60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kabasakal73 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,469

kabasakal73

Duster'cı olduk gari :)
Mesajlar
683
Tepkime Puanı
1
Yer
SÖKE
Arkadaşlar,
93 Model uzun şase Suzuki Samurai aracımı geçenlerde sattım,
şimdi yeni projeler düşünmekteyim. Aydın/Söke'deyim ve bildiğiniz gibi bizim buralarda willys en çok bulunan arazi aracı
aklımdan uzun şase alıp aşağıda düşündüklerimi gerçekleştirmek geçiyor.
değerli ustalarımın da fikirlerini almak bu yola çıkıp çıkmamak konusunda büyük önem taşıyor benim için.
yapmayı planladıklarım;
- öncelikle şasisi temiz bir willy bulmak (boyası o kadar önemli değil)
- motor sonradan dizele çevrilmiş olmamalı (benzinli tercihim)
- kupa ve şasi ayrılacak
- motor + şanzuman ayrılacak
- bütün parçalar kumlamadan geçecek
- çürükler yapılacak
- şase ve kupa boyanacak
- elektrik tesisatı yeniden çekilecek
- motor gerekli revizyondan geçip boyanacak
- makaslar akislerin üzerine alınacak, takozla yükseklik arttırılacak
- çevirir mi bilmem ama 35'lik lastik takılacak
- ayna mahruti oranı yetersiz kalır ise değişikliğe gidilecek
- araç için havuzlara yapılan değişik bir boya ile kaplanıp dayanıklığı arttırılacak
- göstergeler (mümkün olur ise amerikadan getirtilecek) dijital olanlarla değiştirilecek
- kumanda kolları daha yüksek model cj'lerin ki ile değiştirlecek
- koltuklar yarış koltuğu ile değişecek
- rol bar yapılacak fakat tente düşünmüyorum, yerine hard top uygulaması yapılacak
aşağıda bir kaç resim ekliyorum, bunlara yakın birşeyler olması için çalışacağım.
fikirlerinizi bekliyorum



 

Etiketler
Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

ilk fotoğraftaki willys değil de jeep cj-6. willyslerin ne şasisi, ne motoru, ne şanzımanı, ne de alt takımları yapmak istediklerine uygun değil. bence araç almadıysan 78 model ve üzeri cj serisi 6 silindirli olan modellere bak derim. Sonra pişman olursun benden söylemesi..
 


Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

bilgi için teşekkürler, tavsiyenize uyacağım
cj8'in ayna mahruti oranları 33/35 lastik için uygunmudur peki?
istediğim değişiklere daha uygun bir araç sanırım?
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

uygun değildir. 35 lastik için özellikle ayna mahruti değişikliği yapmanız gerekecek. ya da şanzımanı değiştireceksiniz. Tabi offroad yapacaksanız. Cadde de gezmeye sıkıntı çıkarmaz..
 



Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

Merhaba Göktuğ Bey,
sizin kadar ağır offroad yapmayacağım. %70 asfalt, %30 köy, ova yolları (bahçelere gider gelirken ve doğa ve piknik gezileri yaparken) olarak kullanacağım. çevremde bir kaç tane 80 model ve üstü cj8 var, en temiz olanını araştırıp almaya niyet ediyorum. aslında günlük aracımı satıp sizin de kullanmakta olduğunuz ssangyong actyon sport 4x4 mü alsam acaba diye düşünmüyor da değilim?
selamlar
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

ssangyong ayrı bir kategori. onun konusu çok farklı. ama cj-8 özellikle 8 %70 asfalt ve köy yolları için çok ideal. 35 lastik atarsanız, bu tip kullanımda sıkıntı çıkarmaz. Ama en az 4 inç yükseltme yapmanız gerekecektir.
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

aydınlatıcı bilgileriniz için çok teşekkürler
selamlar
 


Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

ilana koyduğum bir cj 8 var istersen bir bak eşe dosta gidecek bir araç cünki
 



Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

ayrı yeten cok yakında birde xj koyacağım satılıkların arasına didim söke altınkumda bu sene acaip bir jeep merak var bende çözemedim bide oralarda zj xj gibi araclardan anlayan iyi usta olsa eminim orda herkes jeep biner
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

