Sayın iksje hoşgeldiniz, yeni vinciniz de hayırlı olsun. Aracınız da canavar gibi görünüyor.
4.0 cherokee' nin vites kutusunun hummer 1 vites kutusunun küçültülmüş şekli olarak duymuştum. Güzel araç. Bunun rengi de güzelmiş.
Teşekkürler... Hummer1 vites kutusunu duymadım. Benim kullandığım 4 ileri otomatiğin Japon (AISIN) olduğunu biliyorum. Hummer1'e baktım GM şanzımanları. Bu arada düz şanzımanla ilgileniyorum. Sayın Orkun Baykal'ın dikkatine...
Toplam 10-15 tane düz şanzımanlı araba var çoğu 1995 öncesi gümrükten girmiş arabalar, bir kısmı dağıldı çıkan şanzımanlar CJ'lere takıldı motorlar aynı olduğu için ( bloklar aynı diyelim) uyum problemi yok.
Hummer H1'in imalatını yapan (askeri tipin) AM General şirketi esasında AMC (American motors)'un kurduğu bir firmadır. AMC 1970'de Jeep'i Kaiser'den alınca, Jeep'i AMC'nin normal oto bölümünden ayırıp AM General'ı kuruyor. 1982'de Renault ile AMC ortaklığa gidince ABD hükümeti dur bakim sen stratejiksin ordan bir ayrıl özel şirket ol diyor ve AMC'nin bir kolu olan AM General gruptan ayrılıyor. AM general ayrılmadan önce 1979'da hummer'ın tasarımına M998 kod adıyla başlıyor ve Mart83'de amerikan ordusuna 55.000 adet teslim ediyor.Jeep'le Hummer aynı kökenden geliyor. Mesela H1'in arka dingilinin modeli AMC20'dir. 1976-1986 CJ'lerde arka dingil AMC20 gibi...
Şanzımanlarda çok çeşit var ve bir sürü tedarikçi firma var, Cheeroke için en başarılı şanzımanlar 2000yılına kadar AX-15 denilen 5 ileri Aisin ( toyota-ethsu /Japon) , 2000 yılından sonra daha kuvvetli olan NV3550 (amerikan New Venture Gear üretimi)... bunların dışında Ax-5 (japon), B/A 10 (peugeot) gibi şanzımancıklar var ki bunlar 4 silindirli arabalarda bile zayıf kalıyor.... Hummer'da ise Jeep'ten ayrıldıktan sonra motor ihalelerini hep GM'in dizelleri kazandığından, şanzımanlarda genelde GM hatta ülkemizde çok sık kullanılan TH400 otomatik bile var içinde. Son dönem Allisonu kullanıyorlar. H2 derseniz sanırım Tahoe veya Silverado ile aynı...
IKSJE bey buyrun konuşalım şanzıman için...
Sizinde beyninizi benimki gibi gereksiz bilgilerle doldurdum galba
dipnot: bunları araştırdım çünkü hummer H1'i ilk gördüğümde aha bu jeep dedim millet bana güldü... sonra morardılar ama.... yuvarlak far ve 7 oluklu ön ızgarası tipi tanıdık gelmiştiii
Orkun arkadaşım güncel yeni kasa G.cherokee nin motoru mercedes 3.2 CDI ile aynı(3 .0CRD)..
Şanzıman ve diff.hakkında bilginiz ver mı?..sevinirim..serviste hikaye anlatıyorlar..
Orkun arkadaşım güncel yeni kasa G.cherokee nin motoru mercedes 3.2 CDI ile aynı(3 .0CRD)..
Şanzıman ve diff.hakkında bilginiz ver mı?..sevinirim..serviste hikaye anlatıyorlar..
Avrupa için dizele ilk geçtiklerinde VMI Motori ( italyan) motorları kullandılar. Hala 2.8L Libert'nin motoru VMI'dır ve bloku anlı şanlı BMC Megastar ile aynıdır sonra artan benzin fiyatları yüzünden ABD deki dizel talebi gittikçe arttı, sizin kullandığız 3.0CRD mercedes tarafında geliştirildi (320cdi daki makina) ile kendi pazarlarınada dizelle girdiler yada giriyorlar..
Benim arabam için 3 ana parçayı beraber düşündük. Ön tampon, arka tampon, ve tavana sepet (istepne taşıyıcılı). Bunlar toplamda 2000 YTL gibi bir para. Ama irili ufaklı işler çıktı. Sağlıklı bir fiyatlandırma için imal eden kişiyi aramanız gerekir. Fiyat için çok net bir rakam söyleyemiyorum çünkü seri üretilen bir ürün değil.
Müracaat: 05353076554 Atilla - Atatürk Oto Sanayi, Maslak.
ustanın istanbulda olması büyük şanssızlık benim için... yaklaşık maliyeti kendim yaparsam nerelerde biter bu iş diye düşündüm.
en azıdnan bana şunu söylermisiniz, aracın üzerindeki bu tamponun ağırlığı yaklaşık olarak nedir? kaç mm sac dan yapıldı? tamponun sağ ve sol kenarı nasıl desteklendi ve şaseye bu yan kısımlar nasıl bağladı? herhalde klasik tamponlar gibi gövdeye yada çamurluğa bağlı değildir.
ustanın istanbulda olması büyük şanssızlık benim için... yaklaşık maliyeti kendim yaparsam nerelerde biter bu iş diye düşündüm.
en azıdnan bana şunu söylermisiniz, aracın üzerindeki bu tamponun ağırlığı yaklaşık olarak nedir? kaç mm sac dan yapıldı? tamponun sağ ve sol kenarı nasıl desteklendi ve şaseye bu yan kısımlar nasıl bağladı? herhalde klasik tamponlar gibi gövdeye yada çamurluğa bağlı değildir.
En doğru bilgileri almak için Atilla Özel'i arayın. Benim buraya yazacağım hatalı bilgiler sizi yanlış yönlendirir. Ve zannediyorum kendiniz uğraşarak yapacağınız bir tampon benim telaffuz ettiğim rakamlardan çok daha ucuza mal olacaktır. Sonuçta ben Atilla Özel'in emeği için de para verdim ve işin asıl zor pahalı olan tarafı işçiliği montajı.