69 Model Tuzla Jeep

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serhatalay Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,514
Ynt: 69 Model Tuzla Jeep


babama ulaşabilirsem sorayım, size numarasını vereyim....
kesin faydalı bilgilere ulaşırsınız....
 

Etiketler

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

SERHAT bey merhaba
bu aracların yakıtları hakkında bilgi verirseniz cok sevinirim he bu arada orjinal motorumu var üzerinde orjinal motora lpg takınca herhangi bi buroblem yaratırmı
benim 59 tuzla bmc ve gayzer şanzuman var tamamiyle orjinal bi jipn buldum hurda eğer değecekse benim aracı satıp onu sıfırdan toplamak istiyorum bilgileriniz için teşekkür ederim
 

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

Merhabalar,
Bilenler bilir özellikle Vakfıkebir ve Beşikdüzü'nde bu jeeplerin en temizini bulabilirsiniz.
Bazıları yakıt fiyatından dizel motor koydularsa da bile sade motorla değil en iyi randımanı alacak tadilatı ellerindeki şartlar ne ölçüde yeterliyse o ölçüde yapmışlardır.
Hani ülkemizdeki en temiz ford minibüs ler Akçaabat'ta olduğu gibi, bu jeep lerde Vakfıkebir ve Beşikdüzü'nde dir.Çevreye oralardan satılmıştır.
Bu iki ilçeden gidin bir jeep satın alın bırakın 69 modelini daha eski modelini bulun basın marşına denize karışmamda kara yolu ile gidilebilen her yere sizi ulaştırır kesinlikle yolda bırakmaz.
Zaten yolda kaldınmı itibarın zedelenir.
Ben ülkemi çok seviyorum, fakat bu iki ilçenin yeri ayrı bende.
Kalın sağlıcakla.
 

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

1941 yılında Willys üretime çoktan başlamıştı bile.1942 hatalı bilgi.
Cj1a diye bir model yok.İlk ürettiği prototip olan " Willys Quad" dir.İhaleyi kazandıktan sonra üretime ise " MA" ile başlamış ve hemen ardından "MB Slat Grill" ve devamında klasik"MB" ler başlamıştır.
Savaş bitince "Agri Jeep" kısa süre sonra " CJ 2A ve sonrasında "CJ 3A" üretime girmiş olup Kore Harbi başlayıp Amerikan Ordusu tekrar jeep talep edince halihazırda üretimde olan CJ 3A ların askeri versiyonu diyebileceğimiz " M 38" leri yapmıştır.
Türkiye'de açılan fabrika elde kalan jeeplerden kurtulmak için deyildir.Çünki elde kalan jeep hiç olmamıştır.Öyleki ;Willys üç vardiya çalıştığı halde talebi karşılayamadığı için Ford ve Fransa'da Hotckiss firmaları ile anlaşıp onlara da jeep ürettirmiştir.O yıllar dünya genelinde hemen her ülkede yol standartlarının düşük olduğu yıllardır ve Willys yetenekleri ile bu soruna çözüm olmuştur.İşte Türkiye'de bir lisans anlaşmasıyla kurulan ve aslında montaj ünitesi olan "Verdi Ltd Ortaklığı" bu şekilde ortaya çıkmıştır.Türkiye dışında Hindistan( Mahindra adı altında) Japonya( Mitsubishi adı altında) Fransa(Hotckiss adı altında) Brezilya (Rural adı altında, Hollanda(NEKAF) ,İspanya gibi pekçok ülke benzer lisans anlaşmalarıyla jeep üretimi başlatmıştır.
Bir süre sonra sadece montaj yapmakla kalmayıp İstanbul Tuzla'daki bu tesislerde hemen hemen tamamı Türkiye'de yapılan jeepler başlamış(motor blokları,şanzuman gövdeleri vs gibi kısımlar MKE kurumunca dökülmek suretiyle) ancak Anadol üretimi ve Renault,Murat 124 üretimi ile jeep satışları gerileyince Silahlı Kuvvetler elinde de çok sayıda jeep olmasından dolayı Tuzladaki tesisler silahlı kuvvetlerce satın alınıp jeep ağır bakım ünitesine dönüştürülmüştür.
Willys firması " Hurricane" motoru geliştirince daha yüksek bir siluete sahip olan bu motoru sığdırabilmek için halihazırda üretimde olan CJ 3A ların motor kaput yüksekliğini artırmış ve bu modellerede "CJ3B" adını vermiştir.Bu arada Willys fabrikasında motor kaputu ve ön çamurluklar üzerinde bazı dizayn değişikliği çalışmaları başlamış olup hatları daha yuvarlak olan CJ 5 lerin öncüsüleri olan " CJ4" ( tekbir prototip üretilmiştir) "M38E1" vs çalışmalarının ardından bugün Tuzla diye tanımladığımız tür jeeplerin ilk versiyonu olan aynızamanda askeri model olan "M 38 A1" ler üretilmeye başlanmış ve bunların sivil versiyonu da "CJ5" ler olmuştur.Türkiye'de kimi yöre insanı bu modelin Amerikan üretimi olanlarına " Harikan" ve 1960 ların sonlarına doğru büyük kısmı Türkiye'de üretilenlerine ise " Tuzla " adını vermiştir.
T model dediğiniz uzaktan bakıldığında biraz CJ5 CJ6 karışımı gibi görülen ama bu araçlar ile hemen hiç benzerliği olmayan,Tuzla'daki tesislerde tamamen bizim silahlı kuvvetlerin kendince ürettiği bir araçtır.
Son bölüme cevap verecek olursam; jeep İngiliz doğumlu deyil.Tam tersi Landrover savaş sonrası İngiltere de kalan ve tüm yürür aksamı Willys MB olan araç üzerine bir İngiliz'in yaptığı basit bir kaporta ile başlamıştır.
 



Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

seyit hocam vermiş oldugunuz bilgiler için çok teşekkur ederım..konuyu kayıt altına aldım..cok guzel bir paylaşım ..iyi günler.
 

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep




Verdiğiniz bilgiler için sağolun...
 

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

seyit hocam o halde şunu sorabilir miyim: 1963 model tuzla jeep var mıdır. ikinci sorum da şu: willys amblemi bu jeeplerde hangi yıla kadar kullanılmıştır. cevaplarsanız çok sevinirim
 

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

Model yılı olarak konuşacaksak Tuzla dediğimiz erken dönem CJ5 ler 1955-1969 yılları arasında üretildi.Ancak dış görünüş olarak temel dizayna bağlı kalmak suretiyle 1970-1986 yılları arasında üretilen AMC CJ5 ler de konuya fazlaca yakın olmayan gözlerde diğerleriyle karıştırılabiliyor.
Öte yandan Yüksek Kaput dediğimiz CJ3B ler yine esas itibariyle üretim aralığını baz aldığımızda; 1953-1968 yılları arasında üretildiler.
Hem Tuzla ve hem de CJ3B lerin üzerinde Harikan motor vardır.

Willys amblemi konusu net değil.1953 yılında Kaiser Willys den Jeep'i satın aldığında fabrika stoklarında bulunan parçaları kullanma yoluna gitmiş ve Willys logo lu motor kaputu,ön panjur,arka kapak üzerinde bu logo bir süre daha kullanılmış ve ancak stoklar eridikten sonra önce Willys Kaiser ismi daha sonra ise Jeep Kaiser ismini kullanmaya başlamıştır.
Burada esas olan aracın üretim yılına bakarak Willys dönemi, Kaiser dönemi veya AMC dönemi bir arçmı olduğu anlaşılacaktır.Tabii bugün Türkiye'de bir aracın ruhsatına başka bir aracın kaydedilmiş olması sonucu piyasa ağzına kadar farklı dönem-farklı ruhsat la dolaşan araç dolu,buna dikkat etmek gerekir.
 

Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

teşekkür hocam. sizce aşağıya resmini attığım araca tuzla denebilir mi. araç harikan motora sahip ve ilk motoru. kasayla oynanmamış gözüküyor. fikir verirseniz sevinirim hocam

 







Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

İlk sorunun cevabı; Evet bu araç Tuzla.Aracın kaportası 1969 değil.Türkiye de 1966 ve sonrası olanlarda yan taraflardaki birtakım girintili ve çıkıntılı olan o tarz yapı olmayıp yan kaporta sacları düzdür.Ayrıca 1969 modellerde ön çamurluk uçları yuvarlak değil köşe yapacak şekilde ve düz olarak kıvrılmıştır.Bu kasa ise orijinal Amerikan kasa ve kıymetli olan da bu.Yukarıda belirttiğim detaylar Türkiye uygulamasıdır,ancak bu yıllar zarfında gerek NATO ve gerekse kimi dış orijinli kuruluşlara gönderilip sonrasında Türkiye iç pazarına ihale edilmiş orijinal jeepler de var.Bu kaporta ile bu jeep tüm evrakları doğruysa onlardan birtanesi olabilir.
Göründüğü kadarıyla oldukça diri ve temiz bir araca benziyor.Elbette buradan mekanik aksama yönelik görüş bildirmek mümkün değil.Fakat motor bloğunda çatlak falan yoksa ve rakam sizin için uygunsa bence kaçırmayın derim.
Ve kısmet olupta alırsanız temennim odurki bu zamana kadar korunabilmiş bir jeepi birçok örnekte olduğu gibi farklı kılıklara sokmadan ve bazı küçük detayları iyileştirme ötesinde modifiye etmeden siz de gelecek kuşaklara teslim edersiniz.
 



Ynt: 69 Model Tuzla Jeep

hocam araç 1963 model gözüküyor trafikte. aracın diğer kayıtlı bilgileri de var bende. mail adresiniz varsa sizinle paylaşabilirim. yahut ben yazayım: mustafailhan70@hotmail.com.. evet mekanik aksamında da bir problem yoksa almayı düşünüyorum. doğrudan irtibata geçerek yazışmayı uygun görürseniz sevinirim hocam.