4x4 Araçta İç Lastik

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dron Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,643

4*4 ARAÇTA İÇ LASTİK Mİ TUBELESS LASTİK Mİ KULLANILIR?

  • ARACIM TUBELESS

    Kullanılan: 24 70.6%
  • ARACIM DA İÇLASTİK VAR

    Kullanılan: 10 29.4%

  • Kullanılan toplam oy
    34

dron

Kamp II
Mesajlar
479
Tepkime Puanı
1
Yer
ANTAKYA
Beyler merak ettiğim birşey var arazi araçlarında duplex lastikmi kullanılmalı yoksa içlastik daha iyimi olur.
kimden nereden duyduğumu bilmiyorum ama biryerlerden aklımda kalan ve doğruluğu konusunda hiçbir fikrimin olmadığı bir konu bu (arazi araçlarında duplex lastik kullanılmaz ) nekadar doğrudur
 

Etiketler
Lastikler arazide yanaktan büyük basınç aldıklarında hava kaçırma riski vardır ve jant ile lastik arasına giren çamur da havayı yavaş yavaş kaçırır.Ama ben lastiklere giren çivi vb.nesnelerde dubleks tipi lastiğin daha başarılı bulduğum için yani iç lastik gibi hemen inmediği için, dubleksi tercih ediyorum.
 

bizim defenderde iç lastik var.. orjinelden öleymiş.. dubleks yapalım diorz ama jantların değişmesi gerekiyor.. Şimdiye kadar bi sorun yaşatmadılar.. Ancak herkezin bildiği üzere patlayınca lastikçiye kadar bile gidemiyorsunuz. Hemen oturuyor.
 

benim zj de dubleks (tubeless) ( http://www.uludagsozluk.com/k/dubless/ )
aynı şeyleri bende düşündüm...
özellikle sert toprak yolda izden çıkarken lastik yanaklarına çok fazla kuvvet geliyor ama o kadar kolay patlar mı
 

benim araçtada içlastik var lastikcim istersem lastiği dupleks olarak taka bilecegini söyledi ben karar veremeyince hemen buraya baş vurdum bir bilen vardır diye
 



İç lastik kullanmanın avantajı; hava basıncıyla çok rahat oynanabilmesi.

Kum etaplarında lastik havalarının 5-6'ya kadar düşürüldüğünü biliyorum.
Yanaklardan kaçıracağı için böyle bir basıncı tubeless lastiklerde elde etmek mümkün değil.
 

Ynt: 4x4 Araçta İç Lastik

şambriyelli lastik çok az bulunur piyasada, %99 tubeless tir zaten, en çok kullanılan şambriyelli lastik Lassa Ok 144 tür, hemen inmesi büyük dezavantajdır ancak tubeless te tamir edilemez gibi bir yarıkla şambriyelli lastiği kullanmanız mümkün olabilir, şambriyelli lastiğe her lastikçi bakmıyor ayrıca
 


Ynt: 4x4 Araçta İç Lastik

lada ve ya diger araclar için fark etmiyor duples veya şamrelli ok lar genelde şamrelli kulanılıyor fakat ben nivada ok144 varkende orj nal cantlarla dubles olarak kulandım arada havalarının eksilmesinden başka sorunla karşılaşmadım şu anki lastiklerimide dubles kulanıyorum ebatlarım 205/80/16 MT artık şamrelli lastik te kalmadı gibi birşey
 

Ynt: 4x4 Araçta İç Lastik

"bizim defenderde iç lastik var.. orjinelden öleymiş.. dubleks yapalım diorz ama jantların değişmesi gerekiyor.. Şimdiye kadar bi sorun yaşatmadılar.. Ancak herkezin bildiği üzere patlayınca lastikçiye kadar bile gidemiyorsunuz. Hemen oturuyor."
Defender 5.5 inch janta dublex lastik kulanabilirsiniz. Eğer lastikleriniz uygunsa tabi. Dunlop 245-70-16 lastiği dublex olarak hava eksilmesi olmadan kullandım.
Şuan 750 R 16 lastik aldım dublexs olmadığı için iç lastikli kulanıyorum.
İç lastik yalnızca patladığında hemen inmek gibi bir sorun yaşatır. Dublex ise arazide jant kenarına giren kum çamur ve lastik yanağındaki yüksek basıçta hava eksiltecektir.

Bence iç lastik