1992 model NİVA da rölanti problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan muratcolak9 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,220

muratcolak9

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
1992 MODEL 1,6 NİVA SAHİBİYİM VE KAYSERİDEN YENİ ÜYEYİM. BENİM PROBLEMİM ARACIMDA GAZI KESTİĞİM ANDA (ARAÇ SOĞUK İKEN) RÖLANTİNİN SIFIRLANMASI VE ARACIN STOP ETMESİ. ARAÇ ŞU ANDA ŞEHİR İÇİ KM. DE 233 KR. YAKIYOR. SİZCE ARACIN PROBLEMİ LPG AYARININ KISIK OLMASIMIDIR. YOKSA JİKLE PROBLEMİ Mİ VARDIR. GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM.
 

Etiketler
Ynt: 1992 model NİVA da rölanti problemi

yaz, kış bile olsa nivada 70 dereceye gelmeden cikleyi kapatmamanız gerekiyor.cikleyi az çekili olarak 1000-1200 devirde sayacak gibi kullanın,deneyin 850 devirde sayar hale geldiği zaman cikleyi kapatabilirsiniz.ısınınca ancak rölantide saymaya başlıyor.çünkü bütün gaz yada benzin ayarları 90 derecede yapılmaktadır.ısınınca araç kendine gelir.
 

Ynt: 1992 model NİVA da rölanti problemi

araç ısındığına düzeliyorsa sebebi malumunuz lpg beynine sıcak su gelene kadar yani motor suyu ısınana kadar termosdat açınca beyine sıcak su gelişi ile rolanti problemi ortadan kalkar diyeceksinizki şimdi tüm araçlar bu şekildemi hayır zaten sıralı sitemlerde olay biraz daha farklı lakin eski sistem dediğimiz karbüratörlü olanlarda karbüratörün emme yaptığı yerde hortum bir soğuk hava dışardan alacak şekilde birde o hortumun ortalarında motorun (genelde egzoz maanifoltunun yanında bir yerde) bir hava girişi daha olur motor ısınana kadar cikle oradan alır havayı sende o olay arızalanmış olabilir
pek teknik bir anlatım olmadı ama ne demek istediğmi anlamışssınızdır umarım
 

Ynt: 1992 model NİVA da rölanti problemi

şuda olabilir lpg beyninde küçük bir vida şeklinde hava ayar vidası varrdır onu sola doğru yani saat yönünün tersine (su musluğunu açar gibi) çevirin zaten anlarsınız motorun rahatladığını rölantisinin arttığını kafi düzeye kadar 900 devir yaparsanız olay çözülür diye düşünüyorum

SARI İÇİNDEKİ VİDADAN BAHSEDİYORUM