Enerji Sorunum Bitti !!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan edessastelio Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 140
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 74,101
Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

trek71' Alıntı:
Rotama yakın olsaydınız kesinlikle görüşmek isterdim. Şu an Akyaka'dayiz, buralardan gecerseniz haberimiz olsun lütfen.

İlginç bir tesadüf, burada babası zamanında Gökhan Bey'in babasıyla aynı ustanın yanında çalışan bir beyle tanıştık. Konu açılınca o da Gökhan Bey'i adres gösterdi. Dünya küçük!
Merhaba, Behçet bey
Doğruyu söyleyen, 9 köyden kovulurmuş, işine gelmeyenlerce...
Ben bunu sürekli yaşıyorum, onlar yazdıklarından dolayı kendi maksatlarını tanıtmış oluyorlar...Veeee herkes zaten anlıyor.
Sizlerle karşılaşmayı bende arzu ederdim, kısmet...
Selam ve saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Acaba bugünlerde gün içinde toplam kaç Ah elde ediyorsunuz güneş panellerinden? Solar şarj cihazindan bakmanız mümkün olur mu?
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Teknik olarak bana yeni hiçbirşey katmasa da, epeydir bilmem, bu kadar zevkli bir başlık okumamışdım. Herkese teşekkürler.

Bu kadar mayınlı bir konu için, gerilimli bölümleri Türkiye ortalamasının oldukça altında. ( bkz. politikacılar) ;) :smiley:

Umarım istemiyerek kimseyi kırmadım......?

Konuya ilişkin söylemek istediğim ise:
Tartışma ile ilgili noktalar, en geç Türkiye de imal edilen bir karavanın
a) AB ülkelerine ihracı,
b) ya da Türkiyenin AB üretim normlarına uyumu,
c) veya nihai olarak AB ye üyelik durumunda açıklığa kavuşacağı yolunda.

Nedeni;
AB üretimde CE sertifikasını zorunlu tutuyor ama işin asıl püf noktası, CE sertifikasının en önemli bir kriteri olarak malzeme veya aletin nerede kullanılacağının bağlayıcı olması. Yani ev şohbenleri, klimaları, buzdolapları veya yat tuvaletlerinin karavanlarda kullanımı mümkün değil. (Sanırım kendine yapanların durumu ise farklı.)
Örnek:
Almanyada evlerin çatılarında kullanılan solar panelleri bile firmalar karavanlar için kullanamıyorlar !

İkinci araç olarak hiçte ucuz olmayan toplam karavan maliyetinin sonuçta % 10-12 si kadar bir fark sözü edilen sanırım ?
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

trek71' Alıntı:
Acaba bugünlerde gün içinde toplam kaç Ah elde ediyorsunuz güneş panellerinden? Solar şarj cihazindan bakmanız mümkün olur mu?
Merhaba Behçet bey
Şu an bulunduğumuz yerde hava kapalı, güneş görünmüyor ve şarj regülatörü 4.1 amperi gösteriyor...
Kapalı havada bile bu durum ihtiyacımızdan fazla. Bulutsuz havalarda bu durum 18 ampere kadar çıkıyor...
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Teknik olarak bana yeni hiçbirşey katmasa da, epeydir bilmem, bu kadar zevkli bir başlık okumamışdım. Herkese teşekkürler.

Bu kadar mayınlı bir konu için, gerilimli bölümleri Türkiye ortalamasının oldukça altında. ( bkz. politikacılar) ;) :smiley:

Umarım istemiyerek kimseyi kırmadım......?

Konuya ilişkin söylemek istediğim ise:
Tartışma ile ilgili noktalar, en geç Türkiye de imal edilen bir karavanın
a) AB ülkelerine ihracı,
b) ya da Türkiyenin AB üretim normlarına uyumu,
c) veya nihai olarak AB ye üyelik durumunda açıklığa kavuşacağı yolunda.

Nedeni;
AB üretimde CE sertifikasını zorunlu tutuyor ama işin asıl püf noktası, CE sertifikasının en önemli bir kriteri olarak malzeme veya aletin nerede kullanılacağının bağlayıcı olması. Yani ev şohbenleri, klimaları, buzdolapları veya yat tuvaletlerinin karavanlarda kullanımı mümkün değil. (Sanırım kendine yapanların durumu ise farklı.)
Örnek:
Almanyada evlerin çatılarında kullanılan solar panelleri bile firmalar karavanlar için kullanamıyorlar !

