Aracınız hayırlı olsun.
Sizin öncelikle ne yapmak istediğinize karar vermeniz lazım. Bunun içinde araca neler yapabileceğinizi araştırın.
Örneğin,
HP, 4 çeker araçların standart 4 mevsim lastiğidir. Bunu daha araziye uyarlamak adına 2 seçenek vardır.
AT serisine geçmek. HP den daha mukavemetli ve dişleri daha deridir. Hafif çamur ve bozuk yollar için idealdir.
MT serisine geçmek. Her iki lastikten daha çok off-roada yatkındır. Bizler genelde bunları kullanıyoruz.
Buraya kadar her şey tamam da olsa bitmiyor
Veya tamam diyebilirsiniz. dağ bayır gezer fakat çok engelebi yollarda aracınızın diferansiyeli yere çok sık takılır. Devam derseniz....
MT lastik almanız gerekecek.Bu sefer karşınıza 2 seçenek daha çıkıyor. Orjinal lastiğinizin ebatında MT alırsanız, aracınız off-roadda başarılı olacak ama aracınız alt aksamları standart olacağı için çok sık takılacaksınız. Yani daha büyük MT lastik ile çözüme ulaşabilirsiniz ve diferansiyeli yerden yükseltmenin tek yoluda budur.
Bu sefer
lastiğiniz büyüdüğü için artikülasyonlarda çamurluğa sürtmeside olasıdır. Bunuda yükseltme kitleri ile aşabilirsiniz. Bu kitlerin içinde (eğer aracınız için üretilmişse), daha uzun amortisörler, daha uzun yaylar, ön diferansiyeliniz muhtemelen bağımsız olduğu için daha uzun taşıyıcılar ve bir kaç çeşit şanzıman, ve diferansiyel ayar aparatları bulunur.
E zaten buraya kadar yapmışken öne vinç olmazsa olmaz.
Aracınızın altına koruma aparatları ve bir kaç kaya koruma ile iyi bir off-road aracı yaratabilirsiniz.
Ama önce araştırın, fikir alışverişinde bulunun. Ve en önemlisi arada sırada doğaya mı çıkarım ? Yoksa off-road için mi araç yapmalıyım ? mı kendinize sorun.
Fikir alışverişlerimiz devam edecektir. Kolay gelsin.