KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
bayram bey öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim ben türkiyede portal aks yapma uğraşında olanlardan biriyim ama ne yazıkki göründüğü kadar kolay olmayan bir durum ben a dan z eye kökünden atv yaptım ama portal aks gerçekten çok iyi hesaplar sermaye ve en önemlisi zaman ve sabır gerektiren bir durum ben konuya giriş yapalı 2 falan oldu en tam bu işe odaklanmıştım herşey yolunda giderken işlerim dolayısı ile ara vermek zorunda kaldım gelelim işin teknik kısmına baştada dediğim gibi iyi hesap gerektiriyor öyle bir durumki eğer hata yaparsanız geri dönme şansınız yok veya bir miktar parayı çöpe atarsınız eğer biryerlerde hata yaparsanız birilerinin hayatını riske sokarsınız mesela bir dişli parçasının kırılması ve tekerin kitlemesi 100 km hızla giden bir araçta ne tür bir manzara çıkar tahmin edebilrisiniz sonra işin detayına girdikçe bazı durumlar çıkıyor dişli oranlarının hesabında aynı yapsanız tork gücü düşüyor üst büyük alt küşük olsa hız artıyor tork düşüyor tersi olursa bu sefer araç hızı düşüyor tork yükseliyor biz türkiyede bunu başarırız lakin bunu yaptığımızda her araca uymalı ve aracın hızı düşmemeli yada belli bir seviyede telore etmeli belli deneyler sonrası bu tecrübelerimi aktarıyorum görsellerdeki dişli sistemleri mümkün ama istediğiniz kadar yağa boğun ses yapmama gibi lüksü yok sadece ama sadece arazide kullanılan bir arac için bunu uygulamak mümkün ama türkiyede malesef bu durum böğle değil portal akslı bir araç asvaltta 80 km geçtiğinde eğer ses yaparsa bunu kimse istemez rediktör olayına gelince bu konuda zaten imal etmek sorunu yok örnek benim tüm makina parkurum mevcut dişli yapılır yada alınır bu sorun değil ama oranları oturtup birkerede şak diye yapacak adam varsa elini değil ayağını bile öperim bu olay onlarca deneyden sonra ahanda yaptım denebilecek olay yapmak sorun değil en fazla bir haftalık olay ama sorunsuz yapmak ses yapmıyacak tork yüksek olacak sürat düşmeyecek tehlike yaratmıyacak her araca olacak fiyatı makul olacak müdahalesi kolay olacak yani özetle bu iş görsellerdeki kadar basit değil yavuz bey ne durumda bilemem ama ben baya yol aldım sadece bitmeden ortaya çıkarmıcam dedim o yüzden sessiz sedasız uğraşmaktayım ama vakit meselesi birde bunu birisi başarsada kimse aha yaptım buyrun demez zaten birisi yapsa bu en geç 1 haftada ticari duruma sokulacak kadar kopyalanır ve satışa sunulur bunu yapacak adam illaki patent alacaktır bu süreçte 1 ila 2 yıllık bekleme demek yavuz beyde sanırım baya yol almıştır belkide bitti ama paten almadan sanmamki piyasaya sürsün genede herkezin durumu kendine haa ticari düşünmem hobi olsun diyen olur onu bilemem benim durum belli değil ticaride olabilir hobide şuan için hobiye dayalı lakin illa sonu ticari olacaktır bunun yanı sıra çok farklı deneylarim sürüyor başardığımda burada paylaşacağım az kaldı çok az sevgiler saygılar
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
İnşllah emeğiniz size ve camiamıza hayırlı olur. Ben bunu ticari olarak tedarikçi yani imalatçı mantığı ile hiç düşünmedim çünkü inşaat ile uğraşan biri olarak bu beni aşıyor. Sizin işiniz yanılmıyorsam makina ve bu işin altından kalkabilecek kişi sizlersiniz. ben potansiyel müşteri olarak düşndüm kendim yapamayacağım için Taşeron yani bunu bana yapabilecek kişi arıyordum Konuyu açarkende sordum yokmu Türkiyede bunu yapacak biri? diye sordum. eğerki ben yaparım gel sana satayım deseydi gidip alacktım. bence bu portal aksler illaki ilk zaman yapacak ve bizde bunu seve seve kabul edip dişlinin alışamasını bekleyeceğiz. çünkü alışan dişli ses keser diye düşünüyorum ben makinacı değilim belki yanılıyorumdur? ve 4 lastiğe bağlı 4 tarafta çalışan bir sürü dişli muhakkak bir miktar ses yapack olsada portal akse takılacak lastikler en az 33'' lerle 35''lerle ifade edilecek 80 km bile o araçlar için yüksek hız limiti ve o lastiklerin o hızda çıkardığı ses yanında portal dişlinin sesi duyulmaz bile düşünüyorum. üstadım birde affına sığınak, alt dişli ile üst dişli aynı oranda olduğunda tork niye düşüyor anlamadım? iki dişli aynı olursa tork aktarım oranıda 1:1 olmazmı?