İkinci araç olarak hiçte ucuz olmayan toplam karavan maliyetinin sonuçta % 10-12 si kadar bir fark sözü edilen sanırım ?
Merhaba, dostum...
Herkez sizler gibi,hitap şekli kırıcı olmayan cümleler kullansa zaten hiçbir sorun olmayacak...
Sizin açıklamalarınız son derece yol gösterici nitelikte, kimseyi kırma ve yerme anlamını taşımıyor...
Keşke herkes buna dikkat etsede, mayınlı kelimeleri hiç kullanmasak :smiley: :smiley: :smiley:
Çok teşekkürler....Selamlar, saygılar.
 



Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!


EvliyaCelebi2' Alıntı:
Teknik olarak bana yeni hiçbirşey katmasa da, epeydir bilmem, bu kadar zevkli bir başlık okumamışdım. Herkese teşekkürler.

Bu kadar mayınlı bir konu için, gerilimli bölümleri Türkiye ortalamasının oldukça altında. ( bkz. politikacılar) ;) :smiley:

Umarım istemiyerek kimseyi kırmadım......?

Konuya ilişkin söylemek istediğim ise:
Tartışma ile ilgili noktalar, en geç Türkiye de imal edilen bir karavanın
a) AB ülkelerine ihracı,
b) ya da Türkiyenin AB üretim normlarına uyumu,
c) veya nihai olarak AB ye üyelik durumunda açıklığa kavuşacağı yolunda.

Nedeni;
AB üretimde CE sertifikasını zorunlu tutuyor ama işin asıl püf noktası, CE sertifikasının en önemli bir kriteri olarak malzeme veya aletin nerede kullanılacağının bağlayıcı olması. Yani ev şohbenleri, klimaları, buzdolapları veya yat tuvaletlerinin karavanlarda kullanımı mümkün değil. (Sanırım kendine yapanların durumu ise farklı.)
Örnek:
Almanyada evlerin çatılarında kullanılan solar panelleri bile firmalar karavanlar için kullanamıyorlar !

İkinci araç olarak hiçte ucuz olmayan toplam karavan maliyetinin sonuçta % 10-12 si kadar bir fark sözü edilen sanırım ?

Mesut bey merhaba;

Bu soyledikleriniz her ne kadar karavan uretiminde standizasyon saglayacak olsada Turkiye karavancilari icin iyimi olacak yoksa kotumu bilemedim. Cunku orjinal karavan ekipmanlari vergisiz gelse bile ulkeler arasindaki refah farki yuzunden bizlerin alim gucumuzun ustunde olacaktir. Bu donimla yapilmis karavanlar ise bir cok insanin ulasamayacagi fiyatlara cikacaktir.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

edessastelio' Alıntı:
Merhaba Behçet bey
Şu an bulunduğumuz yerde hava kapalı, güneş görünmüyor ve şarj regülatörü 4.1 amperi gösteriyor...
Kapalı havada bile bu durum ihtiyacımızdan fazla. Bulutsuz havalarda bu durum 18 ampere kadar çıkıyor...
Merhaba,

Evet, 4 panelle güneşli bir günde 14-20 Amper arası yüklenebilir. Ama ben gün içinde yüklenen toplam Amper-saat'i sormuştum. Şarj Cihazı bunu gosteriyordur, belki geceden sifirlamak gerebilir.

Ben 2x140 watt panelle ortalama 110 amper-saat yukluyorum günde. Sizinkini merak ettim. 150 Ah gibi bir değer bekliyorum da, check etmek istedim.

Sevgiler
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Melih bey, Türkiye + AB gümrük birliği dolayısı ile mal dolaşımı karşılıklı olarak zaten şu an da vergisiz. İleride daha da azalması söz konusu değil.

Yazınızın devamına, benim yazımın son cümlesini açarak cevap vermeme müsaade edin.

Kabul edelim ki karavan ikinci, hatta belki üçüncü araç olarak ve amaçları açısından bizler için lüks sınıfına kolaylıkla giriyor. Sanırım sizinde düşünceniz bu yönde olmalı ?
Bu kaleme (lükse) 70.000-100.000 Lira verilme durumunda, söz konusu olan sonuçta bu meblağın fazladan sadece %10-12 kadarı olmalı ?

Refah konusunda söylediğiniz istatistik ortalamada doğru olsa da, pratikte yani kişileri tek tek ele alınca ayni sonuçları doğurmadığıda bir gerçek.

Diğer bir deyiş ile, temel ihtiyaç dışı sarfiyatın yani lüksün az biraz daha artırılması tamamen ayrı katagoride görülmeli. Ortalama refah düzeylerinin durumu açıklamada her kişi için aslında ayrı şekilde geçerli olabileceğini düşünmek ise yanlış olmamalı ?
Biz böylelikle Türkiyeli karavancılar olarak şanslı bir durumdayız diyebiliyorum.

