Ynt: 4x4 Sprinterlar Hakkında
bey demenize gerek yok. Teşekkür ederim...
hakan_444' Alıntı:
...................... pratikte çalışma şekli şanzumandan bir şaft 4x4 özelliği verebileceğimiz aktarmaya gidiyor ve burada elektronik olarak 4x4 özelliğini seçtiğimizde öne giden ayrı bir şaftla güç aktarılıyor aynı anda arkaya giden şaftada güç gidiyo böylece 4x4 oluyor.......................
...........
motora şanzman bağlı,
şanzmana aktarma kutusu bağlı (aralarında şaft yok üpüyorlar birbirlerini, yan yanalar),
ön ve arka şaft aktarma kutusundan çıkıyor, defransiyele giriyor.
Karpuza gelen moment 90derece açı yapıp aksları döndürüyor
dönen aksların ucunda, disklerin arkasıında porya var. (sizde porya klidi açma yok, hep kilitli, sorun diil, bence daha iyi)
porya janta bağlı, jantta iş bitiyor
motor şanzmanın içini döndürüyor
şanzman aktarma kutusunun içini döndürüyor (arada şaft yok)
aktarma kutusu şaftları döndürüyor
şaftlar defransiyellerin içindeki ıstavroz kutusunu döndürerek aksları döndürüyor kabaca
aks, poryaları döndürüyor, poryalar janta bağlı...
elektronik 4x4 aktarımı yok...
Aktarma kutusunun içindeki mekanizma elektrik gücüyle 1 kere hareket edip kitleniyor, gerisi mekanik...
Elektrikli mekanizmayıda elektronik kontrol ediyor...
Yani mekanik 4x4ü kilitleyen veya açan sistem elektrikle çalışıyor, kontrol-ölçme-değerlendirme elektronik...
hakan_444' Alıntı:
.......................sayın
Alfonse nın da belirttiği gibi ön akslar 4x4 özelliği çalışmadığında da dönüyor.........
........
porya kilidi yok yani... daha doğrusu "porya kilit açma" sistemi yok...
poryalar hep bağlı, poryolar hep kilitli
çok çok kabaca ve eksik bi anlatım bu...
;D ;D dahada kabası vardır ben bilmiyorum ;D ;D
Selamlar...