Sevgili arkadaşlar cj-5 ile vedalaşıp yas tutmam bitince yeniden sanayi heyecanı ve offroad tutkusu adına 1983 model bir cj-8 aldım. İnşalah burada hep birlikte bu aracı yağmurlar düşmeden yetiştireceğiz.
Öncelikle aracın bildiğim kadar özelliklerini yazayım. Araç 1983 model boyanın altından çıkan yeşil renkler askeriyeden çıkma olduğu ıspatlıyor.
Ön diferansiyel dana30 ama diğer cjlerdekinden 9 cm daha geniş. Disk fren ve kıymetli bir diferansiyel.
Arka AMC20 ve yine diğer cjlerden daha geniş. Büyük ihtimalle kilit filan yoktur.
Motor 4,2 litre Z motor. 4 ağırlıklı krank sayesinde cj-5-6-7 lere göre daha rahat bir motor.
Şanzıman T176 diye umut ediyorum. Medium duty alüminyum gövde ama sağlam bir şanzıman. 33 lastiğe kadar güvenle kullanılabilinir.
Araç genel anlamda fazla yıpranmamış. Elektrik tesisatı ve diğer aksamları (geri vites müşiri bile çalışıyor) çok temiz.
Kaportada yer yer kabarmalar var ama şasi çok düzgün.
Araçta sac hardtop var. Düzgün yapılmış. Kapılar manuel krikolu camlı.
30x9,5x15 MT eski lastikler var. ama muayeneden geçti.
1- Ön arka dana44, arka powertrack kilit
2-Motor orjinal headers ilave
3-Kaporta boya renk şeçmedim henüz..
4-T19A şanzıman
5-Arkadan 52 cm kesip uzaklaşma açısını artıracağız.
6-port bagaj üzerine sis farları.
7- 35 lastik bogger istiyorum elime geçerse..+
Bugün malzeme listesini kabaca oluşturdum. Ana hatları ile listeyi burada da yayınlıyorum..
1- Hidrolik Direksiyon sistemi
a)Pompa
b)Bağlantı ayakları
c)Alt Kutu
d)HD kutu şasi arası bağlantı demiri
e) GT spor direksiyon simiti
f) Kasnaklar
2- Fren Sistemi (Ön arka dana44 e göre olacak) Ön disk arka kampana
a) Ana fren merkezi. Dana44 merkezleri ile uyumlu
b) Westinhouse
c) Uzun fren hortumları önler için
d) Arkaya ve öne giden cj-8 için komple fren boruları
3- Yükseltme Kiti
a) 4 inç skyjacker veya muadili gazlı amortisör içeren makas kiti
b) makas burçları vs
c) kupa takozları kırmızı
4- Lastik jant
a) 4 adet 35x12.50x15 super swamper bogger
b) 4 adet 15x10 inç siyah krom jant. (alüminyum olmayacak)
5- Dana44 ön wagoneer için dualmatik (warn)
6- Bushwacker çamurluk fiber seti
7- Ön dana44 wagoneer cj-8 e uygun olan dar tip.
a) Kovan kumlanmış boyası yapılmadan
b) 45/11 ayna mahruti oranı ile kilitsiz bir şekilde.
c) Ayrıca disk aynası, balatalar ve fren merkezleri kesinlikle yeni olup orijinal USA markalı
8-Arka Dana44 kampana,
a)fren merkezleri ve balataları yeni bir şekilde,
b)POWERTRACK kilit takılmış ayarını Rauf usta yapmış,
c)kovanı kumlanmış şekilde.
d)Keçe bilya vs hep yeni olacak.
9- Snorkel (safari) fiyat uygun olursa
10- cj-8 orjinal Z motor için amerikan headers
11- T19-A 17 diş Ana şanzıman
a) Dana20 arazi şanzımanı ile birlikte araya flanş yapılıp. Mili kesmeden frezeler jet taşı ile traşlanarak
b) kumlanıp bakımı yapılmış şekilde.
c) Volant muhafazası
d) Debriyaj bilyası
e) Baskı balata en kalitelisinden
f) Marş dinamosu yeni Amerikan
g) Şasiye bağlamak için yeni travers
h) Arazi vitesi ve geri vites müşiri çalışır durumda olacak
12- CJ-8 i arkadan ne kadar kesebiliriz. Kesme işlemi ile ilgili ayrınlı bilgi. Yanlış iş yapmamak adına.
göktug hayırlı olsun benim koca oglana arkadaş geliyor neden cj 8 tercih ettin bize açıklarmısın tesadüf deyil herhalde
merakla çalışmalarını bekliyoruz
bir kere cj lerin en büyüğü, cj-5 de gidemeyeceğin kadar önün açık. sebebi ise ön arka aks arasının açık olması. yıllarca şaft problemi ile boğuştum durdum. Tam hallettim derken aracı sattım. İkinci sebep cj8 ler genelde offroad için kullanılmıyor ve aldığım araç o kadar temizki zannediyorum orjinal 116 bin km de.. Orjinal sac hardtop çok hoşuma gidiyor. İçi geniş, kilitlenebilir kapıları var ;D Bir sürü cam var. İlk defa inip binerken sıkıntı yaşamadım. Kamplı gezilerde içinde uyuyabileceğim. Ayrıca modeli yüksek. Ön arka diff i değiştireceğim. Orjinallerini satıp üzerine para koymadan dana44 lere geçebiliyorum. Aynı şey şanzıman içinde geçerli. Ama arka kısmını uzaklaşma açısının kötü olması sebebiyle keseceğim. Ayrıca uzun soluklu gezilerde asfaltta gidişi uzun olmasından kaynaklı daha rahat olacak. Cj-5 kadar kıvrak olmayacak ama geride kalmaz diye düşünüyorum. Bakalım hayallerim gerçekleşecek mi?
Ankaraya gitmekten ve cj-7 yapmaktan vazgeçtim. Gaziantep te cj-8 in arkasını kesmekle yetinip burada tolayacağım aracı. Gaziantep sanayisi olarak Ankara dan bir eksiğimiz olduğunu düşünmüyorum. Birde 3-4 ay ayrı kalıp telefonla takip etmek işime gelmedi açıkçası..