2001 Disco 4.0 V8 Yazılım Uygulaması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CAFEIN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 106
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,175

Etiketler
Burada deneyimli arkadaşların yardımlarını ve tavsiyelerini almak için paylaşımda bulunmuştum,lakin görüyorumki bazılarının mizah konusu oluyoruz.Zararın neresinden dönersek kardır bu başlığı kapatmak yapılacak en doğru hareket anlaşılan.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

"Mizah" bir yana bence yanlış iş yapmışsınız, ama neyse geçmiş olsun. Sonuç umduğunuz gibi olur umarım. Bakım derken bizim kastettiğimiz şöyle boğaz kelebeğini bir temizleyelim, bujiler sorunluysa değiştirelim, bozuk sensör varsa el atalım türünden şeylerdi. Motoru indirip durup dururken rektefiyeye sokmak lazım demedik. Ha çok mu mantıksız, değil belki 15 yaşında alet sonuçta elbet çok iyi durumda değildir, ama fayda-zarar-masraf açısından bakıldığında sonuçta o motorda ölçülen parça toleransları 1-2 sene içinde aletin yatak sarmasına sebep olacak kadar kötü çıkmazsa gereksiz bir iş olmuş. Ölçme zahmetine girerlerse tabi, durup dururken motor indiren servisin o zahmete gireceğini de pek sanmam.
 
Son düzenleme:

Resimlerden anladığım kadarıyla pistonlarda biriken kurum normal, üst kapakla motorun birleşim yerinde de conta yakması, sızdırması gibi bir durum gözükmüyor.
Volan tarafındaki kapaklar da sızdırmamış.
Pistonların sökülüp/gömlek/segman kontrolünün yapılacağı konusunda da bir bilgim yok.

2000 senesinde 0 kilometrede aldığım aracı halen kullanmaktayım, şu an 350bin küsürde ve günlük kullanıyorum. Sizin yaşamız olduğunuz sıkıntıları ben fazlasıyla (Çok meşhur namuslu bir serviste gerek yokken 100,000km motor yapıldı, o zamanın kuruyla takribi USD10,000 civarına) ve diğer kullanıcılar da çok makul fiyatlara çeşitli servislerde bu yaşadığınızı yaşadılar.

LR kullanıcısı olmanın verdiği külfetlerden biri de bizler kendi aramızda birbirimizle dalga geçebiliriz. Çünki birinin 3'e yaptırdığını bir başkası 10'a kendi imkanlarıyla mal etmiştir çok normaldir sonuçta bu bir LR.

En başta belirttiğiniz üzere hiç bir fikriniz olmadan ve anladığım kadarıyla da hiç baktırmadan ama tahminimce de uygun bir fiyata aracınızı aldınız. En başından belirttiğim gibi, bu araçlar birazdan fazla sevgi, ilgi ister aynı şeyi de servisiniz sizden bekler yoksa servisiniz sizi çok sever, şaşarsınız.

Madem bu kadar masrafı göze aldınız, benden size bir tavsiye, hazır motor çıkmışken, motorun sürücü tarafında ABS MODULATOR denen bir plastik parça var, servisinize söyleyin söküp kabloları lehimlesinler onlar bilir ne olduğunu zaten bu site de bir yerlerde yazıyor, yoksa bir zaman sonra 3 Amigo'yu görürsünüz ve servisiniz size 1000 küsür lira parça bedeli ister . Hazır motor yok, radyatörünüz şişlenemez temizlenir, onu da iç dış temizletin aynısı klima için geçerli. Difransiyel yağlarını, ana Şanzıman yağını filtresini, arazi şanzıman yağını değiştirttirin.
Yukarıda belirttiğim hususlara ek olarak yeni bujiler, kabloları da ekleyin, içine yeni oksijen sensörünü de mutlaka ekletin ve hepsini önceden verilen fiyata dahil ettirmeye çalışın. Bütün bu söylediklerim yapılırken başında durmanız lazım
Az evvel belirttiğim hususları yaptırabilirseniz, aracınız fabrika çıkış 0 motora sahip olabilir.

Chip uygulamasından başlanıp komple motor rektifiyesine gelinmesi de ayrı bir olay bu arada :smiley:

Alış fiyatı + Masraf = ÇOOOK
Satış Fiyatı = ÇOOOK - ÇOOOOOOOOOK

Gerçekten bir adet LR sahibi oldunuz, aramıza hoş geldiniz :smiley::smiley::smiley:
 

Tavsiyelerinizi eksiksiz yapmaya çalışacağım .Teşekkürler.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Arac ayni olmamasina ragmen Konu chip oldugu icin yaziyorum. Bu chip konusunda 2009 model navara otomatik aracim icin yaptigim arastirma ve aldigim sonucu birilerine faydasi olur diye paylasiyorum.

1) araclarin kendi yazilimlarini silip geri donusu olmayan elindeki mevcut yazilimin yuklenmesi yerine haricinde kutu ici cipleri alarak olasi hatada yada beklentinin karsilanamamasi durumunda fisi cek eski haline geri don modellerini daha mantikli buluyorum.

