Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serdartimur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 150
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,121
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Aslında branda yaptırırken benim de aklımdaki renk siyahtı, ancak Antalya sıcağına çok uygun olmayacağını ve çabuk solabileceğini düşünerek gri renkli 4 köşeden fermuarlı 4 yüzeyde mika camlı bir branda yaptırıp taktırdım. Arka kasa içine su kontrplağından 2 mt uzunluk, 40 cm en ve 35 cm yüksekliğe sahip sandık şeklinde oturaklar yaptırdım. Sandıkları vernikleyip 6 adet motor takozundan ayak yaparak arka kasaya monte ettirdim. Vinç montaj ayakları gönderildiğinden 2 hafta önce vinci aratransferi ve şaftı monte ettirdim, vincin yağlarını değiştirdim. Test ettik bir problem gözükmüyor. Vinci ilk geldiğinde ustama açtırıp dişlilerini de kontrol ettirmiştim. Bakımsız görünmesine rağmen dişliler gayet iyi durumdaydı, pek kullanılmamış. Vinç için çelik halat yerine sentetik vinç halatı düşünüyorum. Bu arada aracın vinci ve tentesi için makina mühendisine proje hazırlatıp TSE den onaylattım.
 

Etiketler
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Tam aracı topladık bir sorun yok derken aracın debriyaj kaçırdığını fark ettim. Bu nedenle Ankara Erdem Ustadan uygun fiyata orjinal baskı balata takımı sipariş ettim ancak henüz taktırmadım çünkü gözüm şuanda böyle bir işlemi kesmiyor, biraz tadını çıkarıp debriyaj iyice iflas edene kadar beklemeyi düşünüyorum. Garip şekilde, debriyaj kaçırma sadece aracı çalıştırdıktan sonraki ilk 15-20 dk oluyor, sonrasında garip şekilde kaçırma durumu azalıp nerdeyse duruyor. Balatanın yağlanmış olmasından şüpheleniyorum. Aracın şanzıman yağlarını değiştirmeden önce aracı test ettiğimde böyle birşey fark etmemiştim. Ancak usta şanzıman yağını boşaltıp yerine yeni yağ koyduğunda nerdeyse tüm şanzımanı doldurmuş yağla, oysa seviye çubuğuna göre doldursa fazladan 7 litre yağı koymayacaktı, bu haliyle bir test sürüşü yaptım sonra şanzıman yağını kontrol ettiğimde fark ettik fazla olan yağı boşalttık. Aklımda halen bir soru işareti; acaba şanzımandaki bu fazla yağ debriyaj balatasına ulaşmış olabilir mi? Bilemiyorum, öyle yada böyle, yeni baskı balata elimde, nezaman sorun çıkarsa ozaman yaptıracağım (Umarım dağ başındayken beni yolda bırakmaz)
Bu baskı balata değişimi gözümde büyüyor. Şanzıman indirmek zor olduğundan, kupa çıkacak, tüm elektrik fren debriyaj bağlantıları ayrılacak, motor inecek ve baskı balata değişecek...
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Hafta sonları Antalya'da kısa offroad parkurlarına giriyorum. Aracın 4x4 sistemlerini test ediyorum, bazen kum ocaklarına dalıp küçük kum tepelerine çıkıyorum, aracın differansiyel kilit sitemleri gerçekten harika. Yakında Antalya Offroad kulübüne takılmayı planlıyorum. Başkanı gezenbilire üye Antalya yeni sanayide tornacı ve harika bir Toyot Landcruiser'ı var. Bakalım nasıl olacak.
Bu arada arac 100 km 20-24 litre mazot yakıyor. En fazla 80 km hıza ulaşabiliyor. Ve seyir halinde oldukça fazla gürültüye maruz kalıyorsun, tüm iç döşemelerin altına ve motor kabinine izolasyon malzemeleri taktırdığım halde gürültü belirli bir yere kadar azaldı. 50 km sabit hızla gürültü yine çekilir düzeyde teybin sesini yükselterek müziği dinleyebiliyorsun 60 ve üstünde ses sitemi yetersiz geliyor...:smiley: Ama yine de seviyorum arabamı. Adını da Cevahir koydum....:smiley:
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Ayrıca desteklerinden ötürü Nadir Bey'e, nekadar bekletse de bana yedek parça seçeneği sunması açısından Erdem Ustaya ve çalışma arkadaşına, benim Antalya'da kahrımı çeken Şeref Ustama ve Zeki Ustama teşekkür ediyorum, sağolsunlar.
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

forumdan bir sarı siyah 406 gitti diğeri geldi. çok çok güzel bir çalışma olmuş. gerçekten özene bezene yapılmış. güzel günlerde kullanırsınız inşallah. vinç konusunda da werner unimog'ların en iyi kankasıdır, çok sağlam vinçtir.
bu arada sarı siyah renkte olduğu için "karayolları'ndan mı aldın abi aracı" diye çok soracaklardır hazırlıklı olun üstüne üstük birde turuncu ikaz lambası direk bu tezi destekliyor.
:smiley:
 



Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin çok güzel olmuş,elinize ve emeğinize değmiş doğrusu.
 







Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Gerçekten çok tebrik ediyorum, çok güzel bir araç olmuş. Kazasız güzeş günlerde binersiniz inşallah. Son halinin ve özellikle off roaddaki fotolarını ve videolarını merakla bekliyoruz...
 


Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Başlığı şimdi gördüm.Çok şirin bir araç olmuş.İyi günlerde kullanmanız dileklerimle.Parçaları en kolay bulunan bir mog aldınız.Zaten U406 ve 416 kendi sınıfının kraldır.421 onların yanında biraz daha hafif kalır.
Benim tek söyleceğim halatı vince sararken tambura bağlantı yerini sabit yapmayın.Ustaların kolayına gelir.Halatın son ucunu sağlam bir civata-somun ile sabitleyin.Her an sökülecekmiş gibi.Gün gelir faydasını görürsünüz
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Herkese cok teşekkür ederim. Yakında arazide çekilmiş fotolarını da eklerim. Saygılarımla, Serdar Timur
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,739
Kayıtlı Üye Sayımız
172,146
Kaydolan Son Üyemiz
Suatcım

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst