Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan şaban.usta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 887
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,371
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

whiteagle' Alıntı:
Yarım yamalak bilgimle birşey sormak istiyorum.
Diff içine yapılan kaynağın oksijen kaynağı ile sarı kaynağı yapılması daha uygun olmazmı. Mukamet ve diflerin metal yapısının bozulmaması açısından.

ilhan kardeşim oraya oksijenle sarı kaynak yapman için o dişlileri komple kızartman gerekir ki buda o dişlinin sertliğinin yok olması demekrit oradaki malzemeye kaynak işleminden önce oraya uygulanacak kaynağın oluşturacağı ısıyı kaynaktan önce oksijenle ısıtarak bulman lazımki yapmış olduğun kaynak malzemeyi sementeleştirp kırılmaların önüne geçmiş oluyoruz
 

Etiketler
Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

merhaba arkasaşlar epeğidir bir durgunluk oldu yeni nesil ikinci torunda dünyaya merhaba dedi ondandır biraz ara verdik fakat bundan sonra tam gaz gideriz artık mekanik aksamlara özel bir astar uyguluyoruz bu hafta sonu bunların boyasınıda yapıcaz biraz hızlanalım kış geliyor bir iki test edelim değilmi

Fotoraf0171


Fotoraf0176


Fotoraf0174


Fotoraf0178
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

O kaynak için kendi şahsi fikrimi söylemek isterim bir araç dönüş yaptığı sırada aracın tekerlerinin tur sayıları farklı olur o kaynatılan ıstavrozların görevide budur zaten. Detroit %100 kilit düz giderken evet %100 kilitli devrededir ama dönüş sırasında devreden çıkar. Bu araç büyük ihtimalle dönüş yapamicak direksiyonu kırdığınız zaman arka tekerler ön tekeri ileri doğru itecek en basit anlatımıyla. İşallah yanılıyorumdur.
Projenize gelirsek her zaman hayalimde olan bir proje elinize sağlık
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

TeMu' Alıntı:
O kaynak için kendi şahsi fikrimi söylemek isterim bir araç dönüş yaptığı sırada aracın tekerlerinin tur sayıları farklı olur o kaynatılan ıstavrozların görevide budur zaten. Detroit %100 kilit düz giderken evet %100 kilitli devrededir ama dönüş sırasında devreden çıkar. Bu araç büyük ihtimalle dönüş yapamicak direksiyonu kırdığınız zaman arka tekerler ön tekeri ileri doğru itecek en basit anlatımıyla. İşallah yanılıyorumdur.
Projenize gelirsek her zaman hayalimde olan bir proje elinize sağlık

timuçin bey kardeşim bu bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim bu difransiyel konusunu o cer dişlilerin ne işe yaradığını bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum amma bu araç asfaltta değilde devamlı arazide kullanılacağı için tekerleklerin tur farkını kaydırarak minimize edecektir sanırım
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Merhaba Temucin kardes ve Saban Ustam
Cok hizli ve keskin dönüslerde sorun cikabilir,tekerlek jant tan cikabilir buda jant a kasnak(kasnak isini saban usta zaten düsünmüstür zannedersem) takilarak hallolur diye düsünüyorum,ben sahsen böyle bir tecrübe yasadim.
Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

benim yaşadığım tecrübe şöyle olmuştu yeni almıştım o zaman kilitlerimi ( OX locker ) manuel %100 kilit ilk kullandığım zamanlardı kar da offroad yaparken viraja geldim aracım dönmüyordu düz gidiyordu bir çok kez denedim olmadı daha sonra farkettim kilitleri aktif bıraktığımı. kilidi devre dışı bırakır bırakmaz hemen dönüşümü yapıp devam ettim. Sadece arazide dahi kullanıyor olsanız ordada sonuçta virajlar olacak ve bu bir sorun olacak kanımca.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şimdi arkadaşlar bu tür bir araç kullananınız oldumu bilmiyorum yutubta izlerseniz bu araçlarda %100 kilitli dift kullanıyor epsi bir senedir bunları inceliyorum bu zamana kadar böyle bir sorunden dolayı viraj problemi yaşıyanı görmedim bunu test edip sonucu sizlerle paylaşıcam saygılar


http://www.youtube.com/watch?v=gOxjrf56ojQ
http://www.youtube.com/watch?v=GzXVLbs41Ew
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

