Ynt: Atatürk Moda’da Yat Yarışı (18 Temmuz 2010)
Moda’da “Nutuk” eşliğinde start
1936 yılında startını Atatürk’ün verdiği rotada yapıldığı için “Atatürk Moda’da” adıyla İYK ve Moda Deniz Kulübü işbirliğinde düzenlenen yat yarışına IRC ve Gezgin sınıflarında 38 tekne katıldı.
Tatlı bir rüzgarla start alan yatlar Kınalıada önlerinde “havasızlık duvarına” çarpsa da, ardından oturan Poyraz filoyu finişe kadar taşıdı.
İstanbul Yelken Kulübü ile Moda Deniz Kulübü işbirliğinde düzenlenen “Atatürk Moda’da Yat Yarışı”na IRC1 grubunda 8, IRC2’de 4, IRC3’te 8, IRC4’te 6, IRC5’te 9 ve Gezgin sınıfında 3 olmak üzere toplam 38 yat start hattındaki yerlerini aldı.
Sabah saat 10.00’dan itibaren Moda önlerinde toplanmaya başlayan yarış filosunu Moda Deniz Kulübü iskelesindeki Askeri Bando marşlarla karşıladı.
ATATÜRK’ÜN KENDİ SESİNDEN “NUTUK”
Moda-Adalar arasındaki coğrafi parkurda gerçekleşecek yarışın start hazırlıkları sürerken açıkta duran ve üzerinde hayli büyük bir Atatürk posteri bulunan Sahil Güvenlik botunun hoparlörlerinden Atatürk’ün kendi sesinden “Nutuk” okunmaya başlandı.
[attachment=1]
İlk start planlandığı gibi “10 dakika” uyarısıyla saat 12.00’da “IRC1 ve IRC2’lere birlikte verildi. Kuzeydoğu ve Doğu-Kuzeydoğu arasında 7-10 knot hızla esen rüzgarla 20 DM mesafeli parkura yelken açan ilk grup “dönüş” noktası olan Fenerbahçe Sığlık Çakarı’ndan itibaren arkadan tazeleyen 14 knot’lık bir Poyraz’la Kınalıada’ya kadar sorunsuz bir seyir gerçekleştirdi.
KINALIADA’DA “DUVARA ÇARPTILAR”
IRC3 ve IRC4’ler 12.10, IRC5 ve İYK’nın bu sezon açtığı “Gezgin” sınıfındaki tekneler de 12.20’de balonlarını basarak start hattını geçti.
Ama ne var ki, Kınalıada’ya yaklaşan ve ilk grtubu oluşturan IRC1 ile IRC2’deki tekneler adeta “havanın tükendiği” bir duvara çarpıp durunca, kendilerinden sonra start eden IRC3 grubundaki tekneler tarafından yakalandı. Hatta Turkcell Alize, Keyif, Petek-Günes Sigorta gibi grubun öncü teknelerinin Farr 40 Asterisk ile birlikte IRC1’deki bazı tekneleri geçtiği bile gözlendi.
Ne var ki bir “coğrafi rota” klasiği olan bu durum uzun sürmedi. Poyraz’ın Kınalıada’dan sonra yeniden güçlenmesi ve zaman zaman 16 knot’lara kadar yükselmesi ile “tablo normale” döndü.
[attachment=2]
İKİ TEKNE ARASINDA 3 SALİSELİK FARK
Benzer bir “foto-finiş” de IRC3 grubunda yaşandı. 14.47’de 18 DM’lik rotasını tamamlayan Keyif, sınıfında birinciliği kazandı. 14.51.37 ile Turkcell Alize, 14.51.40 ile Logo Flamenco finiş hattını göğüsledi. Aralarındaki fark sadece “3 salise” idi.
Ama 14.53’te gelen Petek-Güneş Sigorta, düzeltilmiş zamanda üçüncülüğü bir basamak aşağıya ittiği Logo Flamenco’dan aldı. 4. sıradaki Akmetal’in finiş zamanı ise 14.53 oldu.
“Kafa kafaya” bir finiş de IRC4’lerde gözlendi. Minx, 14.57.05’de, i-marine Pamuk da 14.57.20’de finiş düdüğünü çaldırdı. Ancak ikinci sırada finiş veren i-marine Pamuk düzeltilmiş zamanda birinciliği aldı. Üçüncü tekne Bandido, 14.58.45’lik zamanı ile sıralamada da üçüncülüğe yerleşti.
[attachment=3]
“DÜZELTİLMİŞ ZAMAN”DA 4 TEKNE GEÇTİ
IRC5’te TEB Yıldız Klivya 14.56’daki finişi ile birinciliği kazanırken Narin 14.57 ile ikinci sırada yer aldı. Wings Zig Zag, Tantana, Mine ve Serenity’nin ardından saat 15.09’da yarışı tamamlayan Poseidon, düzeltilmiş zamanda bu dört rakibini geçerek üçüncülüğü kaptı.
Gezgin grubunda yarışan üç tekne finiş sıralamasını aynen derece sıralamasına taşıdı. MaliMali 15.01 ile birinciliği, Bofor 15.02 ile ikinciliği, Aga ise 15.07 ile üçüncülü aldı.
[attachment=4][attachment=5]
ATATÜRK MODA’DA YAT YARIŞI SONUÇLARI
IRC1
1. Şef (14.57.44)
2. Fenerbahçe 1-Garanti (14.50.49)
3. UNO (14.58.14)
IRC2
1. Fat Lemon (14.55.22)
2. Encore (15.06.05)
3. Blue Wind (15.06.44)
IRC3
1. Keyif (14.47.03)
2. Turkcell Alize (14.51.37)
3. Güneş Sigorta- Petek (14.53.09)
IRC4
1. i-marine Pamuk (14.57.20)
2. Minx (14.57.05)
3. Bandido (14.58.45)
IRC5
1. TEB Yıldız-Klivya (14.56.02)
2. Narin (14.57.33)
3. Poseidon (15.09.22)
GEZGİN
1. MaliMali (15.01.37)
2. Bofor (15.02.17)
3. Aga (15.07.22)
Kaynak: TurkSail