Ynt: 2005 Nissan Rally Raid Lastik Sorunu ?..
akonuk' Alıntı:
MERHABALAR;
2 HAFTA ÖNCE NISSAN RALLYRAID 2005 MODEL 4 ÇEKER BİR PİKUP ALDIM. ÜZERİNDE 16 CANT LASTİKLER VARDI FAKAT OLDUKÇA KÖTÜ DURUMDA. LASTIK ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM FAKAT BU KONUDA DENEYİMİM FAZLA YOK. BU ARACI KULLANAN VEYA BİLEN TECRÜBELİ ARKADAŞLARDAN RİCAM NE TÜR LASTİK ÖNERİRSİNİZ (MT SERİSİ DÜŞÜNÜYORUM) FİYATLARI UÇUK OLMAYAN. BİRDE ARACIN EKSOZUNDAN ARA ARA SİYAH DUMAN ATIYOR. TD MOZOTLU OLDUĞUNDAN SANIRIM ARALARDA YAPTIĞINI SÖYLEDİLER AMA BEN YİNEDE AÇIKLAMALARINI BEKLİYORUM. BU ARACI ÇOK ZORLU ARAZİDE KULLANMIYORUM, İYİ BİR TERCİHMİ DEĞİLMİ BİLMİYORUM. RUTİN YAPMAM GEREKEN VEYA DİKKAT ETEMEM GEREKENLER VARMI.
DENEYİMLERİNİZİ VE BİLGİLERİNİZİ PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TÜM ÜYELERE TEŞEKKÜRLER.
Büyük fontla yazmayın lütfen!
Bağırmak manasına geliyormuş sanalda!
______________________________________________________________________
Eksozdan "ara ara siyah duman gelme sebebi" büyük ihtimal turbo sorunudur... Gaza bastığınızda ve turbo açtığında duman geliyor di mi? Gaza basılı iken, motor devirli iken, Devamlı mı?
Turbo' nuzun ortasındaki mil boşluk yapmıştır. Mili yağlamak için gelen yağ bu boşluk yüzünden turbonun basma kısmına gidiyor ve buradan yanma odasına basılıyordur, orada da yanıyordur....
Turbo' yu yeni almayın, pahalıdır, sanayide Turbo' cular veya rektefiyeciler halleder....
Bu milde ve mil kanalındaki aşınmada büyük ihtimal erken kontak kapatmadan kaynaklanmıştır....
Turbo araçlarda dururken: Durduktan sonra kontak kapatmadan önce rölantide bi 10 saniye beklemek gerekir ki, turbo dönmeyi durdursun.
Turbo dönmeye devam ederken kontak kapatırsanız; motoru durdurma ile, turbonun durması arasındaki zamanda turbo yağlanamaz.... Mil ve/veya yatağı aşınır....
Sağlıcakla...
ps: Yaptırdıktan sonra, "blow off valve" taktırın, çok keyif alacaksınız.... Juuffffff, Juufffffff