Kısaca olay, ''aç birinin karnını doyurması değil, kadayıfın kaymaklı yenip yenmemesi" diye düşünüyorum. :D
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

trek71' Alıntı:
Merhaba,

Evet, 4 panelle güneşli bir günde 14-20 Amper arası yüklenebilir. Ama ben gün içinde yüklenen toplam Amper-saat'i sormuştum. Şarj Cihazı bunu gosteriyordur, belki geceden sifirlamak gerebilir.

Ben 2x140 watt panelle ortalama 110 amper-saat yukluyorum günde. Sizinkini merak ettim. 150 Ah gibi bir değer bekliyorum da, check etmek istedim.

Sevgiler
İyi akşamlar, Behçet bey...
Elektronik konusunda çok bilgili değilim.Bu yüzden rakamla cevaplamam yanıltıcı olabilir...
Kullandığım aküler: 2x90 amper, Hava güneşli olduğunda şarj reğülatörünün aküler dolduğunda şarjı kestiğini görüyorum.
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

EvliyaCelebi2' Alıntı:
Melih bey, Türkiye + AB gümrük birliği dolayısı ile mal dolaşımı karşılıklı olarak zaten şu an da vergisiz. İleride daha da azalması söz konusu değil.

Yazınızın devamına, benim yazımın son cümlesini açarak cevap vermeme müsaade edin.

Kabul edelim ki karavan ikinci, hatta belki üçüncü araç olarak ve amaçları açısından bizler için lüks sınıfına kolaylıkla giriyor. Sanırım sizinde düşünceniz bu yönde olmalı ?
Bu kaleme (lükse) 70.000-100.000 Lira verilme durumunda, söz konusu olan sonuçta bu meblağın fazladan sadece %10-12 kadarı olmalı ?

Refah konusunda söylediğiniz istatistik ortalamada doğru olsa da, pratikte yani kişileri tek tek ele alınca ayni sonuçları doğurmadığıda bir gerçek.

Diğer bir deyiş ile, temel ihtiyaç dışı sarfiyatın yani lüksün az biraz daha artırılması tamamen ayrı katagoride görülmeli. Ortalama refah düzeylerinin durumu açıklamada her kişi için aslında ayrı şekilde geçerli olabileceğini düşünmek ise yanlış olmamalı ?
Biz böylelikle Türkiyeli karavancılar olarak şanslı bir durumdayız diyebiliyorum.

Kısaca olay, ''aç birinin karnını doyurması değil, kadayıfın kaymaklı yenip yenmemesi" diye düşünüyorum. :D

Turkiye'ye gelen bazi maller gumruk birligi icerisinde gumruk vergisi odenmeten yurda solulabilseler bile KDV ve OTV oduyoruz. Bu vergiler Avrupa'da bizdeki kadar yuksek olmayan vergiler. Ben bunlarin bile kaldirildigini dusunseniz, yinede alim gucumuzu asar. Bu gun bir akademisyen 2500TL maas aliyor. Nasil olucak da 70.000-100.000 lik karavanlari alacagiz. Ulkemiz gercegine bakarsaniz kalbur ustu kucuk bir kisim disinda karavan ve karavancilik ile ugrasan insanlarin cogu maximum 40.000-50.000 TL lik araclara binmektedirler. Bu yuzden illa ki orijinal olsun isteyen dostlarimiz ne yazikki 90 li yillarin hymerlarina binmek durumunda kaliyorlar. Kalki ki 40-50.000TL gibi rakamlara cikanlar sansli insanlar. Bir cok insan 15-20TL ye arac alip icini kendi parasi kadar yapiyor.

Bundan da ziyade ben karavancilarin bir cogunun karavani 2. yada 3. arac olarak aldiklarini dusunmuyorum. Motorlu tasitlarin bu kadar pahali oldugu bir ulkede yukarida bahsettigim kalbur ustu bir kesim haric bir cok kisi karavani tek arac olarak kullaniyor ve bu yuzden kampervanlara yoneliyorlar.

Bence asil olay gezmek ve kamp yapmaksa gersi teferruat. Illa ki orijnal karavan ekipmani kullanilmasi gerektigi fikri bana mantikli gelmiyor. Isteyen istedigi ekipmani araclarinda kullanmakta serbest. Kaldi ki bu tarz serbestlikler insanlari Ar-Ge calismasi yapmaya itiyor. Belkide boylelikle Turkiye kosullarinda kolay ulasilan, ucuza maledilen urunler ortaya cikiyor ve diger insanlar bunu taklit ederek kendi ekipmanlarini yapiyorlar. Belki ileride aramizda bu Ar-Ge calismalarini yapanlar arasindan yerli mali karavan ekipmani ureticileri cikar.

