1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan özkan musal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,972
Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Hocam taş gibi oluyorda tutmuyorsa firenler yağlamış olabilir tutuyorsa sorun yok kuru fren okadar olur
 

Etiketler
Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Gayet iyi Tutuyor o zaman ben hiç kurcalamayayım.
Saol hızır paşa
 


Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ben yıllarca kuru frenlı vosvos kullandım. balata asındıkca pedal duserdı. krıkoyla tekerlerı tek tek kaldırır ayarı kendım yapardım.
eger butun sısıtemde ufak bır sorun bıle yoksa kuru fren sıkıntı yaratmaz. bır defasında balata caktırdım. balatanın yanakları basıyordu ortası basmıyordu. ne yaptıysam olmadı. ısıs bılen bır ustaya tekrar balata caktırmak zorunda kaldım
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..


Özgür, 1998 model Discosit'im 2001 model C180'den daha çabuk duruyor... ufak bir farkla tabii... C180 200kmh'den sıfıra düşerken, Discosit 100'den sıfıra iniyor.

aracın freni tabii ki çok önemli. duramadıktan sonra hızlanmaya gerek yok... ama 1960'lı yılların aracının 2010 model araçlarla karşılaştırılmaması gerektiğini bilerek hareket etmeliyiz.

hız herşey değil. allah göstermesin, 4-5 ay yattıktan sonra, şimdi bana 120kmh bile çok geliyor.
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Haklısın Engin abi de ben de diğer insanlar gibi şehir içinde tampon tampona giderken biraz daha rahat olmak istiyorum. Millet yeşildere yolunda önümdeki araçla aramda 1 kamyon boyu mesafe olduğunda korna çalıyo sağımdan solumdan, bilmez ki ne zorlukla durabiliyoruz

Ama şehir içinde düşük hızlarda ışıklarda vs trafikte önümdekinin fren lambası yandıktan sonra ben frene basınca durmak zor oluyor

takip mesafesinin önemini kavradım bu arabada..


Series binen abilerim, sizlerinin fren lambalarının yanması fren pedalına bağlı bir düğme ile mi yoksa benimki gibi fren borularının ayrıldığı yere bağlı olan bir basınç müşürü ile mi sağlanıyor ?
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Özgür defenderde bile borudaki basınca bağlı
Ne iş küsmüyüz
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..


s1 ve s2 de basınç sensörü,
s3 de pedal kutusuna baglı switch...

E
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Ben bu seri lerin fren olayini anlamis degilim. yillarca vosvos kullandim
Kuru tip fren vardi.frenler bakimliysa balata ayarlari duzgunse sorun yasanmazdi.
Hatta ayarlar cok dusmedikce pompalama diye bir olay olmazdi.
Arac frende yere kapaklanirdi. 4 teker kampana ve westinhouse yok.
Serilerin frenleri bu kadar kotuyse gozden kacan ufak bir sorun vardir.
Goruslerim bunlar.
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Doğrudur sorun var
firen ayarları düşünce merkezin doldurma kapasıtesi yetmiyor ve ayar mekanizmaları biraz basit aşınabiliyorlar
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

Herkese teşekkürler , ben parçacıma gidip fren lambam yanmıyor diye müşürünü istedim, adam bana düğme verdi , abi diyorum fren borularının oradaki bir parça bu hayır bu diyerek inatlaşmıştık alıp uyduracak yer bulamayınca geri verdim Eğer defenderda da basınçlıysa bizim parçacı olaydan habersiz galiba

Geçen de bir series3 ün fren pedalında düğme görünce sorayım dedim. parçacımda o müşür yok ben de pedala düğme mi yapsam acaba

hadi müşürü buldum diyelim söküp takarken hava falan yaparsa fren uğraştığıma değmez

yok Yunus abi küsmem ben hiç sadece acemi dedin diye alınmıştım biraz
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..



OZGUR,

MADEM BASINC SENSORLU MUSİRDEN SUPHELİSİN VE CALISMADIGINI DUSUNUYORSUN; PEDAL KUTUSUNA DEGİL DE, PEDALIN USTUNE BASIT BİR "L" KESİTLİ PARCA İLE HERHANGİ BİR YENİ JENERASYON ARABANIN FREN "DÜĞMESİNİ" UYGULA...

E
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

anladım düğme ayrılınca elektriği geçirecek vize öncesi bu tip eksikleri tamamlayacağım Engin abi
teşekkür ederim
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

KARDEŞ SIKINTINI ANLADIM BURDA SOYLE BIR SORUN VAR BU MODELLERDE AKSAM BUTUNUYLE DEGIŞMEK ZORUNDA ÇÜNKÜ DÖNEMİMİZİN AKSAMLARI BU MODELLERIN KANPANALARIYLA UYUM SAGLAMAMAKTADIR BUNUN ŞİMDİKİ PARACLARIYLA UYUMU İÇİN EXRA BIR FIREN HIDROLIK SISTEMI LAZIMM ODA TURKIYEDE COK ZOR ISTANBULDA 1 BILEMEDIN 2 TAMIRCI YAPABILIR OSTİM ORGANIZE SANAYIDE YADA YENI SIFIRDAN YENI SUSPANSIYON KANPANA BALATA VE JANT VE TEKERLERI YENI JENERASYONLA DEGISIRMEN LAZIMM BUDA BUYUK BİR MALIYET...BASKA COZUMU COK ZOR.
 

Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..


Bu arada fren sorunumu bir series için normal olacak şekilde çözdüm, Tüv 'den de geçtim Ağustos 2009da

Abi aslında orjinal haliyle tüm fren merkezlerini değiştirip, balata ayarları düzgün olduğunda, benim geriye kalan tek sorunum fren pedalının sertliği , şimdi bir Anadol westinghouse u taktırmayı düşünüyorum lakin, emme manifoldunda yer yok, onu deldirip klavuz çektirmem ,tüm boruları rekorları halletirmem lazım uzun iş
 



Ynt: 1968 Land Rover Frenleri Hep Böyle midir?..

ozcour' Alıntı:
anladım düğme ayrılınca elektriği geçirecek vize öncesi bu tip eksikleri tamamlayacağım Engin abi
teşekkür ederim
benim daha önce kullndığım 82 model aracımda fren müşürü pedaldaydı ve orjinaldi gerçi mesaj yazılalı çok olmuş ama bende derimki o pedal miüşüründen alıp fren pedalın a uygulayabilirsiniz