Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alpaslanepli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,618
Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..

Doğrudur...
Fakat üreticinin ve güvenilir kaynakların yazdığı şudur..... Ben bayağı araştırdım....
Orjinal termostat, 195 F' lik, 91.28 C' lik termostat.... Bunun alternatiflerinin, bırakın başka koşullar için tavsiye edilmesini, adı bile geçmiyor.....
Şunu diyor üretici yani, bunu bu termostat ve bu verimde termikle kullanacaksın.... Termiğin verimsizleşirse, termostatı düşük dereceli ile değiştir, idare et demiyor, demez de zaten, beklenemez... Termik verimsizse, termiği değiştir diyor....
Bide normal çalışma sıcaklığı 90 ila 100 C bu motorun. Yazıyor....
Fakat, her teknik konuda olduğu gibi, bazı tölerezasyon aralıkları var....
Buda öğrendiğim kadarıyla, 105 C, 106 C devamlı gidebilirsin, 3 saat git, uzun veya kısa vadede bişey olmaz. Ama 110 C ile enfazla yarım saat.....
Conta ise kolay kolay yanmıyor bunlarda..... Aliminyum olmasına rağmen, kapak ta öyle kolay kolay eğilip, bükülmüyor... Mesala BMW' nin aliminyum üst kapakları çok hassastır, diye biliyorum......
Sonuçta ben şu anda kullandığım verimsiz termikte en fazla 105 C görmeyi bekliyorum. Uzun veya kısa vadede bişey olmayacağına karar verdim.....

Alpaslan,
Bizim yakıt ibrelerimiz, kontak kapalı olduğunda da çalışıyor, gösteriyor, yeni aklıma geldi.....
Ama bildiğim kadarıyla, kontak kapalıyken çalışması için elekrtrik kullanmıyor.... Yoksa aküden hissedilirdi, diye düşünüyorum...
Dolayısı ile şamandıra mekanik veya kimyasal bi sistem ile çalışıyor devamlı....
Hakkatten yaaaaa, bozuk olabilir......

Kaçak olsa kesin koku olurdu...... Benim başıma geldi bir iki kere yıllar içinde.... İğne ucu kadar delikten kaçırıyor. Hatta kaçırmıyor terletiyor, damlayamadan oraya buraya buharlaşıyor, koku kesin geliyor...
Kaçak yoktur....

Gece benzinini hortumluyor olmasın çakallar
 

Etiketler
Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Ayn? Anda Yak?yor ?..

Goreceli olarak festivalde goruselim. Hocam festivalde ambulans kasa 110 la baska kimse olmaz herhalde. En kolay tespit edilecek benim galiba
Bu arada o kadar elektronigi olan bir aracta benzin ibresi kesin elektriklidir. Japon araclarindada benzin ibresi kontaga bagli degildir. Fakat akuyu botirecek kadar yuksek guce ihtiyac duymaz.
Termigin fiyati yuksek oldugu icin termostati kucultmek daha iyi olur dedim. Tabi herseyin orjinal olmasi daha iyi.
 

Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..

Sizin Ambulansı merak etmiştim, burada buldum inceledim, biliyorum...

O elektrikli ise, siz anlıyorsunuz, mesala 1 ay bıraksak arabayı, ne kadar dayanır akü.... Bide ne mantıkla böyle?.....

Tabi, tabi, katılıyorum, ucuzdan pahalıya doğrusu en mantıklısı....
 

Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Ayn? Anda Yak?yor ?..

Bir ay akuyu bosta biraksaniz aku yine biter. Cok cekecegini zannetmiyorum.
Hatta kalem pille bile uzun sure calisabilir.ama uretici firma mutlaka fesaplamistir. Biz bir dusunurken adamlar uretmeden 30 dusunuyor. Hata yapmiyorlar mi? Tabi yapiyorlar.
Hemde cok
 

Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..

Aküyü sökmeden ne kadar park ederiz yani...
 



Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..

akü sağlam ve yeni tarihli bir aküyse 3 -4 hafta sonra marş basabilir. fakat mutlaka güçten düsecektir.
akünün kutuplarının havayla temasını keserseniz tabi bu çok zor çok daha uzun süre marş basabilir konumda durur.
 

Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..

Teşekkürler....