1955 Chevrolet 3100 Pick-up

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 148
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,738

moger

LAND CRUISER VX 80
Mesajlar
302
Tepkime Puanı
0
2003 Yılında sahip olduğum 1955 model Chevrolet 3100 Pick-up 'ın yeniden hayata geçiş evrelerini sizlerle paylaşmak istedim.

Restorasyon işlemi 3,5 sene kesintisiz devam etti.

Teknik özellikleri hakkında biraz bilgi vermek gerekirse,
Orjinal motoru 6 silindir. 3 ileri manuel şanzuman.. Araç 90 yıllarda bilen bilir Etiler'deki Fifth's Bar'a dekor olarak Ankara'dan alınmış. Usta demeye dilim varmıyor, ancak kasap olabilecek kişller tüm ölçülerini hiçe sayarak yalan yanlış toplamışlar, ama yürümüyor. Sonra senelerce aldığım ailenin oturduğu evin bahçesinde bariz saksı olarak duruyordu. Çürük içinde, arka kasada ot bitmişti.
Dolayısyla çekiciyle sanayiye geldiğinde mekanik adına hiçbirşey yoktu.

Şaseciye şase ölçüleri yerine getirtilip, şase boyaya hazır hale getirildikten sonra ilk yaptığımız, sağolsun şu an kendisini de 1963 Chevrolet Pick-up'ı olan arkadaşımın motorunu satın aldım. Motorun durumunu bildiğimden, sorunsuz çalışan 289 ci (halk arasında fındık sekiz denilen) 8 silindirli motoru şase üzerine yerleştirmemiz gerekiyordu. 6 Silindirli motorun oturduğu şaseye Sanayide herkesin tanıdıpı JEEP'ci Turan usta, motor kulaklarını şaseye bağlayacak sağlam ayaklar yapıp, şaseye oturttu.
Motor için gereken sadece komple boya ve krom aksesuarlardı.

Şimdi sıra 8 silindir motora uygun şanzuman bulmaktı. Orjinal 3 ileri olan şanzumanı 4 ileri manuel yapmaya karar verdik. Türkiye'nin farklı illerine haber saldık. Tamam deyince şanzuman bulunmuyordu Mutlu haber İzmir'den geldi.. Kargo ile İstanbul a geldi. Motora bağlanmadan evvel bakımı yapıldı.

Sıra difransiyele gelmişti :-\ Yine şansımız yaver gitti. Sanayide difransiyel ustası Oğuz ustada bir difransiyel kuzu gibi yatmaktaydı. Kilitli difransiyel koymak istedik. Çünkü Pick-up'ın arka kasa hafif olduğundan yağışlı havalarda ve özelikle dik yokuşlar da beni zorlamaması adına bu difransiyeli elden geçirip, yağlarını tamamlayıp, gelen şanzumanla tanıştırdık ;D
Tabi motor, şanzuman, difransiyel üçlüsünün birbiriyle uyumlu olması gerekirdi. Bu konu da fazla tecrübem olmasa da arkadaşımın Amerikanlar hakkında ki bilgisi hata yapmadan ilerlememizi sağlıyordu.

Orjinal kuru sistem direksiyon, ön takım dingil olduğundan takacağım lastik, jantlar beni trafikte bir hayli zorlayacaktı.
Önce Mustang'ın direksiyon kitini uyguladık. Ama sonuç alamayınca, kiti geri iade ettik. Eski sanayi de Eski Amerikan ustası Hasan ustaya gösterdik mevcut direksiyon sistemini elden geçrdi fakat yine de istediğimiz sonucu alamadık. Amerika'dan havalı direksiyon setini sipariş ettik. Onun montajından sonra da direksiyon rahatladı kuş gibi oldu.
Fakat fazla kuş gibi oldu, direksiyondaki oluşan boşluk ne kadar ayar yapılsa da bir türlü giderilemedi ???

Ta ki aylardan beri garajda yatan ihtiyarı yerinden tekrar kalkmasına sebep TUV oldu... Her geçen ay ceza yediğinden 6 aylık gecikmesi olduğundan artık TUV'e girmesi kaçınılmaz olmuştu
Ama bu ön takımla ,bu direksiyon boşluğuyla muayeneden geçmesi imkansızdı. Araştırmalara devam ederken üye olduğum klasik dergilerinde gördüğüm hazır komple ön takım kitleri vardı. Fakat Amerikadaki fiyatı $2500 - $3000 olan bu kitin Türkiyeye geliş fiyatını siz düşünün

Allahın sevdiği kuluyum herhalde bu 3,5 senelik restorasyon da aksilikler önüme çıksa da mutlaka çözümde çıktı.
Sanayi de dükkanı olan Hakan usta genç yaşına rağmen büyük bir ustalıkla bu Amerikada satılan kitlerin aynısını sanayide üretiyor.. Önce güvenmedim, kafam basmadı. Sonuçta ön takım, hata kabul etmez.
Hakan usta tedirginliğimi anladı.. ''Bak kullandığın Rubicon yolda nasıl gidiyorsa öyle gidecek kafan rahat olsun dedi''.. Dedi de yine de bunca zaman oluşan olumsuzlukdan dolayı kafamda ki soru işaretleri bitmedi.

Hakan usta Chrysler Voyager'ın ön takım parçalarından bazılarını servisten alıp dingilli olan ön takımı kramer milli hale getirdi. Frenler orjinal balata iken ön frenler disk oldu.

Sonuç: Pick-up ip gibi gidiyor, frene bastımı anında duruyor, direksiyonda 1 cm boşluk yok ???

