Xl-7 2.0 Td Arıza Kodu P1352

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,119

veteriner

www.bagbasiveterinerklinigi.com
Mesajlar
1,931
Tepkime Puanı
34
Yer
DENİZLİ
Web
www.bagbasiveterinerklinigi.com
2006, 142 bindeki XL-7 2.0 TD aracımda, hiçbir anormallik olmamasına rağmen Garmın Ecoroute cihazıyla beyni tarattığımda P1352 hata kodu okuyordu.
Kodu sildikten sonra hava çok soğuksa aynı gün yaklaşık 50 km civarı yol yapınca tekrar kodu yazıyordu, eğer hava biraz ılıksa birkaç gün 200-250 km sonrası kodu yazıyordu. İşin ilginci aracın arıza ışığı da yanmıyor.
P1352 kodunun üzerine tıkladığımda Manufacturer Tested DTC açıklaması geliyor, bu açıklama zannedersem kodun universal bir anlamı olmayıp markaya özel bir kod olduğu anlamında. Kodu forumlarda araştırdığımda diğer markalarla ilgili olarak ateşleme sistemi arızası olduğu yazıyor, Suzuki ile ilgili tek bir yabancı forumda bu kodun Kızdırma bujileri ile ilgili olduğu yazılmış.
Bu aralar havalar soğuduğundan önceleri gösterge panelinde kızdırma bujisi ile ilgili bir ikaz vermeyen aracımda sabahları ilk kontak çevrildiğinde 5 sn kadar kızdırma bujisi ışığı yanıp sonrasında sönüyor ve araç tek marşta kolayca çalışıyor.
Birkaç gün öncesinde tamircime gidip kızdırma bujilerini kontrol etmesini istedim. Kızdırma bujilerinin sökülmesi için EGR valfi ve intercooler borusu söküldü. Her buji sökülüp aküden alınan elektrikle test edildi. Sonuç ilginç teki sağlam üçü çalışmıyordu.
Çıkan bujiler Bosch marka üzerindeki kod 0250202048 11v France 492955.
Peugeot parçacısından tanesini 30 TL ye aldım, muadil olarak NGK da 20 TL ye de vardı. Toplam 1 saatlik bir işlem.
Üç gündür 500 km civarı yol yaptım, araç tekrar kod yazmıyor, sorun çözülmüş oldu.
 

Etiketler

Ynt: Xl-7 2.0 Td Arıza Kodu P1352

Teşekkürler hocam, yanlız XL-7 de test işlemi konuştuğumuz gibi sökülmeden yapılamıyor, ama belki böylesi daha sağlıklı çalışan buji nar gibi kızarıyor, çalışmayanda bir numara yok, yani insan gözüyle görüyor.
 


Ynt: Xl-7 2.0 Td Arıza Kodu P1352

Aralık ayında değiştirdiğim kızdırma bujileri ile ilgili olduğunu düşündüğüm ve değişimle çözdüğüm P1352 arıza kodu 1 ay sonra tekrar başladı. Konuyla ilgili ilk mesajımda da belirttiğim gibi bu kodun kızdırma bujisi ile ilgili olduğu konusunda elimde kesin bir bilgi yok.
Forum araştırmalarımda bir arkadaşımızın " peugeot-citroen grubu motora sahip araçların sıfırken dahi beyinlerinde kızdırma bujisi ile ilgili arıza kodu yazabildiği" anlamında bir mesajını gördüm, bu nedenle arıza kodunu önemsememeyi düşünüyordum.
Ancak rahat edemedim, acaba aküm biraz zayıf olduğundan mı bu kodu yazar düşüncesiyle gittiğim oto elektrikçi aküyü inceledi, ölçtü, sağlam dedi.
O sırada muhabbet esnasında kızdırma bujisi meselesinden bahsettim, elimde araçtan çıkan orjinal buji ve yerine taktığımız bujinin kutusu vardı. Onları gösterdim. Yeni taktığımız KNOREI markanın kaliteli bir ürün olmadığını söyledi, ayrıca eski bujide 11 V yazıyor, yeninin kutusu üzerinde voltaj değeri ile ilgili bir bilgi yok, fakat elektrikçi arkadaş ebat olarak aynı olduğu halde voltaj değeri farklı kızdırma bujilerinin olduğunu, bizim taktığımızda da böyle bir durum varsa kalite meselesi bir yana bu nedenle de bujinin yanabileceğini söyedi.
Son olarak KROREI yi 120 TL'ye aldığımı söyleyince şaşırdı, zaten ben de tekrar değişim yapmaya karar verdiğimden parça aldığı yeri aradı ve orjinal BOSCH koduyla sorunca 100 TL fiyat aldı.
Değişim yapan tamircim ki, 20 yıldır tanışırız, bana çay söyleyip kızdırma bujisini parçacıdan gidip kendisi almıştı. Fakat üzerinde satan parçacının logosu vardı, üşenmeyip gittim, fiyat sordum 54 TL fiyat aldım. (geçen zamandaki döviz kurunu da düşünürsek?) az önce bir satış sitesinde 45 TL fiyatı da görünce....
Önceki değişim bana işcilik dahil, 150 TL ye mal olmuştu, ama karşığında 20 yıllık bir dostu yeniden tanıdım ki; bu paha biçilmez.
Yeni bujileri takan yere 100 TL parça+20 TL işçilik ödedim.
Yaklaşık 3 hafta ve 1500 km oldu, şimdilik Garmın cihazım bir hata kodu okumuyor, heralde sıkıntı çözüldü.
Çıkan bujilerin yine 3 tanesi yanıktı ve bunlardan biri ikiye ayrılmıştı, kırık parçayı bütünüyle dışarı alabilişimiz heralde büyük şans.
 



Ynt: Xl-7 2.0 Td Arıza Kodu P1352

Çoktandır sesinin çıkmamasından, bir şeylerle uğraştığın belliydi Abdullah bey :smiley:
Usta milleti malesefki böyle bende mahalleden çocukluk arkadaşım ustaya geçmiş yıllarda balataları değiştirdiğimde 3 katı yazmış olduğunu fark etmiştim.
Özetle; "Kontrol, itimada mani değildir."
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,504
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst