KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
İşte biz onlardanız. Bizde kar yağar, 10-15 cm, bir kere kar kürülür sonra araçlar önce kar sonra araçlar tarafından sıkıştırılan kar buz karışımı kaygan şeyin üzerinde gider gelir ve basınçla karı eritmeye çalışır. Öğlen vakti kar biraz sulanır buz çözülür akşama ayaz çıkar, karanlık bastığında da buz daha da kayganlaşır böyle böyle 3-4 posta bir kar-buz-erimiş kar varyasyonlu 15-20 günlük postalar geçer sonra bahar gelir, karlar erir, yağmur yağar 20 gün 30 dereceye yaklaşır sonra yine yağmur yağar ve kar yağar 6 ay kar 4-5 ay soğuk yağmur sonra yine 1 ay yaz.
Bizde zinciri bagajda polis sorarsa diye gezdiririz. KArla bütünleşen biz sivaslılar zincir takmayıda pek bilmeyiz (Kendi adıma konuşuyorum)
4 çeker de zaten kışın lazım oluyor, onun dışında ne çamur, ne kum bizi pek etkilemez. Zaten bozkırda kayada çamurda olmaz adam gibi
Bence bu araçlar standart lastiğiyle 80 cm karda gittiğine göre, ve bazı dustercı arkadaşalar da "efendim kar yeni yağmışsa, yok efendim yumşaksa, veya pilotajı çok iyiyse" gibi sözlerle destek verdiğine göre kar lastiğine hiç ihtiyaç olmaz. Boşuna milli serveti israf etmeyin.
Konuyu hortlattık ama bugün yaşadığım Buz üstü ince Kar/ ince Kar tecrübesine göre:
Buz üstü ince karda LOCK modunda yavaş kullanımda hiçbir zorluk çekmedim. (ani fren yapmadım max hız30-35km/saat). Yaklaşık 3 km kullandım.
Kar üstü Auto modda 80 km/saat'e kadar çıktım. Ancak ışıklara yakalandım zor durdum. (ABS Devreye girdi). Gene yokuş yukarı ve eğimli kavşaklarda (35-45km/saat) arası dönüşlerde sorun çıkartmadı.
Tecrübe:
1- Fren yapmak yerine devrin düşmesini beklemek sonra vites küçültmek daha iyi sonuç veriyor.
2- Karlı havada durmak istiyorsak kar lastiği kullanmalıyız.
Bu dediginizi tasvip eden herhangi bir uretici deklerasyonu, talimati, tavsiyesi vb var mi referans gosterebileceginiz yoksa sizin sahsi fikir ve tavsiyeniz midir?