KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
arkadaşlar 21/01/2009 da arabanın fren muayenesini bursada yaptırdım. öyle bi anlattılarki korkarak gittim geçermi geçmezmi diye ama hiç anlatılanlar gibi değil gayet güzel bi sistem oluşturmuşlar. araçlarda bariz bi eksiklik yoksa rahatlıkla geçer muayeneden.saat07.30 da sıraya girdim 10.30 da işim bitti.
Arkadaşımın arabasının "geçmeyen kısımlarını tekrar göstermek" için Çiğli'deki merkeze gittik. Geçemeyen parçalardan bazı örnekler veriyim siz anlarsınız... :
Otomobilin orjinal far takımının sıfırı takılıydı, rengi yeterli ve uygun değilmiş..İşin komik tarafı modifiye yok, parçalar da sıfırlandı, eski olsa hadi diyeceğim...
Orjinal spoylerine sorun çıkardılar (2000 Hyundai Coupe)
Tüplü aracın dolum ağzını zorla yer değiştirttiler, ilk defa gaz almaya gittiğimizde benzinci "bunu buraya nası taktınız abi nası doldurcaz, bunu yapan usta kafayı mı yemiş?" dedi...
Vs vs bence baştan sona "Çingeneye padişahlık vermişler" ortamı hakimdi, elemanlar araçlara muayene yapıyolar gibi değil de NASA'da AR-GE yapıyolarmış havalarındaydılar...
arkadaşlar bursa valisi bunlara bi uyarı yaptı hem çalışma saatleri uzadı hemde biraz esnek davranmaya başlamışlar yani bursa valisi milleti kurtardı. ben 3 saat muayene istasyonunda kaldım geçmeyen araçlar harbi geçecek cinsten değildi 70 lerden kalma moskoviç bile geçti ama adam moskoviçe iyi para harcamış kız gibiydi
Walla bi aile dostumuz bi türlü geçemedi, hiç bir değişikliği, takılanı olmayan Kangoo'yla, sonunda İzmir'in daha o sisteme geçmemiş bi ilçesinde geçti...
İzmir'in TÜV zulmü, bi de kırmızı ışık ve trafik polisi zulmü bitmez...
Walla bi aile dostumuz bi türlü geçemedi, hiç bir değişikliği, takılanı olmayan Kangoo'yla, sonunda İzmir'in daha o sisteme geçmemiş bi ilçesinde geçti...
İzmir'in TÜV zulmü, bi de kırmızı ışık ve trafik polisi sülmü bitmez...
erdalbey hella sis farları taktırmak istioyurm ona uygun bir sistemle kim uğraşıcak çıkar takını nasıl pratik yapcaklar sanayii de gerçekten özverili birielri bulmam lazım ayrıca çatıya taktığı mdemirede sis farı takmak sitiyorm ama herşeyi ruhsata işlet diyorlar. zaten öndeki demir ruhsta işli deilken kaza yaparsam hiç hoş olmazmış...
o siyah kauçuk gibi olan korumalara eğer kelepce gibi birşey bulabilirsem aslında sis farı takılabilir oturup planalrını yapmak tasarlamak lazım ya..
birde bu kendidnen çekicisi olan yada alta doğru kalkanı olan korumalar varya set halinde (cherokee lere takılıyor genellikle) bunlar sorun çıkarmıyormu? internette başka ülkelerde jimny e takanalrı gördüm mantıklı da geldi ancak polisler ne der bunu idrak edebilirlermi bilemedim... tüv sertifikalı koruma var mı? sonra ielrde yükseltmek ve yan korumalar (rock sliderlar) yaptırmak istiyorm bunlara da laf edecekelr herşeye laf edecekler gibi görünüyor heveslerim toptan kursağımda kalacak galiba
Bir ek bilgi arkadaşlar : Tüv sürekli 4x4 araçları kanalların orda ki fren test cihazlarına çıkaramıyormuş çünkü bu cihazlar sadece 4x2 araçlar için . Bunun yerine aracı sürüp fren yaparak yine bir cihazla ölçüyorlarmış Tabi bu frenleme muhtemelen basıp sonra kazık fren yapıp lastik törpülemekle yapılıyor .
Bahsedilen frenlemein , kızaklatmak anlamına mı geldiğini yarın gün içinde net birşekilde öğrenmeyi umuyorum .
Eğer aracı kızaklatarak ölçüme çalışılıyorsa , rezalet ... ,
ben geçen hafta ankara TÜV de gördüm
cherokee ZJ ile arka tarafta hızlanıp fren yaptılar bir kaç kez
aracın sahibi ve iki tane görevli bindi araca, birinin elinde ufak bir cihaz vardı onunla bakıyolardı
adamın hoşuna gitti galiba ZJ bir kaç kez turladı, bizde güzel bir motor sesi dinlemiş olduk ;D
Sahada aynı şekilde el firen testide yapılıyormuş defenderler sürekli 4 çeker ve el fireni şanzımandan 4 tekerde tutacagı için kızaklama şansı cok az ya şaftı yada aks milini kırarsa bunun hesabını kim verecek acaba çok merak ediyorum
Silindir üzerinde. 4 çeker araçta bunu yapamamanın nedeni, silindirin tek aksta bulunabilecek biçimde yerdeki dizaynı. Burada gaz veriyorlar (araç gidemiyor tabiiki) sonra fren. Sürekli 4 çeker ise fırlar gider