özgür naber görüşemiyoruz... yapıncaya kadar göbegim çatladı...fakat ugraştıgıma degdi...ayrıntıları net fotoları çekince paylaşacagım... çıkan anadol westinghouse nı hurdacıya verdim iş görmez diye
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
ozcour' Alıntı:
Büyük bobin kullanmayacaksak pek farkını görür müyüz bilemiyorum abi.. Rölantide düzgünsüzlüğü alıyor diyorlar. Elektronik ateşleme farkını yüksek devirlerde bariz belli ediyormuş, lakin bizim araçlar düşük devirli 2000 3000 arası gidiyoruz. Ben de çok araştırmıştım. Britpartın dönüşüm kiti var lucas 4d için, benim distribitörüm düzgün çalışıyor ama istersen getirebilirz dönüşüm kitini ingiltereden, hem tornacı vs tofaş distribitörü uğraşmamış oluruz
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
okitay' Alıntı:
özgür naber görüşemiyoruz... yapıncaya kadar göbegim çatladı...fakat ugraştıgıma degdi...ayrıntıları net fotoları çekince paylaşacagım... çıkan anadol westinghouse nı hurdacıya verdim iş görmez diye
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
defender 110 a 20 km de meksefe yakma sorunu sebebıyle vosvosta kullandığım elektronık ateslemeyı uydurmustum. Cok az bır tornacı ısıyle sorunsuz montaj oldu. Tabı bobın ve beynı dahıl. Fakat araca hıcbır sekılde avans ayarı tutmadı. Bende soktum ve meksefe yakma sorununu cozunce platınlıye donus. Vosvosa taktıgım elektronık ateslemede platınlıye gore az cok degısıklık verdı. Fakat serı lerde cok fark edecegını zannetmıyorum. Bırde arazıde elektronık her zaman sıkıntı. Sorun verırse ne yapılacak? Yanınıza alacagınız yedek bobın, platın ve meksefeyle 15 dak. ıcınde yola devam edebılırsınız. Ya elektronıkte ? Burdakı dıger noktada her bujının aracın orjınal bobınden cıkan voltaj degerıne gore uretılmesı. Elektronık ateslemede voltaj platınlıye gore yuksek olacagı ıcın bujının omrunden yıyecektır. Ne kadar yer ? Takıp gormek lazım.
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
vosdost' Alıntı:
defender 110 a 20 km de meksefe yakma sorunu sebebıyle vosvosta kullandığım elektronık ateslemeyı uydurmustum. Cok az bır tornacı ısıyle sorunsuz montaj oldu. Tabı bobın ve beynı dahıl. Fakat araca hıcbır sekılde avans ayarı tutmadı. Bende soktum ve meksefe yakma sorununu cozunce platınlıye donus. Vosvosa taktıgım elektronık ateslemede platınlıye gore az cok degısıklık verdı. Fakat serı lerde cok fark edecegını zannetmıyorum. Bırde arazıde elektronık her zaman sıkıntı. Sorun verırse ne yapılacak? Yanınıza alacagınız yedek bobın, platın ve meksefeyle 15 dak. ıcınde yola devam edebılırsınız. Ya elektronıkte ? Burdakı dıger noktada her bujının aracın orjınal bobınden cıkan voltaj degerıne gore uretılmesı. Elektronık ateslemede voltaj platınlıye gore yuksek olacagı ıcın bujının omrunden yıyecektır. Ne kadar yer ? Takıp gormek lazım.
merhaba siz hiç duydunuz mu orjinal elektronik üretilmiş bir aracın disrirübütörden arıza yaptıgını ??? dediğiniz gibi işin özü elektroniği araca takmakta değil avansı tutturmakta fabrikasyon (yansanayi değil) bobin +kablo+tabla+buji= sağlamlık ;D
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
okitay' Alıntı:
merhaba siz hiç duydunuz mu orjinal elektronik üretilmiş bir aracın disrirübütörden arıza yaptıgını ??? dediğiniz gibi işin özü elektroniği araca takmakta değil avansı tutturmakta fabrikasyon (yansanayi değil) bobin +kablo+tabla+buji= sağlamlık ;D
Duydum ve gördüm. Her parçanın bir ömrü vardır, ve çeşitli sebeblerden parça orjinal olsun veya olmasın, elektronik olsun veya olmasın bozulabilir. Her parca bolzulabılır. Onemlı olan bu parcanın yolda kalmaya sebeb vermemesı. Arazıde bır sorun yasanırsa sehre cekılerek ındırmek mumkun olmuyabılıyor. Veya o an parca bulup degıstırmek cok daha zor. Platın meksefe ve bobın fıyatları uygun oldugu ıcın yedekte bulundurulabılır. Ve en oemlı noktada arazıde arac su aldıgında verecegı tepkı. Platınlı dıstırbutor su alsada sorun yaratmaz. Arac stop eder, wd 40 ıle yıkanır yola devam. Ya elektronık dıstrıbutor su alırsa ne olur? Eger serı 3 lerle arazıde gezılmıyecekse olabılır. Avansı tuturamamak olayına gelınce. Uydurdugum golf 1 ın elektronık ateslemesı ( once vosvosa taktıgım ), mekanık olarak montajda sorun yoktu fakat motorun atesleme zamanlarına uymadı. Verım vermedı.
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
Benim bulduğum kitlerde Distribütör değiştirilmeden uygulanıyor
kit içeriğinin dayanıklılığı yine de bilinmeyen bir durum
açıkçası standart distribütör ile elektronik olanın suya dayanıklılık kabiliyetini bilmiyorum
aslında şu bulaşık eldivenlerinden yapmak lazım sanırım her durumda da.
sökme takma olayını ustamdan öğreneyim en iyisi,
volvoya biner gibi binmeyelim seri3 e ...
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
Sentinel' Alıntı:
Benim bulduğum kitlerde Distribütör değiştirilmeden uygulanıyor
kit içeriğinin dayanıklılığı yine de bilinmeyen bir durum
açıkçası standart distribütör ile elektronik olanın suya dayanıklılık kabiliyetini bilmiyorum
aslında şu bulaşık eldivenlerinden yapmak lazım sanırım her durumda da.
sökme takma olayını ustamdan öğreneyim en iyisi,
volvoya biner gibi binmeyelim seri3 e ...
Wd 40 suda yeterı kadar ıyı koruma yapıyor.Bobın cıkıs, bujı, bujı kablosu baglantılarına, dıstrıbutor kapagı ıcıne dısına, dıstrıbutorun ıcıne sıkılırsa sudan etkılenmıyor. Motor calısırken hortumla yıkıyabılırsınız. Fakat su camurlu olmuyacak. Camurlu suda ıse yaramıyor. Dıstrıbutor kapagının dıstrıbıtore bastıgı yerın cevresıne erıyen bant denen eleltrık baglantılarını sudan yalıtmak ıcın kullanılan bantla cevrelenırse butun su sorunu cozuluyor. Wd 40 ve erıyen bant.
Ynt: 1974 Land Rover Series 3 / 88' - 2.25 Benzinli
Arkadaşlar Ebay (Fleabay)'den seri3 distribütörüne uyumlu, platin ve meksefenin yerine bir aparat ve ilave rotor kolu ile takılan elektronik ateşleme kiti getirteceğim, maliyet 30 pound civarı
Nasıl takıldığına ilişkin videoları izledim, distribütörü çıkarıp kapağını açınca rotor kolu söküp 2 vida ile iş halloluyor.