Saygılarımla
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
hocam biz uğraşmaktayız belki 1 ay belki 1 yıl ama bu eninde sonunda olacak zaman buldukca uğraşmaktayım dişli oranında 1:1 yaparsak portal amacın dışına cıkıyor en az % 20 oranında alttakki büyük olmak zorunda saygılar
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
Selam arkadaşlar,
Bir müjde olsun diye demiyorum ama şu an bulunduğum bölgede bir arkadaş unimog portallarını Nissan patrol e uygulama ile uğraşıyor...Bende elimden geldiği kadari ile teşvik ediyorum.. Bu istenilen gibi gerçekleşecek olursa dah ilerisi için sanırım bir prototip olacaktır.Biraz sabır ve biraz daha emek lazım..
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
teşekkürler paylaşım için çok istiyorum uğraşmayı etmeyi ama önce bir araba almam lazım tabi istediğim gibi bir defender ala bilirsem mutlaka buna da bir çizim yapıcam işime yarayacak şeyler gerçekten teşekkürler
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
egerce' Alıntı:
hocam biz uğraşmaktayız belki 1 ay belki 1 yıl ama bu eninde sonunda olacak zaman buldukca uğraşmaktayım dişli oranında 1:1 yaparsak portal amacın dışına cıkıyor en az % 20 oranında alttakki büyük olmak zorunda saygılar
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
07gokhanlc' Alıntı:
Selam arkadaşlar,
Bir müjde olsun diye demiyorum ama şu an bulunduğum bölgede bir arkadaş unimog portallarını Nissan patrol e uygulama ile uğraşıyor...Bende elimden geldiği kadari ile teşvik ediyorum.. Bu istenilen gibi gerçekleşecek olursa dah ilerisi için sanırım bir prototip olacaktır.Biraz sabır ve biraz daha emek lazım..
Gökan abi akşam akşam bu habere sevindim. patrola olursa Dana 60 ve Dana 44 Diff.ler için haydi haydi olur.
Ama mog portalı yanılmıyorsam çift dişliden oluşuyor. yani dönüş yönü ters değilmi? İnşallah Allah emeğinizin karşılığını versin. ortaya istenen sonuç çıksın.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
5-6 yıl önce herkez araçlarımızı nasıl yükseltiriz diye düşünüyordu.
şimdi geldiğimiz duruma bak.
5 yıl sonrada portal akslı 52" lastik çeviren araçlar göreceğiz herhalde.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
Rize Ardeşen sanayi sitesinde Turgut usta unımog portal akslarını 100 lük çift kabin dodgeye takmıştı ve muhteşem bir araç olmuştu ancak arabasını muhayeneden geçiremediği için söktü ve standart haline getirdi.Portal unimog aksları ile dodge benim şu ana kadar gördüğüm en mükemmel modifiye idi araca birde mekanik şanzımandan hareketli vinç te monte edilmişti(Vinç halen duruyor)
kendisi forum üyesidir bir şekilde ulaşabilinirse aracının o haliyle fotoğrafları görülebilir ve portal aks uygulaması için kendisinin tecrübesinden faydalanılabilir.Uzun bir müddet bu şekilde aracını kullanmıştı ve hiçbir sorun yaşamadığını söylüyordu.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
Portal aks kimse yeni icad olmuş birşey değil.Unimog diferansiyellerininde başka araçlara akuplasyonu ilk defa yapılmış birşeyde değil.Muayene istasyonlarında aracın portal modifiyeli olması muayeneden geçmemesine engel olmadığını düşünüyorum.Aracın freni tutuyorsa, dengesi vs. sorunsuzsa muayeneden geçer.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
yavuz-çelikel' Alıntı:
Portal aks kimse yeni icad olmuş birşey değil.Unimog diferansiyellerininde başka araçlara akuplasyonu ilk defa yapılmış birşeyde değil.Muayene istasyonlarında aracın portal modifiyeli olması muayeneden geçmemesine engel olmadığını düşünüyorum.Aracın freni tutuyorsa, dengesi vs. sorunsuzsa muayeneden geçer.
yavuz abi haklısın ama orası tüv. koymuşlar motordan mekanikten anlamayan birsürü adamı vermişler ellerine kağıdı buysa geçir değilse kusur yaz demişler. adamlar emniyet müd. verdiği ruhsatı kabul etmiyor yeri geliyo.
insanlar kısıtlı imkanlarla neler yapıyo iki tane işbilmez adam yüzünden heba oluyo emekler.