Ynt: Ufak Boylu Şirin Yatağımız... Karavanımız; Caretta
Karavanda fonksiyonellik çok önemli.Örneğin bir karavanen azından normal boylu bir insanın ayakta durabileceği yükseklikte olmalı içinde mutfak vb.kullanım alanları el altında olmalı vs.vs.vs....Bu gibi çok açıdan baktığınızda caretta bir karavandan ziyade balıkçının of-roadcının ve buna benzer hobileri olanların kullanabilecekleri çabuk hareket imkanı veren yönleriyle bakıldığında olumlu görülebilir.Zaten bir land roveri ,doblosu yada station vagon tarzında arabası olan için bu kadar yatma alanı aşağı yukarı bu araçlarda oluşturulabilir.Örneğin bir doblo renault kango vb.tarzı araçlarda bundan daha fazla foksiyonel yerleşim yapabilirsiniz.Hem de aracın arkasında sürati engelleyen bir takıntı olmadan gidersiniz.Ufak römork demeyin.Trafik nizamında römorkla yasal seyir hızınız bellidir. Hem kendi hayatınız hem trafik akışı emniyeti açısından limitleri aşmamak gerekir.Bu yönden bakınca bu ufacık içinde oturma nizamında bile bulunamayacağınız,yatmadan yatmada pijamayı dışarıda kalkınca gömleği yine dışarıda giyeceğiniz dar bir meken.Canınız çay istedi zar zor dışarı çık,aeka kapağı aç ve altında seyyar tuvalletin ve atık deposunun saklandığı tezgah üstünde çayını yap ,sonra apar topar içeri gir vs.Bu şekilde buna şahsen ben karavan diyemem.Dediğim gibi hobi amaçlı ve çok işlevsellik beklenmeyen bir yapı.Modeli fazla eski olmayan bir dobloyu kangoyu vb.arabayı bu dizaydan daha işler hale getirmenizin fiyatı bile bu aracın fiyatından ucuz olur.Hiç olmazsa arkada takıntı olmaz .Üstüne üstlük aracın üzerine bir çadır platformu yapsanız hem gezi süratiniz hem de mekanınız daha ferah ve rahat olur.Arabanın motorlu olması da cabası.Ben bu aracı praktiker marketin önünde karavandan çok iyi anlayan bir arkadaşımla birlikte inceledim.Edindiğmiz intiba ve gözlemlerimiz doyurucu gelmedi.kullanılan malzeme ve dayanıklılığ yeterli bulmadık .Dışarıya taşmış ince ve mukavemetsiz fiber çamurluklar demek ki ufak bir yere dokunmuş kırılmıştı.Arka mutfak kapağını tutan amortisör kapağın ağırlığını taşıyan ve birkaç vidayla sabitlenmiş yerden itibaren sallanıyor,kapağı taşımıyordu.Oradaki vidalar duvardai kontra tarzındaki kaplamadan çıkmış ve vida yvaları o kadarcık ağırlığı taşımıyordu demek ki.Dediğim gibi seyyar tuvalet hemen ufak kartuşlu tüpün altında o mekana yakışmıyordu.3 sistem kleo buzdolabının gazla çalıştığı zamandaki kandil şeklinde yanan alevinden çıkacak gazların tahliyesi için olan havalandırma çoK yetersizdi.Harice takılmış stop lambaları bir yer hafifce takılmadan bile sallanıp düşecek tarzda duruyordu.Ön taraftaki kısımdaki akü ve elektrik sistemlerinin yeri aracın en iyi yeri olarak görünüyordu.Tavan havalandırma etrafına çekilen silikon öylesine kaba ve eğreti duruyordu ki her an su alacakmış izlenimi verdi.Bu karavanların ilgili firma tarafından yanılmıyorsam Stutgart fuarı için hazırlanan versiyonlarını internette gördüm.Orada durum ,dizayn ve aksesuar daha özenli idi.Ekstra bagaj,rüzgarlık vb. ilaveliydi.Düşündüm elin adamları bizim ülkemize araç,her türlü cihaz mihazın en fasonunu en kalitesizini gönderirken neden biz domatesin,elmanın ,armudun vesairenin en hasını adamlar göndeririz de yine de sınırlarından geri çevirirller anlayan varsa beri gelsin.Bizim insanlarımız her şeyin en iyisine ,ucuzuna,kalitelisine layık görülmez mi diye de eklemek lazım.Neyse nerden nereye geldik.Yine de zevk,estetik,ihtiyaç bazında herkesin tercihi farklıdır.Herkes bu konuda özgürdür.İsteyen eğer imkanları elveriyorsa Hymer alır,iisteyen detercih ettiği yerli yanacı istediğ markayı...Diyeceğim şudur ki:Caretta adlı araç forumda da izlediğim kadarıyla aynı fikirleri paylaştığım değerli bazı arkadaşların ve de benim dediğim gibi aksağıyla eksiğiyle ve bu olumlu eleştiriler ışığında değerlendirilirse neden daha güzel olmasın.
rken