TUV için randevu aldık. Tedirgin vaziyette muayeneye gittim. Sonuç: Frenden geçti, Ön takımdan geçti Chevrolet den sonra götürdüğüm 3 aracımda muayene de bana kök söktürdü. Far ayarıydı, motor numarası gözükmüyordu falan filan..... 50 seneyi geçmiş araç bir taraftan girdi öbür taraftan çıktı ;D ;D ;D

Şu an halen içime sinmeyen 4 ileri manuel şanzumanı.. Sonuçta çalışmış bir makina... Land Crusier 'ın hazırlıkları bitince bahara doğru ona Amerika'dan sandıkta 3 veya 4 ileri otomatik şanzuman getirteceğim..

Bitik durumdaki bu efsaneyi canlandırmak için çok çalıştık. Aşağıda sırasıyla yapılan işlemleri görmektesiniz :

Aracı Tüm Türkiye de ararken, yanıbaşımda çıktı
Çekiciye yüklenip sanayiye getirildi. İlk önce aksesuar ve yedek parça listesi çıkarıldı.









 

Etiketler
Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Mekanik aksam üzerinden söküldü, yeni motoru şaseye alıştırıldı.















Mekanik parçalar söküldükten sonra araç kumlama işlemine gönderildi. Kumlama dönüşü elde avuçta araçtan geriye fazla birşey kalmadığı saptandı ;D





Kumlama işleminden sonra şase, kupa ve arka arka kasa birbirinden ayrıldı ve kaporta işlemine başlandı
 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

kaporta işlemi sırasında kaput üstü, tavan ve arka bagaj kapağındaki Chevrolet Yazısı hariç, tüm araca Amerikadan getirttiğim dökümanlar yardımıyla sıfırdan saç basıldı.Araçta mümkün olduğunca kaynak kullanılmamaya özen gösterildi.Kaportayı yapan Atalay ustanın özelliği kesinlkle çekiç kullanmıyor.Bastırdığı saçları alıştırarak milimetrik yerine monte ediyor.

















 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Kaporta işlemi bittikten sonra boya hazırlığı yapılmaya başlandı..[




http://www.gezenbilir.com/galeri/albums/userpics/10359/apache_067.jpg[/IMG]





Her parçası tek tek ayrılıp astar safhasına hazır hale getirildi.








Kupa tabanı megeslenerek komple izalasyon işlemine tabii tutuldu..






 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Muheteşem bir çalışma, İlker bey paylaşımınız için teşekkürler, lütfen devam edin.
 



Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Şase,kupa ve kasa ayrı ayrı işlemlerden geçtiler.








Astarlar atıldıktan sonra şase üzerine boyanan motor monte edildi.,













Astarlanmış kupa son kat için hazırlanmaya başlandı..









 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Tüm parçaların astar işlemleri bitince, son kat boya için hazırlıklar başlandı... Boyadan yeni çıktığında, pasta ve cilası,zımparası yapılmamışken inanılmaz göz kamaştıran bir kırmızı karşımda duruyordu :










 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

nası yaa, muhteşem vallahi tüm evrelerini gördük maşallah, pek güzelmiş.
 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Boya işlemi bittikten sonra cam için ,çekici üzerinde iki kez Kurtköy'e gitti. Yapılan cam tam oturmadığından tekrardan üretildi.İşçilik hatasından havalı cam 3 kez üretildi.
Ön camın montajı büyük bir dikkatle yerine taklıdı.












Cam işinden sonra arka kasanın tabanı orjinaline sadık kalınarak ahşaptan yapıldı,
Ağaç olarak İroko ağacı seçildi. Teak'den sonra en dayanıklı ağaçlardan biri olan İroko arka kasa ölçülerinde alıştırılıp montajı yapıldı.




 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

2007 yılının Haziran ayında nihayet yürür hale geldi. ve test sürüşlerine başladı.
Classic Car dergisinin katkılarıyla her sene düzenlenen Klasik otomobil buluşması 2007 yılında Polonezköy'de yapıldı. Chevrolet'yi A'dan Zye toplayan ustam 'la beraber biz de katıldık.
Tüm ilgi ve gözler üzerimizde olmasına rağmen hiçbirşeyden habersiz gün sonunda evimize dönerken organizasyon yetkilileri yolumuzu kesip,ödülümüzü almamızı istediler.
Meğer tüm gelen araçlar içinde ''EN ORJINAL OTOMOBIL'' ÖDÜLÜ'' bizimmiş.
Ödülü Chevrolet'in ayağa kalkmasında büyük emekleri olan Ustama hediye ettim.Yüzündeki mutluluk ve gururu size anlatamam

Tabii ödül sahibi olunca medya peşimizi bırakmadı ;D ;D
Classic Car dergisi için çekimler ve röportaj yapmamız istendi.
Kilyos kıyılarında yapılan çekimlerden karelerle yapım aşamasındaki arşivimden resimler 2007 EKİM kASIM Classic Car sayısında kapak oldu. 5 sayfalık bir röportajla Bizim ihtiyar delikanlı basın yoluyla Topluma kazandırıldı ;D ;D ;D








 



Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

resimler devam..














 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

resimlere devam..


















 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

Nekadar gurur duysanız azdır İlker Bey, Ustanızın ellerine sağlık bazı şeyler para ile yaptırılamaz, (Gerçek) ustalık gerektirir, Ustanız bu sıfatı fazlasıyla haketmiş, imrenilmeyecek gibi değil, iyi günlerde gururla kullanın.
 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

resimlere devam..






















 

Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up


Çok teşekkür ederim..... aslında daha evvelden foruma koyup üyelerle paylaşmak istemiştim ama kararsız kalmıştım.. Fakat bu akşam paylaşmaya karar verdim
 



Ynt: 1955 Chevrolet 3100 Pick-up

PrometheusTR' Alıntı:
nası yaa, muhteşem vallahi tüm evrelerini gördük maşallah, pek güzelmiş.

İlginize çok teşekkürler....