4.2 landcruiser de kar işaretli AT lastik ile Allahuekber dağına, Erzurum Kaynak köyü ile Kaynak yayla arasındaki S virajlandan çıktım. Bir sıkıntı olmadı. Yalnız aşağıya inen bir greyder vardı. Akşam aşağıda bıraktığımız bir römorku almak için geri rönmeye başladım. İlk S virajın altı en az 500 metredir. Aracın lastiklerini asla kilitleyecek şekilde fren yapmadım, eğim iniş kontrolü ile inip virajı alırken baktım araç hızlanıyor ve uçuruma doğru gidiyoruz. Tahmin edebileceğiniz gibi bu yazıyı yazabildiğime göre aşağı uçmadık. Birkaç milim ile kurtardık. 4 tekerin dördüne de zincir takıp indik ve faaliyet boyunca da çıkarmadım.
İşte o günden beri, kış gelir kış lastiği takarım 4 adet zinciri de bagajdan eksik etmem.
Çanakkale için bu durum çok önemli olmayabilir. Çeyrek yüzyıl önce OK 144 lerle yaz kış ülkemin her yerine gittiğim zamanlar da olmuştur. Ama artık varken emniyeti ihmal etmemek lazım diye düşünüyorum.