Home Made Winch (Vinç Yapmayı Deniyoruz)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan endüstri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,429
Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

Fahri Bey, çok uzun marşlardan sonra marş motorunun ısınması hatta yanması veya burç yakması olasıdır. Yani silecek suyu motoru gibi marş motoruda bir "tıklıkdır" esasında. Winch motorları ise daha çok uzun süre yukte çalışmaya yöneliktir. Büyük ihtimalle elektrik motorlarındaki sargıların kalınlığı ile alakalı bir farklılık olabilir... test sonuçlarınızı merakla bekliyorum :smiley:
 

Etiketler

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

Jeepcj7' Alıntı:
Fahri Bey, çok uzun marşlardan sonra marş motorunun ısınması hatta yanması veya burç yakması olasıdır. Yani silecek suyu motoru gibi marş motoruda bir "tıklıkdır" esasında. Winch motorları ise daha çok uzun süre yukte çalışmaya yöneliktir. Büyük ihtimalle elektrik motorlarındaki sargıların kalınlığı ile alakalı bir farklılık olabilir... test sonuçlarınızı merakla bekliyorum :smiley:
sevgili orkun marş motorları konusunda haklısın...benim kullandığım motor eskiden traktörlerin kayışından marş yaptırdığı ve yine kayıştan şarj yaptığı uzun süre çalışmaya dayanıklı marş/şarj motorudur...ilk resim sizi yanılttı sanırım (benim hatam demontaj halde motorun resmi yok sökmem lazım.)
orjinal vinç motorlarıda teknik verilerindeki akımları sadece 1-2 dakika çekebilirler.warn 9000 serisi 400 amper diyor(www.warn.com.tr).400 amperi ne üzerindeki kablo taşıyabilir ne de akü o kadar uzun zaman akım verebilir.benim kullandığım motor boşta 30 a tam yükte 105 a akım çekiyor...
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

Vinç deyince ödüm patlıyor açıkçası... Yaşlandık mı nedir?...

Çok değişik şartlarda, çok alternatifli denemelerin, uzun bir süre tekrar tekrar yapılması gerek diye düşünüyorum.
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

kullandığım motoru,redüktörü ve tamburu warn ile karşılaştıralım;
warn:
12 v 4,6 hp
tahvil oranı 1:156
tambur çapı 6.4 cm
halat 8 mm
akımlar 70-460

fahri
12v 1,02 hp
tahvil oranı 1:600
tambur çapı 6 cm
halat 8mm
akımlar 30 -105

görüldüğü gibi motor gücü yaklaşık 4 kat düşük fakat tahvil oranı 4 kat fazla motor dan kaybettiğimiz değeri redüktörden kazanıyoruz. ama motor akımlarımız 4 kat düşük... hızımızın 4 kat düşük olması gerekirken o kadar yavaş olmadığını gördüm(dc motorlar yüklendikçe devirleri düşüyor/akımları artıyor bizim motor tam yükte çalışmıyor ve devir düşmüyor)... az akım demek az ısınma ve az akü kaybı demek...
 



Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

MK51' Alıntı:
Vinç deyince ödüm patlıyor açıkçası... Yaşlandık mı nedir?...

Çok değişik şartlarda, çok alternatifli denemelerin, uzun bir süre tekrar tekrar yapılması gerek diye düşünüyorum.

haklısın mustafa abi testler ağır şartlarda çok denemeli olmalı...yani bir kere çektim/çıktım değil defalarca aynı işlemi sorunsuz yapabilmeli ....
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

endüstri' Alıntı:
esas sıkıntımız batan bir araç çıkarmaya çalışılırken gerekli olan güç(aslında güç değil torq) nedir...yani 2 tonluk bir araç batınca 4 ton mu olur yada 45 derecelik bir açıdan 2 tonluk bir araç çekilerek çıkarılabilirmi.aracı yatay mı çekmek yoksa dikeymi çekmek daha fazla güç gerektirir...bazen formüllerde işe yaramıyor...bazı ustalar şöyle der bir kaynak puntası 300 kg taşır....selamlar...