Yani ozetlemek gerekirse Turkiye gibi bir ulkede yasayan insanlar olarak bizim derdimiz bence "Karnimizi doyurmak ama ortada ekmek yok. Bu yuzden hamur karip, ekmegi kendimiz yapmaya calisiyoz" belki firin ekmegi kadar guzel olmuyor ama karin doyuruyor.
 



Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Bir çırpıda okudum. Bilgi paylaşımı güzel. Ufak tefek atışmalarda güzel. O atışmalar konuyu bu kadar ilginç ve okunabiliyor desem bana kızar mısınız bilmem. Bende 200 A. marin akü, 2*130 W polikristal panel 1000W modifiye sinüs invertör var. Buzdolabım 220 V. 96 litre Sifer marka. 35 gün gezdim. Dışarıdan 2 kez elektrik aldım. O da sistemi dinlendirmek için. Yoksa mecburiyetten değil. Tatil boyunca iki gün komple sabahları gölgede kalıp öğleden sonra da bulutlu havada kalınca akü %10 a düştü ve invertörü kapatmak zorunda kaldım. Aracı güneş alan bir yere çekince sistem kendini toparladı. %100 ile %50 arasında gidip geldi gösterge. Yalnız dikkat ettiğim şey %50 nin altına düşünce %10 u bulması daha hızlı oluyor. Yani gece %90 larda iken sabah uyanınca %70 e düşüyor. Ertesi gün sistem güneşi görünce toparlıyor. Ancak gece %50 de yatarsanız sabah uyandığınızda %15-20 görülebiliyor. Bilmiyorum bu nedendir? Paylaşımda bulunan herkese teşekkürler. Selamlar.
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Merhaba mabirsen

Akunuzun %10'a düştüğünü nasıl anlıyorsunuz? Bir cihaziniz mi var ölçmek için.

Anlattığınız şekilde sistem davranışı normal. Akü seviyesi dustukce gerilim/voltaj da düşer. Bu yüzden invertör aynı watt'i sağlamak için daha fazla amper çekecektir. %30'larin altina düşmüş bir akude bu şekilde bir kısır döngü baslar ve daha çabuk biter. O yüzden akuleri %40 altına dusurmemek tavsiye ediliyor. Te
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Tek bir 200Ah akü yerine 2 adet 100Ah akü kullanmak daha sağlıklı oluyor
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

trek71' Alıntı:
Merhaba mabirsen

Akunuzun %10'a düştüğünü nasıl anlıyorsunuz? Bir cihaziniz mi var ölçmek için.

Anlattığınız şekilde sistem davranışı normal. Akü seviyesi dustukce gerilim/voltaj da düşer. Bu yüzden invertör aynı watt'i sağlamak için daha fazla amper çekecektir. %30'larin altina düşmüş bir akude bu şekilde bir kısır döngü baslar ve daha çabuk biter. O yüzden akuleri %40 altına dusurmemek tavsiye ediliyor. Te


Behçet Bey teşekkürler.

Benim için çok faydalı bir açıklama oldu. Watt miktarını amper ile gerilimi çarparak elde ettiğimizi biliyorum ama, gerilim düşünce aynı Watt miktarını elde etmek için
amperin yükselmesi gerektiğini, bu nedenle de gerilim düştükçe akünün boşalmasının hızlandığını düşünmemiştim.
50 Watt elektriğe ihtiyacı olan bir buzdolabı akü gerilimi 13 volt olduğunda 3,9 amper, akü gerilimi 11,5 volt olunca 4,34 amper çektiğini şimdi hesapladım.

Karavancılıkta elektrik konusu sanıyorum karavandan sonra gelen en önemli konu. Bu konunun bir maddi yönü birde ruhsal yönü var. Sıcak bir yaz gününde elektrik yeterli olmadığı için buzdolabının soğutmadığını, akşam dizilere bakamadığımızı ve internete giremediğimizi bir düşünün. Bu durumda keyfi yerinde ve neşeli olabilene ne mutlu.

Konu böyle önemli olduğu içinde tartışmalı olacaktır. Çoğunlukla deneyerek öğrenen bizlerin değişik fikirleri, düşünceleri ve yöntemleri duymamız gerekir diye düşünüyorum.

Böyle tutarlı, faydalı bir başlığı açtığı için Ahmet Beye de teşekkürler.
 

Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Panel için kontrol ünitesinde akünün doluluk oranı % olarak okunabiliyor. Açıklama için teşekkürler.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Ynt: Enerji Sorunum Bitti !!!

Voltaji düşüren ,dolayısıyla akimi artiran diğer etken direncle bire bir bağlantılı kablo kalınlığı ve bağlantı soketleri. Ferhat Bey'in gerilim dusumu ile ilgili konu başlığı da var forumda.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,461
Mesajlar
1,518,222
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

SON KONULAR



Geri
Üst