aracın camı sökülürken kırılmış, yeni cam siparişimizi verdik.
bu maceraya girerken elden geçmeyen, yenisi takılmayan hemen hemen sadece cam kalmıştı, artık o bile değiştiğine göre araç cidden sıfıra yakın çıkacak.
aldığım yeni gösterge tablasının teyp deliği olmadığını farkettik.eskisinde klasik tip treyp yeri vardı.
madem teyp için hazır yerimiz yokken başka nerelere monte edebiliz diye biraz beyin fırtınası yaptık.
önce araya bir konsul yapalım , ara konsolu göğüslük saçıyla yukarda birleştirip teybide oraya monte edelim dedik.ara konsolun yapımına hemen başladık. bana göre oldukça güzel ve kullanışlı bir konsol tasarladık.
konsolun yapımına başlamışken, sökülü duran kalorifer motoru ve tesisatını geçici olarak yeniden monte edip ölçüleri öyle alalım dedik.
gözlemler:
1- cj5 lerin kalorifer motoru ve tesisatı okadar çok yer kaplıyormuş ki, yıllarca hiç farketmemişim.
2- cj5 lere teyp montajı yaparken teybin arkada kalorifer boru ve körükleriyle temasına dikkat etmek lazım.
3- teyplerin hepsinin ön taraftaki ölçüleri standart ama derinliği çok olan teyplerin montajı sorunlu oluyor.
kaloriferi de hesaba katarak aldığımız yeni ölçülerle teybi takalım dediğimiz yerin uygun olmadığını gördük.
son kararımız:
1- ara konsol yapımına devam.
2- aldığım yeni krom gösterge tablası iade.
3- kilometre saatinin sağında bulunan yağ ve şarj gösterge yuvalarını 2 santim yukarı yukarı kaldırıyoruz. çünkü bu saatlerin çerçevesi ile teybin çerçevesi üst üste biniyor.
4- teybi de yine orjinal yerine monte ediyoruz.
5- krom malzemeden, yeni duruma göre lazerle gösterge tablası kestiriyoruz.
yaptığımız ara konsol saç malzemeden imal, kapaklı kısmın bittiği yerde bardaklık, alçalarak bardaklıktan vites kollarına doğru geniş bir hazne, vites kollarını ve körüklerini içine alarak karşıya, yani volant dişlisinin içerdeki hizasına kadar devam. ve orada bir hazne daha. arkadaki yolcular içinde yine bardaklık.
teşekkür ederim. keşke ben de izmir de olabilseydim , veya aracı ankara da toplasaydım, şimdi keyfini çıkarıyor olacaktım. böyle uzaktan kumandayla zor oluyor.
çağla abi aracın duruşu değişmiş. gayet heybetli ve güzel duruyor şimdiden. basbaya bi canavar çıkıyor ortaya. seni ve ustalarını gerçekten kutlarım.
yukarda yazmışsın, birçok aksam mat siyah olacak diye. iyi düşündünmü abi? herkes krom , en kötü araç boyası neyse öyle yaptırıyor. kromdan şaşma derim.