Merhaba Ünal Bey,
Bende jeep merakı çook eskiden beri var ama anca yaş kemale erdi ve maddi durumu düzeltmeye başladık
2 sene önce dodge s100 4x4 pikap aldım, 1 sene gezdim, topladım hevesimi aldım, iyi bir teklif alınca onu sattım
geçen sene samurai long body aldım gezdim, topladım hevesimi alamadan iyi bir teklif aldım onu da sattım
şimdi de çocukluktan beri hayalim olan jeep'lerin peşine düştüm
sizin koyduğunuz ilanı gördüm, inceledim şu durumda fiyatı beni aşıyor, belki seneye
belki 2 sonraki arabam olarak XJ veya ZJ düşünebilirim, belki o zamana kadar biraz daha mali durumum iyileşir.
aslında burada eski amerikancı ustalar var ama XJ ve ZJ'de elektronik aksam çok olduğu için ve kendilerini yeni nesil arabalara pek uydurmaya çalışmadıkları için onları aşacaktır.
yeni yetişen ustalar da eski ustaların bilgi ve tecrübelerini küçüksedikleri için (öyle olduğu benim şahsi fikrim) onlardan birşey öğrenmeye kalkmıyorlar, tamir etmek yerine yenisini alıp en kolay yoldan çözüme gidiyorlar.
çocukluğumdan beri boş zamanım oldumu hep sanayiye gider ustalardan hep bir şeyler öğrenmeye çalışırım. hatta mazda servisine gelmiş bir RX7'nin wankel motoru ile ilgili olarak ustabaşı ile baya hararetli tartışmaya girmiştim, adam wankel motor ile ilgili
bilgilerimden şaşırıp kalmıştı
Ama offroad apayrı birşey, 2 seneden fazla zamandır bu sitede sizlerin yazdıklarından çok şeyler öğrendim ve öğrenmeye de devam ediyorum.
selamlar
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

tüm temennim en güzeli sizlerin olur seneler içinde hem mesleki hemde bir türlü kurtulamadığım dağda bayırda dolanma hastalığım yüzünden hepsine az yada cok bindim malesef bu jeep seven insanlar için müzmin bir hastalık gibi tam kurtuldum diyor insan sonra karşısına bişe cıkıyor gene başlıyor... hatta hurdalık savaşcıları diye ayrı bir yer bile açmayı düşünüyorum )))


usta meselesine gelince eski araçları şimdiki yeni nesil yapmıyor cünki parası az geliyor bide ne garipdirki cok cabuk usta oluyorlar yeni nesil araçlarda malesef eski düşünceye sahip usta yetişmiyor cünki düşünceler farklı ( bu farklıdaki kastı fazla acamıyorum malesef nette ) bu sebeptendirki saygısız nesil yetişiyor ve sanki uzay gemisi yapar bir havaya giriyorlar ))
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ


eminmisiniz cj olduguna bakın cj ile tuzla nın arasındaki kaporta farkı ne bılıyormusunuz? jeep yazısı daha yukarıda olur ayrıca çamurluklar kaput 10 cm kadar uzundur çünkü cjlerin motoru 6 silindir oldugu için fabrika uazatmak zorunda kalmış eger o araba cj olmuş olsaydıki 6 silindir o kaput içine giremezdi.
 

Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

cj ler kaç yılında başlar ? cj-6 lar kaç yılında başlar? silgi motoru dışarda. Kaç yılında silgi motorları dışarda? cj-3A nasıldır? Bizi aydınlatırsanız mutlu oluruz. Alttan gözüken egzoz nedir? V8 mi var acaba içerde yoksa 4 silindir mi?
 



Ynt: 60 MODEL WILLYS TOPLAMA PROJESİ

cam silgi motorunun dısarda olabilir orjınal mı diye sorarsanız bilemem. ufak bı oynamayla degişiyo yalnız cj direksiyonu var şaseye bakarsanız açık şaseye benzıyor ama orda bi baglantı yapılmıs ben anlamadım araçla cok oynanmış alt yapı cj olabilir belki:S
o lastikleri kaldırması ıcın tabikide büyük motor atılmak zorunda yoksa arazi1le anca kalkar yerınden dediginiz dogru muhtemelen V tipi motor konulmuş sığmamış o radyotörün altına gelen ara şasede ileriye yapılmış gibi sanki.arka defransiyele bakıyorum armut kısmı sanki biraz daha ortada gibi yanlış anlamayın bunun kaportası cj degillll ama alt yapı cjmidir nedir bilmiyorum çok oynanmış bi araç. bişey soracam bu araç türkiyedemi?