benim daha önce kullndığım 82 model aracımda fren müşürü pedaldaydı ve orjinaldi gerçi mesaj yazılalı çok olmuş ama bende derimki o pedal miüşüründen alıp fren pedalın a uygulayabilirsiniz
bu araçlarda fren tutmamasının çok çeşitli sebepleri var mesela çok fazla kullanılmayan bir araçta merkez lastikleri sertelme yapar yani daralma buda aracı kullanmaya başladığımız zaman frenin zayıfladığını ve teker merkezlerinin yada pedal merkezinin hidrolik kaçırdığını görebiliriz paniğe gerek yok belki merkez lastiklerinin bozulduğunu düşünebilirsiniz halbükü öyle değildir bir kaç kullanımda merkez lastikleri kullanımdan mütevelli yumuşayıp kendine gelicektir ve kaçırma derdi bitecektir ama fren havalarının alınması gerekir aksi taktirde tutşlarda zayıflamalar olması kaçınılmazdır bu söylediklerim debriyaj pedal yada alt merkez içinde gereklidir
Frenler sadece pompalayınca tutuyorsa, tekerler çıkınca büyük bilye gibi bişey vardır onun içinde yağ eksilmiştir. Tam adını bilmiyorum benim aracım series 3 ve onda da böyle bir problem vardı, yağ seviyesini düzeltince düzeldi. Devamlı yağ kontrollerinizi yaptırınız, malum hepsi yağ sızdırıyor
Land'ın frenlerinden o kadar çok çektim ki.. Merak ediyorum acaba modern trafikte kaç tip aracın şöförü frenleri iki defa pompalayarak durmayı daha doğrusu durabilmeyi alışkanlık haline getirmiş olsun? Malesef serieslerin frenlerine düzgün bakımlar yapılmazsa çok kolay rastlanılan bir durumdur.
Aracın uzun süre yatması frenlerin baş düşmanı. Tekerleklerdeki fren merkezlerinin lastikleri özelliklerini kaybediyor. Yağ sızdırabiliyor. Kampanayı yağlayabiliyor. Korkunç sonuçlarını bizzat yaşadım. Kimi tamirci fren merkezlerini tamir edebilidiğini iddia ediyor. Mesela merkez lastiklerini mazota yatırıp şişiriyorlar. Ya da yayını sertleştiriyorlar. Sonuç 100 km sonra yine hüsran oluyor. En temizi paraya kıyıp iki ön teker iki arka teker fren merkezi alıp yeni balatalar eşliğinde taktırmak. Fren konusunda tasarruf yapmamak anlaşılabilir bir durum sanırım.
Diğer fren düşmanları ise yanlış çakılmış ya da yanlış istikamette yerleştirilmiş ya da ölçüsü balatalar.
Bir başka düşman ise motorun ısısına sürekli maruz kalan üst fren merkezi. Çoğumuz gözle görünür bir sorun olmadığı için Üst fren merkezini kullanmaya devam ediyoruz.. Ancak Üst fren merkezinini de sürekli kontrol altında tutmalıyız.
Türkiye'deki serieslerde pek rastlanmayan bir üst fren merkezi var ki ebay'dan getirtebilmek mümkün. Üst (ana) fren merkezinde ki çift çıkış sayesinde ön ve arka fren merkezlerine bağımsız basınç hortumları gidiyor. 88ler ve 109 lar için ayrı tiplerde. Bu sayede ön yada arka fren merkezlerden birinde kaçak olması durumunuda diğeri durumu idare ediyor. Tamamen frensiz kalmıyorsunuz.
Series 88''ime 109"'un normal fren merkezini taktırarak fren pedalında biraz yumuşama sağladım. Ancak aracımda bir Anadol westinghouse'u da bulunduğunu söyleyeyim. Keşke Bütçesini karşılayabilysem de disk frene geçiş yapabilsem. Ancak toplam tadilat masrafı hakkında net bir şey bilmiyorum.
Land'ın frenlerinden o kadar çok çektim ki.. Merak ediyorum acaba modern trafikte kaç tip aracın şöförü frenleri iki defa pompalayarak durmayı daha doğrusu durabilmeyi alışkanlık haline getirmiş olsun? Malesef serieslerin frenlerine düzgün bakımlar yapılmazsa çok kolay rastlanılan bir durumdur.
Aracın uzun süre yatması frenlerin baş düşmanı. Tekerleklerdeki fren merkezlerinin lastikleri özelliklerini kaybediyor. Yağ sızdırabiliyor. Kampanayı yağlayabiliyor. Korkunç sonuçlarını bizzat yaşadım. Kimi tamirci fren merkezlerini tamir edebilidiğini iddia ediyor. Mesela merkez lastiklerini mazota yatırıp şişiriyorlar. Ya da yayını sertleştiriyorlar. Sonuç 100 km sonra yine hüsran oluyor. En temizi paraya kıyıp iki ön teker iki arka teker fren merkezi alıp yeni balatalar eşliğinde taktırmak. Fren konusunda tasarruf yapmamak anlaşılabilir bir durum sanırım.
Diğer fren düşmanları ise yanlış çakılmış ya da yanlış istikamette yerleştirilmiş ya da ölçüsü balatalar.
Bir başka düşman ise motorun ısısına sürekli maruz kalan üst fren merkezi. Çoğumuz gözle görünür bir sorun olmadığı için Üst fren merkezini kullanmaya devam ediyoruz.. Ancak Üst fren merkezinini de sürekli kontrol altında tutmalıyız.
Türkiye'deki serieslerde pek rastlanmayan bir üst fren merkezi var ki ebay'dan getirtebilmek mümkün. Üst (ana) fren merkezinde ki çift çıkış sayesinde ön ve arka fren merkezlerine bağımsız basınç hortumları gidiyor. 88ler ve 109 lar için ayrı tiplerde. Bu sayede ön yada arka fren merkezlerden birinde kaçak olması durumunuda diğeri durumu idare ediyor. Tamamen frensiz kalmıyorsunuz.
Series 88''ime 109"'un normal fren merkezini taktırarak fren pedalında biraz yumuşama sağladım. Ancak aracımda bir Anadol westinghouse'u da bulunduğunu söyleyeyim. Keşke Bütçesini karşılayabilysem de disk frene geçiş yapabilsem. Ancak toplam tadilat masrafı hakkında net bir şey bilmiyorum.
çok güzel açıklamışsınız....frenlerden bende çok büyük kazalar atlattım bir türlü düzen tutturamadım....dört tekeri diske çevirip vestighouse takınca kurtuldum......darısı sizinkinin başına diyorum....
Oktay seninle konuştuğumuz, bazı durumlarda balataları kampana ile temas ettirip denge kaybını önlemek veya su geçişi sonrası
balataları kurutmak, disk fren olmayan araçlar için çok önemli
Abilerim benim de bir tane sağlam anadol ya da 50nc westinghouse una ihtiyacım var, zamanında alıp boruları da yaptırıp taktım ama bozuk çıktığından çalışmıyor, boruları da duruyor, bulursam takayım geçeyim, bu şekilde pedal çok sert ve yoruyor