2) Sanayi sitelerinde araclara, eski bilgisayar kasalarina format atar gibi yazilimi guncelleyen cok yer var.Memnun olanda duydum, araci eski haline getirmek icin dunya paralar harcayip alamayanda duydum.

3 ) racechip adinda bir urun taktirdim. % 30 a varan beygir/ tork ve % 10 civarinda yakit sarfiyati vaat ediyorlar. onceligim yakit oldugu icin ayarini ona gore istedim. Uzerinden 2 dugme ile ayarlanabiliyor.Suan yakitta % 10-15 arasi karma tuketimde dusus gordum. Performanstada kismen belirgin bir fark olmasina karsin yakit onceligim oldugu icin ayarlarini fazla actirmadim. Bu ise inanmamistim ama cidden de oluyor. Olayi ise dusuk devirlerde artan dönme momentiyle acikliyor bahsi gecen firma.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Aracın motor performansında yazılım ile iyileştirme yapmak mümkünmüdür diye çıktığımız yol bayağı bir revizyona yenilemeye doğru gidiyor.Başlamışken hadi orası hadi burası derken bayağı iş çıkacak gibi.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

F382d5b43384acf65bef92e52e576cf1 B7ff48eebcf17ef41d5fe254bfa7c22e F7a30367a44a56c7c7e626fe554f5cab 13c768a79d45525cc94f503635127009 Fed48d05ee8fd3de8d0a2558c3dee4a1 5be9af99d919cfbc0adbff9829da09dd

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 





Resimlere göre arıza kodu P308 çıkıyor, Arızalı Araç Sahibi

"P294-motoru yağlayıp cilalayıp geri takmak lazım" da olabilir. Resimdeki arkadaşlar o işle meşgul gibi görünüyorlar. Her halükarda bi conta ziyan olacak gerçi, açmışken onu değiştirmeden kapatmazlar herhalde, ne iş yaptınız sorusuna bir cevap bulunması gerekli. görebildiğim kadarıyla direk sökmüşler zaten, eskisini de takamazlar söktükten sonra.

not: pardon bu motor v imiş, 2 conta ziyan oldu.
 
Son düzenleme:

Piyasadaki ustalar bu kadar ahlaksızmı yada sizler ekseri böyle insanlarlamı karşılaştınız beyler.İnsan laf olsun diye motoru açıp cilalayıp takarmı hiç en azından ben olmayacağına inanıyorum.Aracın performansından memnun olmadığım ve aracı tüm yönleri ile iyileştirme arzusunda olduğumu belirttim.Motorun contalarında sorun olduğunu tesbit ettiler.Kronik sorunlardan yağ kaçakları terleme sonucu yağ sızıntılarını tesbit ettiler.Contanı yenilenmesi ile başladık madem motor indi ve açıldı sekmanlarda yenilensin noktasına geldik.Sonra komple ön takım da bir takım iyileştirmelerin gerektigi kararına vardık.Rot kolları bağlantı elemanları şaft vs gibi.Ön yayların artık miyadını doldurduğunu söylediler öne el atmışken arka körükleri yeni yaylarla degilmesinin iyi olacağını belirttiler.İyi hadi onlarda yenilensin dedik.Standart yüksekliği tecih ettik.Sırada radyötör temizliği komple buji , buji kabloları bobin hava filitresi sanzıman yağlarının yenilenmesi vs var . Bu mekanik sorunlar halledildikten sonra kozmetik iyileştirmeler yapılacak bakalım tüm bunlardan sonra gözle görülür hissedilir bir fark olacakmı.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Piyasadaki ustalar bu kadar ahlaksızmı yada sizler ekseri böyle insanlarlamı karşılaştınız beyler

Tabi ki değil, sadece olayı biraz makaraya aldık affınıza sığınarak. Elbet 15 yaşında motor açılınca yapılacak birşeyler çıkar. Hatta aracı şöyle en az bir 7-8 sene daha kullanmayı düşünüyorsanız iyi bile olmuş.
 

Belki bunları yapmaya mecbur bile degildik fakat aracı bakıma alınca hadi orası hadi burası derken iş biraz tahminimizin ötesine gidiyor.Yapılan harcamaların mutlak faydası olacaktır.Tabi aracı satarken bu harcamalar oranında üstüne koyarmı ? Sanmam . Olsun neticede canımızı emanet ediyoruz.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

Şu kadarından eminim bu araç toyota ya da suzuki olsaydı o motor kesinlikle inmezdi.
15 yaşındaki toyota motorlarının durumu çok daha iyi olduğu için değil elbet. Bu servislerin yaklaşım farkını gösteriyor sadece. LR kullanan adam zengindir motor rektefiyesi bile "bakım" dan sayılır anlayışı olduğu belli.
Ne diyelim, sonuç gönlünüzce olur inşallah.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,458
Mesajlar
1,518,177
Kayıtlı Üye Sayımız
172,113
Kaydolan Son Üyemiz
KhanDeep

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst