96 5.2 Zj Rölanti Ve Stop Etme Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DEŞİFRE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,275
Geçen ay bir arkadaşın arabası yolda stop etmiş. Soğuyunca kadar da çalıştıramamış. Sanayiye götürüyor enjektör leri sökecekken ben denk geldim. Bir krank sensörü ne bakalım dedim. Usta ya enjektör den ya mazot pompasından diyor. Dedğm 110 tl lik parça değiştir ne olacak. Arkadaşta ısrar edince değiştirdi ve sorun çözüldü. Usta mı? Bir kusura bakmayın bile yok.

RMX1971 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ezbere benzin pompası diyene kadar bir basıncına baksa ya.Tabii benzin basınç ölçeri varsa.
Onu bile ben aldım ya Verdim eline al dedim bununla ölç bundan sonra. Ama kafası uymadı. Sözde tornada yaptırcaktı yeni kafa, yalan oldu kaldı öyle

Bunlar şimdi rail hattına giren hortumu çıkarıyor, öyle bakıyor benzin gelip gelmediğine Eliyle ölçüyor basıncı Yurdumdan sanayi manzaraları işte
 

Yalniz dizel motorlarda söyle bir durum var. Mazot (enjeksiyon) pompasinin valfi hasar görürse , motor soğukta çalışır, sıcakken çalışmaz.
 


Sorununuz büyük ihtimalle fren merkezi (westinghouse) ile ilgili. Fren merkezinin kendisi ya da vakum hatlarında kaçak olması muhtemel.
 



Bugün crank ve cam shaftı değiştirdim ama sonuç değişmedi

Ne yapıcam bilemiyorum artık. Yıllardır ilk defa çaresiz kaldım

Yalnız son bir umudum var. Bugün bir arkadaştan sıradışı bir fikir aldım. LPG sistemindeki bir sorun (örneğin ECU arızası) buna sebebiyet verebilirmiş. Ki zaten LPG sistemimde bir sorun olduğunu daha önce belirtmiştim. Bunun harici bir sorun olduğunu düşünüyordum ama yaşanan bunca şeye rağmen hala CEL yakmaması bu olasılığı daha inanrıcı yaptı gözümde.

Biliyorsunuz bizim araçlarda aracı benzinde kullansanız dahi, LPG hala devrede olmaya devam ediyor. Mesela LPG ECU fişini çekerseniz, araç benzinde dahi çalılşmaz. Dolayısıyla LPG'yi tamamen devre dışı bırakıp, benzinde görmek gerekiyor. Tesisatı sökmeden tamamen devre dışı bırakmak biraz meşakkatli bir iş. Yarın fırsat bulursam bir LPG'ciye gidip yaptırıcam. Bakalım sonuç ne olacak görücez.
 


Ben westinghoustan şüphelenmeye devam ediyorum.O değilse bile vakum hatlarında kesin birşey var.
Valla üstad westinghouse'u sökmedik ama detaylıca inceledik vakumluk kaçaklık bir şeye rastalayamadık. Yani biraz da bu frene asılınca meydana gelen rekasiyonu frenden değil de, cut off'tan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü STFT değerlerini anlık takip ediyorum, frene kitlenince anlık bir değişim olmuyor. Gazı bırakınca yani cut off durumunda oluyor. Ki bu da gayet normal ama değerler normal değil. Biliyorsun +- %5'i geçmemesi lazım. Ama 20-25-30 oralarda geziyor. Bazen STFT 0'a geliyor, LTFT 20'yi görüyor. Bu daha tuhaf bir durum. Yani hava yakıt karışımını bozan bir şey var ama ne olduğunu bir türlü çözemiyorum.

Şu an daha çok LPG beyninden şüpheleniyorum. CEL yakmaması da bunu açıklıyor. Tabi bu conformaiton bias da olabilir Yani bir şeyden şüphelenince, bu şüphelerini güçlendircek veriler dikkatini çeker. Şüpheleri azaltacak verileri beynin algılamaz Crank ve cam shaft'ta yaşadığım tam olarak buydu. Birkaç yabancı forumda bunların CEL yakmayacağı, hata kodu vermeyebilceğini okuyunca bu inancım daha da arttı. Ama sonuçta 1,5k çöpe gitti
 

LPG'yi tamamen iptal ettim ama malesef yine bir sonuç alamadım. Ve artık sıcakken de sapıtmaya başladı. Yürümüyor araç, sürekli devir dalgalanıyor. Yalnız daha çok dur-kalklarda oluyor. Akan trafikte yine iyi kötü gidiyor.

Şimdi bugün bir gelişme oldu. İlk defa MAP hatası verdi. Tabi bu hata kodu doğrudan MAP arızalı demek değil ama MAP'in ilk bakılması gereken yer olduğuna işaret ediyor. Bu devir dalgalanmaları da zaten bu teoriyi güçlendiriyor. Ama soğukken yapıp sıcakken düzelmesini açıklamıyor. Fakat dediğim gibi son 1-2 gündür artık sıcakken de sorun çıkarmasına binaen bir de bahsimi MAP'e oynayım diyorum

Siparişi verdim, yarın gelir. Bakalım sonuç ne olacak

Yalnız şaka maka sıfırladık aracı Son 5 senede 100k harcamışımdır. Değişmeyen somun civata bile kalmadı
 

Ve nihayet sorunum çözüldü

Sorun MAP sensöründe çıktı. Değiştirdim ve tamamen düzeldi.

MAP sensörüne diagnostik yaptığımı söylemiştim ama emin olamamıştım. Şöyle ki; ölçü aleti ile MAP sinyal voltajını ölçerken, bir adet vakum tabancası kullanmak gerekiyordu. Bende vakum tabancası olmadığı için pipetle ağzımı kullandım Voltajda değişme oldu ama çok hafif değişikler oldu. O yüzden tam emin olmadım. Yine de voltaj değiştiği için MAP'in sağlam olduğunu varsaymıştım. Ama değilmiş

İlk semptomlar ortaya çıktıktan yaklaşık 2-3 ay sonra arıza ışığı yaktı. MAP'in geç arıza ışığı yakabilceğini biliyordum ama hala neden soğukken sorun çıkarıp, sıcakken düzeldiğini açıklayamıyorum. Yabancı forumları hatim ettim hiç böyle bir bilgiye rastlamadım. Üstelik MAP en belirgin semptomlarını yüksek hızlarda gösterir. Araç 3000 devirlere çıkmaz. Buna rağmen benim böyle şikayetlerim yoktu. Yüksek hızlarda çok iyi, dur-kalklar işkence olmuştu artık. Hele son günlerde artık bunu sıcakken de yapması, aracı yürüyemez hale getirmişti. Bu MAP sensörü çözmeseydi kapatacaktım artık aracı.

Neyse biz de yeni şeyler öğrendik, tecrübe kazandık. Hem bu başlık sayesinde de Google'dan gelenler için bir fikir oluşturduk. Biz erdik muradımıza, onlar ersin kerevitine Modlar başlığa bir "SOLVED" atabilir Yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürü bir borç biliyorum.