1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilhector Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 594
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 142,865
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

ali bey ben amortisörün makasla uyumunu anlayamadım.amortisörler orjinale göre daha fazla açılacak ama makaslar buna uyum sağlayabilecekmi?sonuçta o makaslarla lastik yine havada kalmayacakmı?makaslarla ilgilide bi planınız varmı?
 

Etiketler
Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Merhaba Monster nickli Arkadas,

Cok dogru 1 tespit, makaslara arkaya Terraflex onlerde Z Terraflex veya benzeri sistem olmasi gerekli zamanla onlarida uygulamayi dusunuyorum.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

bi araştırma yaptınızmı peki bu sistem hakkında?maliyeti nekadar,uygulandığında randıman veriyormu?benimde kafamda bu konuda bi çalışma yapmak var.bende makasları iptal edip helezon gibi bi sistem düşünüyorum.aracın yol tutuşu hoşuma gitmiyo.virajlarda devrilecekmiş gibi geliyo bana.hem arazide hem asfaltta iyi bi yol tutuş için acaba ne yapabiliriz?tabi biraz da fiyatının uygun olması lazımki uygulayabilelim
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

ben hiç araştırmadım ama hardtop ve diğer işlemler bittikten sonra aracın yeniden projesini çizdirip,33 lastikleri,hardtopu,dodikleri ve tamponlarıda dahil etmeyi düşünüyorum.modifiyeli arbalarda trafikten men,muayeneden geçememe vb. sıkıntılar var.bi modifiyeli araç sahibinin trafik polislerinden bıkıp yaptırdığı tüm modifiyelerle beraber aracın projesini çizdirip ruhsatına eklettiğini biliyorum.o oto dergisini bulabilirsem resmini paylaşırım
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Merhabalar Deniz ve Monster nickli Arkadas,

Deniz yazdiklarina aynen katiliyorum benimde hardtopla dodikler mat siyah aracin rengiyse tam olarak henuz belli degil ve 1 suru degisim TUV un sonucunu merak etsemde bu isin daha onceki degisikliklerinde ilkleri oladugu gibi bu uyarlamalarinda mutlaka ilkleri olmasi gereklidir diyerek ise devam ediyorum haydi Hayirlisi diyelim.
TUV un artik boyle araclarinda varligini bilmesi ve ona gore karar vererek kontrol sistemini gozden gecirmesi gerekli Bizim suanda uyguladiklarimiz bu extrem gidisatin 1 baslangici ve arkasi mutlaka gelecektir zaten bugune dek CJ ler devamli degisim gormus orjinalliktan coktan uzaklasmis gunumuze uyarlanmis ve halende istekler dogrultusunda uyarlanmaktadir bu degisiklige Bizim sadece hiz kazandirarak Bize gore cok normal sayilabilecek degisikliklere TUV un daha yeni yeni gorerek bunlara alisirken hic gormedigi extremleri karsisina cikartarak nasil bir tepki vereceklerini hep Birlikte yasayarak arkadan Gelenlere kolaylik saglayacaktir.

CJ ye uyarlanan degisiklige Pitman koluyla birlikte uyarlanan yol tutusuna ve yolda gezmesine hissedilir sekilde katkisi oldugu yazilip cizilen alttaki resimde gorulen sisteme ben bugun basladim lakin fotograf makinamda kucuk 1 ariza nedeniyle fotograf cekemedim en kisa zamanda resimleride ekleyecegim.



Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Uyarlanan arka amortisor ve limiter sisteminden goruntuler.





Kupanin terazide kalmasini saglayan kolun yerini hazirladim lakin kolun uclarina takilacak koca kafalari buralarda bulamayinca bu durumda beklemeye kaldi.

 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Aracin gezmesini bir nebze onlemesi icin uyarlanan sistemden goruntuler.

Makaslarin orjinal hali.



Makaslari sabitleme kutusu.



Orjinal makaslarin baglanti yeri bu sistemle 5 cm daha one gelmis ve aracin onu 4 cm daha yukselmis olacak haliyle arazi saftini yeniden tornaya gonderecegim cunki saft tahminen 10 cm daha uzadi..

 


Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Makas sabitleme kutularini birbirine baglayarak asil sabitlemeyi saglayan celik kol.







Onden cikan oynar kollari pazartesi makaslarin diger ucuna monte edecegim lakin sokulmusken Z Terrayimi uyarlasam diye kara kara dusunuyorum.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 




Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Z Terralari Tuvden korkuma ilerki zamana erteledim.

Burc kollarin yeri degisip onlerde 4 cm yukseltilip sabitleninince onceki amortisorlere uyguladigimiz sisteme gerek kalmayip amortisorler orjinal yerine gelmis oldu.

 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Bu sistemi uyguladiktan sonra saft yerinden 10 cm disari cikti ve eksozada degmeye basladi yarin safti sokup tornacida uzattirmam gerekecek.

 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Arkadaslar, alttaki resmin ust orta bolumunde gorulen ve goruldugu gibi orjinal olan bu saseye bagli ayakli takozun ne ise yaradigini bileniniz varmi.


 

Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Ön diferansiyelin üzerinde düz bir çıkıntı vardır. İkisi biribirine karşılıklıdır. Bu kadar yükseltmeden sonra buluşmaları biraz hayal ;D
 



Ynt: 1977 CJ5'in A'dan Z'ye Yeniden Doğuşu

Selam Goktug,

Resme iyi bakinca gordum makas takozlarina uzatma yapilacak ve defransiyelede makas burkmayi onleyen kollardan takilacak dedigin gibi bu kadar yukseltmeden sonra bu takozuda uzatmanin bir faydasi varmidir yoksa gereksizmidir.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.