şaban.usta' Alıntı:
şimdi arkadaşlar bu tür bir araç kullananınız oldumu bilmiyorum yutubta izlerseniz bu araçlarda %100 kilitli dift kullanıyor epsi bir senedir bunları inceliyorum bu zamana kadar böyle bir sorunden dolayı viraj problemi yaşıyanı görmedim bunu test edip sonucu sizlerle paylaşıcam saygılar


http://www.youtube.com/watch?v=gOxjrf56ojQ
http://www.youtube.com/watch?v=GzXVLbs41Ew

Şaban usta Videodaki aracın veya benzeri araçların arka difleri %100 kilitli olanlarında arka tekerlekler akslardan sabit değil. dönüşleri kolaylaştırmak için şöför arka tekerlekleri de sağa sola hareket ettirebiliyor. Arkada kaynak olması dönüşlerde elbette dez avataj olur fakat lastikler yere sağlam tutunduğu taktirde hissetirmeyecektir. Sizin araçtaki amortisörler dönşleri biraz daha rahatlatacağını düşünüyorum.
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

ilhan kardeşim bu araçların bazılarında arka dingillerindede hdrolik sistemle kumanda edilebilenleri olduğu gibi bizim uyguladığımız sistemde çalışanlarıda mecut bu arada dönüşlerin amortüsör lerle ne ilgisi var bunu çözemedim

100 2790
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

çok gecikmiş bir takip allah kolaylık versin.yapılanların hepsini okudum. benim gibi buggy yapma düşüncesi olanlara cesaret veriyor. bunun için de teşekkürler.
 


Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

ilginizden dolayı teşekkür ederim bizde bu işe başlamadan önce epeği düşündük işin altından kalkabilirmiyiz diye maddi açıdan düşününce amma kar olmasın nam olsun dedik ve başladık çalışmıya buraya kadar geldik az bir mesafe kaldı ipi göğüslemiye bakalım emeğimizin sonucunu hele bir maksimum güç testlerini yapalım beraberce sonucu görecez
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

slm şaban uta bişey sormak isitiyorum helezon yaylarını yaptırmıştınız yanlış hatırlamıyorsam nerde yaptırdığınızı öğrenebilirmiyim bende yaptırmak istiyorum ilginiz için şimdiden teşekkür ederim
 

Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

Saban usta boyle arac kullanan oldumu diye sormussunuz valla cok cok sahanelerini kullandim.100% kilit toprakta olsa asfaltta olsa kullanmasi son derece zor bir seydir.bu gun pek tavsiye edilen bir sey degil.motorunuz torklumudur kac beygir bilmiyorum bastan takip etmedim ama zaten alti uzerinden agir olmus dolayisiyla zayif ise cok zorluk cekmeyebilirsiniz.timucin beyin dedigi gibi virajlarin hepsinde duz gitmek isteyecek sizde devamli duzeltmek isteyeceksiniz gaz kontra pandul vs ile yani kullanimi kolay olmayacak.amortisor konusuna gelince eger suspansiyonunuz nispeten yumusak ise donuslerde bu sebeple body roll olursa o zaman bu yumusakliktan dolayi beygirinizde az ise daha az donmeme sorunu yasayacaksiniz amortisor konusuna deginen arkadasimiz galiba boyle demek istedi.boyle bir buggy de tercihan torklu cok beygirli olmayan kisa vites arali son surati fazla olamayan eger sabit kilit ise 100%75 orani gecmeyen kilite sahip uzun suspansiyon traveli olan bir suspansiyon ve herhalde degistireceksiniz is makinasi lastigi olmayan bir arac daha dogru olur kanisindayim.
Saygilar
 



Ynt: Amerikan Versiyonu Buggy Yapımı

sayın motogezgin öncelikle selamlar.bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşk.sizde de buggy var mı, varsa kendiiniz mi yaptınız, yaptıysanız bilgi ve tecrubeleriniz için irtibata geçmek isterim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,496
Mesajlar
1,518,874
Kayıtlı Üye Sayımız
172,159
Kaydolan Son Üyemiz
Fatih avcı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst