Ynt: 97 ZJ' de Governor Sensor...
ssbman' Alıntı:
Bir bakayım Gerçekten 42RH mi var üstünde merak ettim ...
42RH - 42RE ve AWD konusunu bir araştırayım , takıldığım anlamadığım noktaları sorarım .
Durduk yerde merakımı celbettin abi
Ben çok araştırdım Barış.... Bunu şanzmanın üstünde yazan biyer yok.... galiba....
4 ciddi kaynak kullandım bunları öğrenebilmek için. 3.ünde ufacık bir tane dizgi hatası vardı... Hepsini birleştirip yazdım bunları...
Seninki 42 barış, eminim. Ama Re Rh' mı bilemem...
Bizim 5.2' lerin şanzmanının bloğunun önüne doğru, kartelle birleştiği yerde, solda bi sürü ufak rakam var. Okuması zor. Şanzman yağı değişirken liftte, seyyarla, fenerle bile zor okumuştum. Soğuk damga şeklinde bu rakamlar... 3 kısımdan oluşuyor... İlk 9 lu grup (2 harf ve 7 rakam olabiir) parça no.' su, ikinci grup 4 haneli üretim tarihi, bundan sonraki grup seri no.' su. Benim 95 5.2' imde okuduğum şöyle: PK52118327669 veya PK52118320569. Üçüncü grubu galiba okuyamamışım ki not etmemişim. Zaten rakamlarda fazla gömük değil, silik. Sondan 3. ve 4. rakamlar karıştırmış gibiyim zaten. Bende ilk fırsatta daha iyi bakacağım bunlara... Ama her kombinasyonda deniyorum, bu rakamların hiç biyerinde model kodunu veren 4 yok, hatta üretim tarihine benzer bişeyde yok. Herhalde o zaman acemiliken ve aceleden külliyen yanlış okudum ;D
İlk grup "part number" deniyor. Bu parça no.' sunda yazmalı diye düşünüyor insan. Ama incelediğim bütün kaynaklar 42 44 46 ların dıştan çok smilar/benzer olduğunu söylüyor, yani anladığım kadarıyla bunların içi farklı. Dolayısı ile, buradan, stamptan parça no bakıyorsun, sonra parça katoloğundan karşılığını ( 44re 46 v.s.) buluyorsun. Buna benzer bi örneğide aktarma şanzmanı(Transfer case) için verebilirim. Çok araştırmadım ama, mesala select trac transfer case' lerin şıp diye 94 ve sonrası 5.2 ana şanzmanlara uyduğunu İstanbul' daki çok tecrübeli ve kaliteli bi parçacı abimden duymuştum. Neyse, ondan aynı zamanda şunu öğrenmiştim ki örnek budur, bu arazi şanzmanların kolları, kol sistemleri birbiri ile aynı imiş. Yani NP/NV242' 4+N seçenekli transfer case' in kol ve kol sistemi, 2+N seçenekli NP/NV249 aktarma şanzmanı ile aynı imiş. Gerçekten 249' lu aracımda baktım. Arazi kolu aynı XJ' lerdeki gibi sağa yaylı, ama bu yaylı sistemin bi fonksiyonu/zararı yok. Dolayısı ile aynı kasada hem 242 yapmışlar, hem 249. Ana şanzmanda böyledir diye düşündüm.
Konu dışı ek bilgi vereyim:
NP (New Process) kodu önce kullanılmış , NV (New Venture) kodu sonra kullanılmış: Bunun değişim nedenine ve değişim tarihine ulaşamadım. Ama hiç biyerde bi farktan bahsedilmiyor. Sadece pazarlama taktiği açısından (veya patent kaygısı) adları değişmiş anladığım kadarıyla.
NP veya NV 231: Command Tarck 1, 4h (Orta Kilitli) ' a geçmek için 55milin altına inmek gerekir, Low range: 2.72:1 ( part time transfer case with a low range reduction gear system)
Command Track 2' de Low range: 2.71:1, 4h (Orta Kilitsiz) ' a geçmek için sürat zorunluluğu yok.
NP veya NV 242: Select Track, 4+N seçenekli, Low Range: 2.72:1, XJ, ZJ 4.0....
(Select Track 2' de Low range 2.71:1' dir)
NP veya NV 249 : Quadra Trac 2, Low Range: 2.72:1, ZJ 5.2, ZJ 5.9, 2+N şeçenekli. Tork, transfer case içindeki defransiyel ve viscoz coupling aracılığı ile ön ve arka şafta dağılır. Low' da kilitlidir, kaygan olmayan zeminlerde kullanılmamalıdır.
NP veya NV 247 : 2+N seçenekli, Low Range: 2.72:1, WJ
NV147: Güç öne veya arkaya tam dağıtılır, yani bölünmez. Low yok... - Quadra drive 1
93 Model ZJ' lerdeki AW4 ana şanzman identification plate' i şanzmanın sağ tarafında, ayrıca takılmış bi plakalda yazıyor. Bizimkiler gibi şanzman bloğuna vurulmuş değil.
Manuel şsnzmanların parça no v.s. plakasıda alt kısmında, yağ boşaltma tapasının yanında...