KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
lpg tankının, bir şekilde metal kayış ve civata bağlantısıyla aracın metal tabanına montelenmesi, sağlam ve güvenli olması yanı sıra, ek şase bağlantısı oluyormuş... kablo şasesi koparsa, bu bağlantı emnıyet olarak şaseliyormuş...
valla işi sıkı tutuyorlar arkadaşlar siz siz olun her şeyi nizami istenilen gibi yapın... inanın yerinde doğru şeyler şu ana kadar gördüklerim... sızdırmazlık için söylüyorum tabi bakan kontrol edenlerde genç makine mühendisi arkadaşlar.... şahit olduğum bir kaç şeyi aktarayım. 1 simit tank biliyorsunuz istepne cukuruna konuyor adam bu tüpü köpükle tutturmuş civata yada kayış yok ve hava bacası yeri yok bakır boruları şase altından ekzosun üzerinden gitmiş tabiki geçemedi 2 dolum ağızı eksoz çıkışı tarafında aralarında 10 cm var mazallah barut ve fitil yanında ateş geçemedi 3 bakır boru rekorlarında kaçak var nedeni sehpa araç gövdesine sadece vida ile tutturulmuş aslında somunlu civata olmalı geçemedi vb. bir sürü bomba yüklü araç aramızda geziyor bu şekilde kontrol yapılması mutlak şart yoksa hepimiz uçarız......
Tabiki, TÜV ün istediği standartlar, bizim güvenliğimiz için, onlar istiyor diye değil, kendi can mal güvenliğimiz için standartlara uymamız mantıklı ve faydalı olacaktır, üç kuruş ve uğraşmaktan kaçmayıp, gerekeni yaparsak daha huzurlu ve güvenli hayatımız olacaktır yollar ve araçlar daha güvenli hale geliyor, daha ne istiyoz
Tabiki, TÜV ün istediği standartlar, bizim güvenliğimiz için, onlar istiyor diye değil, kendi can mal güvenliğimiz için standartlara uymamız mantıklı ve faydalı olacaktır, üç kuruş ve uğraşmaktan kaçmayıp, gerekeni yaparsak daha huzurlu ve güvenli hayatımız olacaktır yollar ve araçlar daha güvenli hale geliyor, daha ne istiyoz
herşeyde bizim iyiliğimiz için olmuyor ama jeep cherokee xj aracımda ki americanların bir çoğunda böyledir motor şase kupa nosu bulunur kupa nosunun şase nosu olmadığını anlatmak için aracımı tekrar tespite soktum para harcadım ve aracımı muhayene ettirdim uğraşılarımdan sonra benimle öğrenmiş oldular birdaha gidenleri tespite yollamazlar arık
Evet bu ciddi bir pazar haline gelmiş . Aslında ciddi şekilde önlemenin yolu Emniyetin sorguda muayeneyi görmesi . Bunun yasayla ne ilgisi var anlamadım . Kullanılan polnet sistemine bu veriler eklenebilir bence . Zaten Muayene durumunu Tüv internet ortamına aktarmış durumda ...
Kandırılanlar dışında . Yola rahat gezmek için bu yolu tercih edenler de oluyordur diye düşünüyorum .
herşeyde bizim iyiliğimiz için olmuyor ama jeep cherokee xj aracımda ki americanların bir çoğunda böyledir motor şase kupa nosu bulunur kupa nosunun şase nosu olmadığını anlatmak için aracımı tekrar tespite soktum para harcadım ve aracımı muhayene ettirdim uğraşılarımdan sonra benimle öğrenmiş oldular birdaha gidenleri tespite yollamazlar arık
şanssızlık... ne dıyebiliriz... ama genel amaç belli... güvenlik... %100 katılmıyorum uygulamalarına ama bazen hatalar oluyor diye de rıske gerek vamı dıye sormalı kendımıze somuçta enaz 120 km ile giden araçlarız hata affetmez bu km
en sevdiğim sözdür : kendi odununu kendi kesen 2 defa ısınır ve bir ikincisi el elin eşeğini türkü çağıra çağıra arar kendi işini kendin yapacaksın gözün arkada kalmayacak...
Nadir bey,
muayenede arka çeki demiri dışında bir sorun yaşanmadı demişsiniz...çeki demiri ruhsata işli değilse ağır kusur mu alıyorsunuz? neler yaşadınız, bilgi paylaşır mısınız? benim de aracım muayeneye girecek, CJ-8 sahibiyim.
selamlar,
bende yeni geçtim tuv den sorun çıkmadı yanlız çeki demiri için son cıkan bir karardan bahsettiler geçiş üstünlüğü olan ve ruhsatta romork çekebilir ibaresi olanlara takma izni veriyorlar yanlız ben baş vurumu bu karardan önce yapmışım plan proje çizdirmiştim imza bekliyordum. geçti son zaman çeki demirli tuv den geçen varsa yazsın ben de bilgilenmek isterim.
hayır beni önde vinç arkada çeki topuzu yazıyordu ilk ruhsatta sonra arkaya vinç yaptırdım. bunun için tadilat projesi çizdirttim trafik musaviri telefon etti çeki demirini geçirmiyorlarmış diye bende ilk ruhsatta var nasıl oluyor bu iş dedim araştırdı tarihler yazılar falan biraz uğraşıldı (yada aracı olan arkadaşın iş yaptım cilası olabilir) sonra hepsi birden yazıldı ruhsata. ön ve arkadan kurtarma aparatlı viç ve arkada çeki demiri mevcu tur yazıyor şuan tuv de sorun olmadı. sadece sordular ruhsata işli mi diye
Selam arkadaslar 1982 model Cj 8 aracım var camın önündeki şase numarası orjinal 17 hanelidir,ama arka sağ şasenin kombur yerinde bu numaranın sadece 6 hanesi yazmaktadır.Bu durum orjinal birşeymi yoksa silinmiş yada kazınmış olabilirmi.aracı muayeneye götürdüğümde şasenin 6 haneli olması sorun çıkartırmı yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden teşekkürler.
Arkadaslar soft-top tente konusunda durumlar nedir acaba?
Bende 1053 cj3b var ve willys 2 kapili olarak geciyor. Tentei komple sokup (demir kasayi da dahil) oyle gitmeyi dusunuyordum ama bugun aradim, 2 kapili ise 2 tane kapiniz olmasi lazım dedi. Ben bu araclarin kapisi yok ki ama yani ruhsatta da kapisiz diye bir ibar yok ki nasil olacak dedigimde bayan pek bişi diyemedi beni aratacagini soyledi.
Sanirim tenteyi sokup ama dımdızlak iki tane branda kapi ile gidicem yarin.
Basindan boyle bişi gecen var mi? Ne tavsiye edersiniz?