2001 Model Lr Discovery Td5 Düzeltme Ve Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 582
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 114,436
Manifoltu cns tornayla düzelttirdim...

Turboyu servise götürdüm sökülüp yağ kaçağı ve burç testleri yapıldı , taş gibi hiçbir sorunu yok, yıkandı temizlendi ,haybeye turbo alacaktık...

Yağ soğutucusunun girişindeki minik hortumu orjinaliyle değiştirdim, isabet olmuş yarılmış içten, turbo falan takılınca değiştirmek zor olurdu , iyi oldu...

Devlrdaim girişiyle hararet müşürü rekorundan su kaçırıyordu söktüm temizliğini yaptım krom kelepçe ile sıktım...
Bi tapa kaldı tapayı da hallettimmi toplamaya başlarım herşey hazır...
 

Etiketler


Pipo hortumunu bende değiştirdim kaçak filan kalmadı valla
Turbo yu söküyorlarmı yoksa söküp götürmek mi lazım


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oraya gitmedim uzak diye alper , Atatürk sanayiye gitmiştim, manifolt için, orda bi turbocu vardı , ona baktırdım sorun varmı diye, bişey çıksaydı oraya götürcektim ama sadece test etti temizledi topladı , bi sorunu yok yani
 

Pipo hortumunu iyi çıkarabildiler sağı solu sökmeden yeri boktan, bide arkadan gelen borunun vidasını çözmeden yerine oturması imkansız , şanzuman üst vidasına bağlı ayağı borunun
 




Adresi varmı turbocunun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Tapa yı söküp temizledim yeniden loclite layıp taktım..,,

Manifolt , turbo , hortumlar hepsi tamam , egsoz manifoltunu tork anahtarla ayarlı sıktım . 8 milim saplamaya somun sıkılma torku 3 kg , 30 nevton yapıyor aşağı yukarı ...
Yarın suyu doldurup marşa basarım ....
 
Son düzenleme:

Elinize emeginize saglık ilgiyle ve takdirle takip ediyorum. Paylaşımlar icin teşekkürler kolay gelsin.
Manifoldu boyasaydık diye aklımdan geçmedi desem yalan olur.
 




Çalıştırdım, herşey stabil, sıkıntı yok, yüksek devirde inleme sesi tarih oldu , motor sesi daha az, çekiş %20 arttı, yazılım yerine bu işlemleri yapmanız daha mantıklı olur, motorun kaybettiği gücü yakalarsınız...
 
Son düzenleme:


Yap çubuğunun en ucunda siyah bi plastik var , bugun yağ seviyesini kontrol ederken bezle cubuğu sildim elimde kaldı o plastik...
İyi kendi kendine motorun içine düşmedi, yağ çubuklarınızın ucundaki bu siyah plastiği kontrol edin düşecek gibiyse koparıp alın bi işlevi yok...
 

Evet nerde kalmıştık...
Ön tamponu sökmedik ayıp olmasın ...
Daha öncede söyledim aracın muhtelif yerlerden yağ akıtması bi bakıma iyi, ön tarafta şasede çok paslı yer yok... fazla uğraştırmayacak...
 

Şase temizleme işlemine başladım , önce motor kısmını yapayim dedim ama şu işten biran önce kurtulmak istiyorum , o yüzden komple yapıcam

Motor kısmı tamam gibi arka tarafa doğru gittikçe baktım tozu toprağı zımparalıyorum , alt yıkamacıda buldum kendimi , ilaçla komple yıkattım , yarın zımparaya devam

Bu arada kartelin gerçek rengini gördüm sonunda...