KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Aqua planing durumu mu sözkonusu oluyor ? Bende dueler 694 Kullanıyorum ZJ de ... 3-4 Defa farketmeden ciddi su birikintilerine girdim , sular aracın tepesinden boşaldı Bunlarda bile bile bir sapma yada sorun yaşamadım . Ki nispeten daha ufak birikintilerde de bir sıkıntı sezmedim . Sizinde dediğiniz gibi tam aksine ıslakta hayli başarılı buluyorum .
Doğrudur aquaplaning dedikleri durum.
Ancak sürat 120-130 km. civarında iken benim sıkıntım.
Daha düşük hızlarda bende sorun yaşamıyorum.
LAstiktende son derece memnunum çamur performansıda benim için hayli yeterli,
Bbir tek kar ve buz kaldı denemediğim.
Doğrudur aquaplaning dedikleri durum.
Ancak sürat 120-130 km. civarında iken benim sıkıntım.
Daha düşük hızlarda bende sorun yaşamıyorum.
LAstiktende son derece memnunum çamur performansıda benim için hayli yeterli,
Bbir tek kar ve buz kaldı denemediğim.
Merhaba, Senelerce takip ettiğim AutoShow dergisinin yazarı Onno Usta'nın yazılarından bildiğim kadarı ile, yağmur lastiklerinde bile, 80-90 km süratin üstünde her türlü araç 1 cm kalınlığındaki sudan geçerken aquaplanning'e girer. Aracınızın lastiğinin güvenlik testlerine ulaşabilrseniz aquaplanning'e kaç kilometrede girdiğini öğrenebilirsiniz.
Erkan Bey
Dueler 694 kullanıyorum.
Islakta oldukça iyi ama su birikintileri korkulu rüya oldu bende.
Bu aracın ağırlığından mı (2650 kg) , lastikten mi, yoksa plotajdan mı kaynaklanıyor.
Bu aquaplanıng disiplini oluyor.Ki en korkulması gereken durumlardan birisi.
Gerek suyun derinliği ve gerekse etraftaki pisliğin genelde o birikintiye toplanmış olması,sürüş emniyetini ciddi anlamda tehlikeye atıyor.
Burada açık konışıyım her şey etkin.
Araç,lastiklerin durumu (ki buna yeni bile olsa bu disiplindeki başarısı yada başarısızlığıda dahil),zemin,pilotajdaki ufak bi dalgınlık v.s hepsi etken.
Erkan bey, Bilgilendirme için çok teşekkürler, tam istediğim karşılaştırmayı yapmışsınız. Forumda marka olarak genelde BFG öneriliyor. Sanırım yaza girerken bir BFG A/T lastik alıp 4 mevsim sorunsuzca kullanabilirim
Tabi marka ve modele girmeden kısaca;
kabaca farklar bunlar.Bu farklara göre bakıpta lastik tipi seçmekte fayda var.
Sorunsuz kelimsene şöyle bir katkıda bulunıyım izninizle;
Lastiğin ve diğer faktörlerin limitlerini aşmamak kaydı ile diyelim
Bildiğim kadarı ile T/A veya A/T All Terrain anlamına geliyor, her tür zeminde kullanıma uygun
M/T Mud Terrain, Çamurlu Zeminde kullanıma uygun
H/T ise Highway Terrain otoyol/asfalt kullanımları için uygun anlamına geliyor
Her birisinin kendine göre avantaj ve dezavantajları var tabii...
Merhaba, Senelerce takip ettiğim AutoShow dergisinin yazarı Onno Usta'nın yazılarından bildiğim kadarı ile, yağmur lastiklerinde bile, 80-90 km süratin üstünde her türlü araç 1 cm kalınlığındaki sudan geçerken aquaplanning'e girer. Aracınızın lastiğinin güvenlik testlerine ulaşabilrseniz aquaplanning'e kaç kilometrede girdiğini öğrenebilirsiniz.
Şimdi şöyle;
Binek grubu lastiklerde su testi genelde 7 mm lik su birikintisi oluşturulmuş pistlerde yapılıyor.Bununda bir mantığı var tabi ama burdan uzun olur şimdi
Evet Onno ustanın genel bir bakış olarak verdiği bilgi doğru.
Doğrudur aquaplaning dedikleri durum.
Ancak sürat 120-130 km. civarında iken benim sıkıntım.
Daha düşük hızlarda bende sorun yaşamıyorum.
LAstiktende son derece memnunum çamur performansıda benim için hayli yeterli,
Bbir tek kar ve buz kaldı denemediğim.
Bu süratlerde bu sorunun yaşanması normal ama ;D
Çünkü,o hızlarda sulu alanlara (dediğim gibi,suyun derinliği ve o alanın temizliği v.s gibi etkenler önemli ) ani girişlerde karşı bir kuvvet oluşuyor.
Ve aracın lastikleri tam teması sağlıyamıyor ve kontrol dışına çıkıyor.
120 -130 km ile ciddi bir su birikintisine hiçbirşeyler girmek istemem açıkçası ... Hatta bence binek araçlar yada HT lastikler için çok daha ciddi sorun oluşturur bu durum ...
Cihat bey merhabalar bu konuyu açan kişi olarak bende size birşeyler söyleyeceğim bende bridgestone at 694 aldım kullanıyorum ıslak asfaltta ve çamurda denedim oldukça iyi daha Ankaraya kar yağmadı ama dört gözle bekliyorum. zaten bridgestone un sitesine girerseniz açıklamalarda lastik özellikle ıslak yollarda etkili karlı yol performans açıklamasıda oldukça tatminkar çamur yolda zaten atlerin arasında pek fark yoktur tabi belli markalar çünkü hepsinde çamur boşaltımı çok az ama at 694 ün diş aralığı daha fazla. benim bridgestone almamın sebebi ise bu konuda barış abinin tirerack diye bi sitenin linkini vermesi burda test sonuçları yer alıyordu at 694 avrupada revo diye geçiyor ama aynı lastik at 694 bf den daha öndeydi ve bridgestone un daha büyük bir firma olması malum her tür lastik üretiyor ve japonlara sağlamlık yönünden olan güvenimden dolayı at 694 aldım ayrıca lastikçimde bunu tavsiye etti bf michelin in sonuçta yansanayisi dedi goodyear wrangleri tavsiye etmedi ayrıca aracım 98 crv bi japona ancak bi japon yakışır ayrıca belirteyim bu at 694 ler japonya üretimi Türkiye üretimi değil
-BFG nin zaman zaman ciddi boyutlara ulaşan bulunma sorunu
-Yurtdışı puanlamalarda Dueler ın önde olması .
-Japonya üretimi olması
-Bulunma sorunu bulunmayışı
Ben şimdiye kadar bütün zeminlerde test ettim hemen hemen . Açıkçası memnunum . Çamurda da bir AT den beklenebilecek kadar memnunum . Ama çamur tahliyesi konusunda sanki birazdaha başarılı gibi . Tabi teknik bir verim yok bu konuda
Aslında benim aklımda ki kombinasyın güzel bir takım AT ve yanına ikinci bir takım MT . Bana en efektif gelen bu , en azından şimdiki kullanım tarzımla ...