Selamlar,
Şöyle açıklamaya çalışayım,
8/41'lik bir aynayla düşük hızlarda aracın torku ve çekişi bir miktar artar. Ancak yüksek hızlardan kayıp verirsiniz.
Örneğin 3000 devirde 120 yapıyorken, arac 110 sürate ancak ulaşır. Yakıt tüketimini de bir miktar artırır. Genellikle offroad araçlara büyük lastik takıldığında torku yüksek tutmak için uygulanan bir yöntemdir ayna/mahruti oranını yükseltmek.
Fakat asıl sorun, bizim araçlarımızda ön ve arkayı ayıran bir orta diferansiyel olmaması, bu da aracın 4x4'de diğer araçlara göre daha çok kasma yapmasına sebep oluyor.
Cok basit sekilde dusunecek olursak, arka taraf 41 turda lastigi 1 tam tur cevirirken ön taraf 39 turda çevirecek. Ön - arka lastik arasındaki bu tur farkı da size araç kendini kasıyor gibi hissettirecek.
Ustanızın tespiti doğru diyebiliriz, ön ve arkaya farklı boyutlarda iki lastik takarak bu tur farkı giderilebilir mi hesaplamak gerek.
Forumda bu konuyla ilgili bir tablo bulabilirsiniz.
Saygılar