1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan motogezgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 134
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,134

motogezgin

Kamp II
Mesajlar
450
Tepkime Puanı
19
Arkadaşlar hep aynı araçlar toplanıyor buda size bir değişiklik olsun diye düşündüm.
Çocukluğum bunların üzerinde geçti masseyler ve unimoglar..
Kasım ayında bodrumdan dönerken şeytan dürttü ödemiş sanayiye daldım.Dolaşırken çocukluğumun Masseyini gördüm 5 dakika sonra benimdi.Bu motorlar 4 silindir ingiliz mg lerde filan olan benzinli motorlardır.Yakıt depoları 2 bölüm olur benzinle çalıştırıp motor ısısı 80 dereceye gelince benzin musluğu kapatılır gaz yağı da denen gaza dönülür.Bu günlerde bulmak biraz zor...
Tabi hemen klasik gaz sistemi adapte etmişler az yaksın diye onu ilk iş çöpe atıp traktörü soymaya başladım.Görüntüsü perişan durmakla birlikte motor çalışır durumdaydı.

Önce kaportayı söküp çıkarttım ardından depo,radyatör,kablolar arka kollar bir sürü ıvır zıvır çöpü boyladı.Gerekli parça listesi yapıp araştırmaya başladım.Amerikada amblemlerini oturak kılıfını buldum ancak kaporta parçaları çok pahallıydı.Bir mail attım bunlar çin malımı diye cevap hayır türk malı diye geldi..
Hemen bir araştırma İstanbulda izini buldum bir firma parçaları yaptırıp ABD;Yeni Zellanda ve Avustralyaya ihraç ediyormuş tabi fiyatlar bir anda 350 Us den 65 tl ye iniverdi mesela ön panjurda.
Motor yağı diferansiyel yağları çamur vaziyette çıktı hatta motor filtresi keçe tip bu motor nasıl çalışmış hayret.Bunlar değişti yeni yağlar kondu.Ne kadar kum girecek hortum bağlanan yer marş motoru bağlanan gibi yerler varsa hepsine kum sızdırmaz kapak yapılıp İzmire kumlamaya doğru yola çıkarıldı.

 

Etiketler
Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

pardon 3 çü resimden başlamışım

 

Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

bu da 2 ci resim olmalıydı

 

Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

kumlama 3 saat sürdü ustadaki mevcut kaba kumun üzerine 0,5mm quartz kum alarak attırdım yüzey böylece parlak oldu.döner dönmez 1 teneke tinerle motor yıkandı (önce hava tutuldu)ve paslanmaması için hemen 4+1astarla astarlandı

 

Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

Ertesi gün 2ci ince kat astar atılarak gövde boyası atıldı ve traktör bizim motosikletçiye itildi..Buna sebep traktörcülerin yağ deryası ve mazot kokusu ve pisliği içinde olması.zaten bundan sonra en zevkli kısım başlıyor boyanan parça montajı

 




Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi



Çok ilginç...

heyecanla gelşmeleri takip edecegiz..
 

Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

Muhteşem bir serüven merakla takipteyim
 





Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

Ne güzel anlatıyorsunuz.
Bayıdım walla.
Selamlar.
 

Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

Selam

Çok güzel ve değişık bir proje. tebrik ederim.
Kolay gelsin
 


Ynt: 1950 Model Gazlı - Benzinli Massey Ferguson Projesi

takdirlik bir durum ibakalım bitince nasıl bir değer otrtaya çıkacak.