5. Gürsu Havacılık Şenliği (25 - 27 Temmuz 2008)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sanalpilot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 188
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,965
BU arada mesaj yazmayıda beceremedim sizin alıntınıza yaziim derken ben yazmısım gibi oldu... Pardon
 

Etiketler
Arkadaşlar merhaba;

Öncelikle site yönetiminden bu başlığı "Hava Sporları" başlığı altında yeni bir "Teknik" başlığı oluşturarak orayada aktarmalarını istemeliyim
Gerçekten çok detaylı ve güzel anlatımlar oldu.

Bende bu spiral olayından hiç anlamama rağmen geçtiğimiz yıldan bildiğim kadarını aktarayım.

1. Uçuş esnasında ani hava değişimi (uçmanın potansiyel tehlike yarattığı) hallerinde verilen ikaza istinaden acil iniş yapılması içinde uygulanan bir yöntem spiral. Geçtiğimiz yıl sanırım daha geniş bir daire çizerek (Daha az G etkisiyle) "Ayça-Sukuşu" arkadaşımız yaşamıştı bu deneyimi. Aslında kendiside nasıl bir his olduğunu anlatabilir.

2. olarakta yine geçtiğimiz yıl kalkıştan hemen sonra (5-10 dk) pilot ve yolcusu inişe geçtiler bizde heyecanlanmıştık bişeymi oldu diye. İnişin nedeni yolcunun hemen inmek istemesiymiş. O yüzden uçuş kısa kesildi. Yani şunu demek istiyorum, uçuşa dayanamayacığını anlayan arkadaşların pilottan bu şekilde bir talebi olabiliyor

Yine yanlış birşey yazdıysam düzeltin. Saygı ve selamlarımla.
 

Sevgili İpek Öğe sanırım size bir özür borçluyum.yazdıklarınızı tekrar okuyunca farklı bir anlam çıkarttım.Sizden tekrar özür diliyorum.Elimden geldiğince g yi sizlere anlatmaya çalıştım.Ama aklınızdna çıkarmayın yamaçparaşütü kara taşıtlarındna daha güvenlidir.Havada hız e irtifaya sahipseniz güvendesinizdir.Zaten yamaçparaşütünde sorunlar hız bittiği andan itibaren başlıyor.Artı ekstra tedbir olarak benim pilot harnesimde yedek paraşüt bulunuyor.emergency durumlarda yedek açtığımız zaman yedeğin açılıp beni ve yolcumu havda tutması maksimum 5 saniye sürer.Geçen sene uçuş deneyimi yaşayan arkadaşların buraya deneyimlerini yazmaları uçmayı düşünen arkadaşlarımızın içlerinin rahatlaması açısındna iyi olacaktır.Şenlikte görüşmek üzere diyorum
 





Hiç yapmayanlar için örnek olması açısından ben kendi tecrübemi aktarayım. Gürsu'da olmadı ama içeriği benzer sanırım.

Ölüdeniz'e vardığımızda hiç aklımızda yoktu aslında, cebimizde para da yoktu pek ama uçanları görünce canımız çekti. Kararı verdik ve uçmak için çıktık. Açıkcası ilk anda ayakların yerden kesilmesi anına kadar bir heyecan oldu. Bir de uçmadan önce sırayı tulumu giymiş olarak beklemek epeyce terletmişti, bir de kafam biraz büyüktür, kask sıktı azcık Uçuş için koşmaya başladık ve ayak yerden kesildikten sonra heyecan bir anda sıfırlandı. Rüzgarı hissedince terleme de geçti. Benim ilk koşu sonrası zaten görevim bitti, gerisi pilot arkadaşa kalmıştı. Paraşütü o uçuruyor, siz keyfinizi sürüyorsunuz. Ben de rahat rahat fotoğraf çektim, hatta bir ara dur be kardeşim, bırak fotoğrafı da paraşütün keyfini sür dedim kendi kendime. Aslında çay servisi de yapılsa süper olacaktı

Ve arama motorlarında daima ilk sıralarda çıkan şu fotoğraf çıktı ortaya.

 

 






sanalpilot' Alıntı:
730 mt gürsu pistinin irtifası ama termikle 2500 mt lere tırmanmak mümkün

Ohoh süper.. Çıkalım hocam Diyoruz ama 2500 m. nasıl bir yüksekliktir diye google earth'den bir bakıverdim yeryüzüne
 


valla çok anlaşılmıyo hani rüzgarı hissettirmeyince olmuyor demekki. )
 


sanalpilot' Alıntı:
nasıl bir yükseklikmiş peki ??? Gecen sene şenlikte 2500 mt ye tırmandım manzara süperdi ama kalktığım tepeyi kaybettim.


hocam gps leri alırız yanımıza ;D tepeyide, dağıda kaybetmeyiz

iste size 2520 mt.yukseklikten Gursu tesislerinin ve dagının gorunusu.... Epiii yuksekmis :

 



Buaradan da izliyorum, teşekkürler ama o tarihlerde başka bir etkinlikte olacağım için katılamıyorum ve çok üzgünüm, orada sizlerle olmayı çok isterdim ...

sanalpilot' Alıntı:
Aynı şenlik bu yılda yapılıyor,konuyu aşağıdaki linklten takip edebilrisiniz

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=12848.0