üstadım kısmen katılıyprum ama nette araçları sende biliyorsun, yarısından çoğu çöp
resimlere bakınca bile anlıyorsun. bir gözü toprağa bakıyor
benim gözümde aslında çoğu toprağa bakıyor, ya da servise mi desek ?
jeep fiyatları çok göreceli, bu yapılan masrafa, temizliğine ya da tuturabilmene göre değişiyor, bundan 4-5 sene önce hem araçları almak kolaydı hem de dolar düşük olduğu için üzerinde işlem yapmak kolaydı, ondan dolayı da talep çok daha yüksekti. mesela WJ fiyatlarına baktığımda arazi için kesinlikle L200 kısa şase otm. ve dif kilitli modelini tercih ederim.
onun dışında ise mantık WH tan yana. benim gibi düşünen de çok insan var.
son olarak binek araçlardan örnek vermek gerekirse geçen ay sıfır egea bile bulunmuyordu, şimdi bayilerde mevcut ve uçuk fiyat isteyenler sahibinden i zengin etmekten başka bişi yapamıyor, hepsinin elinde patladı.
kuzende 2015 eski kasa civic vardı, ev almak için satışa koydu 209 binden, yapma etme dinlemedi, sarı sitede fiyatlar 210-220 imiş, dedim ki sıfırı 238 bin ama nafile.
2 hafta içinde fiyatı gün be gün 1-2 bin düşürdü, en son 191 e indi, 180 bin teklif geldi satmaktan vazgeçti borç alıp yoluna devam etti.
dolar euro da sağlam bir yükselme olmazsa (sene sonu ve 2021 ocak şubat dolar tahmini 7,10-7,80 arası TL, tabi benim değil dünyada önde gelen banka ve kredi kurumlarının tahmini) ötv ilk dilim altı otomobillerde fiyat gerilemesi bile mümkün.
bir de artışın sebepleri sadece kur ve ötv artışına bağlandı ama görülmeyen en önemli ana nedenlerden biri salgın yüzünden araç kullanmayan, ihtiyacı olmayan hatta hayatında ehliyet bile almamış kişilerin toplu taşımaya binmemek için araç almaları oldu, bazı evlerde (orta gelir gurubu) araç sayısı 3 e kadar çıktı.
şimdi bu insanlar hayatta araç yenilemez, hatta çoğu covid sonrası evin 2-3. araçlarını satacak, o zaman da piyasada fiyatlar 2. elde çok daha fazla gerileyecek.
YTD