5. Gürsu Havacılık Şenliği (25 - 27 Temmuz 2008)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sanalpilot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 188
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 37,058
İbrahim hocam gezenbilir için en az 20 kişilik bir kontenjan ayarlarsanız seviniriz. Kesin programı bu hafta belirleyeceğiz. Katılımcı sayısıda kesin olarak belirlenmeye başlar bu hafta. Ama sadece benim bile 6 kişilik bir kontenjana ihtiyacım olacak Bu sayı (tandem uçmak isteyenlerin sayısı) gezenbilirin tam katılımıyla 20'yi rahat geçer diye düşünüyorum.
 

Etiketler

ipek oge' Alıntı:
Gezi programı cok guzel.. Bende Tandem uçmak istiyorum Benide eklemeniz mümkün mü?

senin yaşın ve kilon tutmuyoooorrr ;D ;D ;D
 





yaş 16 ve kilo da 45 üzeriyse termiksiz bir havada uçuş için sorun olmaz,ama termikli bir havada kalktığımızı düşünürsek vay halimize kısa sürede bulut tabanı yaprız herhalde tabi daha önce önden kapanma yaşamazsak
 


Bende geziye katılıp uçmak istiyorum herkes arzu ediyordur sıra gelmez diye önce yazayım torpilim olsun dedim. Ama yazdıklarınızdan anladığıma göre başka bir problemim varmış evet ben 45 kiloyum uçamammı? (Zayıfım diye mutluyken kilomun problem olacağını hiç düşünmemiştim )
 

Gerçi ibrahim hocam bu konuyu açıklamış yukarıda ama, kilo gerçekten problem yaratıyor tandemde geçtiğimiz sene gezenbilir'i uçuran pilotumuzda zayıftı gerçi ama, yinede öğrendiğimiz kadarıyla problem oluyor. geçtiğimiz yıl mustafa ve göbeği ilk uçma hakkını elde etmişlerdi. tabi bu konuyu ibrahim hocam daha detaylı anlatabilir.
 

Madem konuyu buraya getirdik bende bir açıklama yapma ihtiyacı hissettim bir tandem pilotu olarak.Yamaçparaşütlerinde pilotun güvenle uçabileceği ve kanadın da güvenle taşıyabileceği ağırlık limitleri vardır.Bu limitler alt limit ve üst limit olarak belirlenir.Single yani tek kişilik yamaçparaşütlerinde 50-70, 70-95,80-105,100-130 kg olarak belirlenir kanat üreticisi firmalar tarafından.Bu ağırlığı hesaplarken kanadın ağırşığını ve uçuş için gerekli ekipmanın da ağırlığınıda hesaba katmak gerekir.Yani kısaca özetleyecek olursa pilot+kuşam+kanadın ağırlığı olacak şekilde hesaplama yapılmalıdır.Bir örnek verecek olursak 65 kg ağırlığında olduğumuzu varsayalım ve kuşamda ortalama 15 kg dir 5 kg de kanadın ağırşığı olarak varsayarsak 65+15+5=85 kg çıkacaktır.Bu duruma göre bizim seçmemiz gereken kanat limiti 70-95 olmalıdır.Burada unutulmaması gereken bişey daha var ki;üst limite ne kadar yakın hatta üst limitte uçacak olursak kanadımızla yaptığımıız uçuşlarımız olası kapanma risklerine karşı daha güvenli olacaktır.Konuyu fazla dağıtmadan gelelim tandem olayına.Tandemler de kilo limitleri 140-210 kg (standart tandem kanatlar da) olarak belirtilmiştir ve yine tandemlerde de üst limite yakın uçuyorsak o kadar güvende oluruz.tandem de de ağırlık hesaplaması yukarıd abelirttiğim gibi yapılır.pilot ağırlığı+yolcu ağırlığı+2 kişilik kuşamın ağırlığı+kanadın ağırlığı olarak hesaplayabilriiz.Matematiksel olarak örnek verirsek (10 kg kanat ağırlığı) 75+45+25+10=155 kg olur.öğlen sıcağında sert termikli bir havada kalkış yaptığımızı düşünürsek iniş alanının üzerine geldiğimizde irtifamız kalkış irtifamızdan oldukça fazla olacaktır muhtemelen o yüzden kiloca zayıf yolcuları sabah sakin saatlerde uçurmak en akıllıcası olacaktır...Şenlikte görüşmek üzere
 





Sedat hocam sen rahat ol seninle o göbekle her türlü hava şartında uçarım ben ne de olsa üst limite yakınız kanat havada kamyon gibi olacaktır.sallana sallanaaaaaa,yaylana yaylanaaaa.Tabi kalkış da havalanmak için iyi bir depar atman koşuluyla
 





Bİr daha yemenle ve göbeğinle ilgili konuşmayacağım baksana zayıf olmam başıma dert oldu
Umarım uygun bir hava olurda bende bu zevki yadarım

yol' Alıntı:
75+110+25+10=220 kg

Bu göbeğin birgün işe yarayacağını biliyordum ;D