Fahri bey,
2tonluk aracınızın bir rampada bozulduğu ve elfreni çekik halde yukarı çekildiği (sürüklendiği) durumda;
Eğim 15 derece ise 1483kg ile,
Eğim 45 derece ise 2121kg ile çekilebilir.

Hesapta düz satıh için teker ve zemin arasındaki dinamik sürtünme katsayısı 0,5 olarak alınmıştır. Satıh pütürlü ve engebeli ise ihtiyaç duyulan kuvvet te artacaktır.

Yatay mı dikey mi derken neyi kastettiğinizi anlayamadım.
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

schweps' Alıntı:
2tonluk aracınızın bir rampada bozulduğu ve elfreni çekik halde yukarı çekildiği (sürüklendiği) durumda;
Eğim 15 derece ise 1483kg ile,
Eğim 45 derece ise 2121kg ile çekilebilir.

1- Kanallı bir yolda defransiyellerin (arabanın) zemine tam oturduğunu ve lastiklerin de tamamen (50-60 cm) çamura saplandığını varsayarsak ne olur?
2- Aynı şartlarda aracı öne ya da arkaya değilde, kanaldan çıkarmak için tam yandan çekildiğini varsayarsak ne olur?
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

schweps' Alıntı:
Fahri bey,
2tonluk aracınızın bir rampada bozulduğu ve elfreni çekik halde yukarı çekildiği (sürüklendiği) durumda;
Eğim 15 derece ise 1483kg ile,
Eğim 45 derece ise 2121kg ile çekilebilir.

Hesapta düz satıh için teker ve zemin arasındaki dinamik sürtünme katsayısı 0,5 olarak alınmıştır. Satıh pütürlü ve engebeli ise ihtiyaç duyulan kuvvet te artacaktır.

Yatay mı dikey mi derken neyi kastettiğinizi anlayamadım.

sevgili şenol bilgiler için tekrar teşekkür ederim...forumda bir yerlerde sanırım hasan abi ''batmış bir kamyonu çamurdan çıkarmaya çalışılırken aracın çıkarıldığını fakat arka dingilinin koparak çamurda saplı kaldığını '' söylemişti... bir kamyonun arka dingili nasıl bir asılmayla kopar. ???
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

MK51' Alıntı:
1- Kanallı bir yolda defransiyellerin (arabanın) zemine tam oturduğunu ve lastiklerin de tamamen (50-60 cm) çamura saplandığını varsayarsak ne olur?
2- Aynı şartlarda aracı öne ya da arkaya değilde, kanaldan çıkarmak için tam yandan çekildiğini varsayarsak ne olur?

Valla Mustafa bey çalışmadığım yerden sordunuz :smiley:
Şaka bir yana, benim yaptığım hesaplamalar, açıklamada da belirttiğim basit kabullerle yapılmıştır.
Sizin belirttiğiniz şartlar altında bir çok şey dinamik olarak değişim gösterir ve bir hesap yapmak ta öyle kolay olmaz. Bu noktada yaşanmış tecrübeler ışık tutacaktır.
Ancak 2. durum için aklıma gelen komik bir çözüm var.
Araçta roll cage olduğunu ve sürücü tarafında 10m kadar düz alandan sonra sağlam bir ağaç olduğunu kabul edersek. Bu sağlam ağaca bağlayacağımız caraskalın diğer ucunu aracın tavanından aşırtıp yolcu taraf üst köşesinde sağlam bir noktaya tutturduğumuzu düşünün. Caraskalı yüklemeye başlayıp aracın sol tekerler üzerinde dönerek 30-35 dereceleri yakaladıktan sonra yan yatmasına gönlümüz razı gelirse bu şekilde tekrarlanan 4.turda araç yine tekerleri üzerine gelecektir. Hatta belki düz alan hafif meyilliyse tur sayısı azalacaktır.

Şaka bir yana, bahsettiğiniz durumlar için bu verilerle bir hesap yapılabileceğini zannetmiyorum.
 



Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

2. durum için en pratik olanı, aracı kriko (hijack) ile kaldırıp yan tarafa, kanalın üstüne düşürmek... ;)

Soruları, vinç ve vinç halatlarının (doğaldır ki tampon ve araç dayanıklılığını da düşünerek) ne boyutta güçlerele karşılaşabileceğini hatırlatmak için yazdım. Tüm hesapları bu sürprizlere göre opsiyonlu yapmak gerekir zannediyorum.
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

MK51' Alıntı:
1- Kanallı bir yolda defransiyellerin (arabanın) zemine tam oturduğunu ve lastiklerin de tamamen (50-60 cm) çamura saplandığını varsayarsak ne olur?
2- Aynı şartlarda aracı öne ya da arkaya değilde, kanaldan çıkarmak için tam yandan çekildiğini varsayarsak ne olur?

mustafa abi test etmek için bir tavsiyen varmı...hangi şartlarda nasıl bir araçla test yapalım...tecrübeleri paylaşma zamanı :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

Tam olarak bilemiyorum ama, en azından vincin takılı olduğu bir araçla, bizimle gezilere gelmeniz gerek...

En zor şartlarda test etmeye çalışırız (bizden onay aldımı ;) korkmayın zaten)...
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

MK51' Alıntı:
Tam olarak bilemiyorum ama, en azından vincin takılı olduğu bir araçla, bizimle gezilere gelmeniz gerek...

En zor şartlarda test etmeye çalışırız (bizden onay aldımı ;) korkmayın zaten)...
tamam mustafa abi onu zaten yapacağızda gezide denemeler yaparken güvenliği elden bırakmayalım...başka aklına gelen bir şey varmı... nadir abinin bu konuda bir fikri olabilirmi...
 

Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

Ben mekanik ve oto elektrik bilgisine o kadar sahip değilim.Vinç konusunda ancak gözlemlerimi ve tecrübelerimi aktarabilirim.Mustafanın da belirttiği gibi çok kabaca da olsa '' vincin çekeceği yük = araç ağırlığı x 2 '' oldukça geçerli , uluslararası ve benim de yabancı forumlarda sık sık karşılaştığım bir formüldür.Bana göre vincin koparma gücü arttıkça , bağlı olduğu yerin de önemi artmaktadır.Tecrübelerime göre max. çekme gücünün kullanıldığı vinçler ( ki bizler ağır parkurlarda bu limitleri çok zorlarız ) kesinlikle şaseye ya da şaseye çok sağlam monte edilmiş diğer unsurlara bağlanmalıdır( küçük araçlarda çelik tamponlar, orta boy ve kamyonet sınıflarında mümkünse arka vinç tercih edilerek şase raylarının bittiği ve birleştiği bölümler v.b )
Bir de bağlantı yerleri kadar bağlantı elemanları da önem taşımaktadır.Sen gördüğüm kadarı ile zaten meslek olarak bu işlerin içersindesin.Onun için başka benzer işlerle uğraşanlara göre bir adım öndesin demektir.
Benim naçizane tavsiyem ( Burada Mustafa'nın tedirginliğine tamamen katılıyorum ) vinç konusunun çok hassas olduğunu ve allah korusun ters bir pozisyonda etrafındaki insanlar için yaralayıcı ve hatta ölüme yol açabilecek bir alet olduğunu göz önünde bulundurmak ve vincin çalışma esnasında gerekli emniyet tedbirlerini almak.
Şimdilik söyleyeceklerim bunlar.İnşallah bir gün arazide etraflıca test ederiz.Ben yıllardır sadece mekanik ( şafttan ve yavru şanzımandan hareketli ) vinçler kullandığım için , bunlarla ilgili bir sorunuz olursa seve seve cevaplamaya hazırım.
 



Ynt: Home Made Winch_(Vinç Yapmayı Deniyoruz)

Vinç ve halat çok sağlam diyelim... Vinçleme sırasında makara kullanıldığında bütün yük, araç üstündeki bağlantı elemanlarına aktarılmakta. Nadir'in dediği gibi, tampon, bağlantı elemanları, "U" kilitler vs...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,471
Mesajlar
1,518,462
Kayıtlı Üye Sayımız
172,124
Kaydolan Son Üyemiz
paramana

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst