selamlar benim kafamın karıştığı bir husus tse nin yayınlamış olduğu tamimde diyorki tip onay belgesi YADA teknik servis raporu , raporu anladım otam yada benzeri bir kuruluş verecek ama yada ifadesinden dolayı tip onay belgesi ile çözümlenme ihtimali var fakat bu belgeyi misal 2003 yılında üretilmiş ford transit motoru için otosandan tedarik edebilirmiyiz.
burada konu landrovere motor koymaksa eğer benzinden dizele dönüşüm yapmak için mutlaka landroverin aracınızın model yılında üretmiş olduğu dizel bir motoru uygulayabiliyosunuz bunun içinde teknik servis raporu almanız gerekiyor bunun yanında bu motorun otokardan tip onay belgesini alıp teknik servise sunabiliyorsanız işiniz maddi açıdan çok hafiflemiş oluyor
dizelden dizele motor değişim konusu nasıl oluyor derseniz onu fazla kurcalamamıştım onun için yardımcı olamayacağım
selamlar
benzinliden dizele çevirmek maaliyet brokrasi randuman vb. sebeplerle zor demişsiniz. ancak? bu zorluk zaten aracınızın üzerinde bulunan benzinli motoru çeşitli parçalarla değiştirip dizele çevirmekten mii? yoksa benzinli motoru atıp yerine yeni bir dizel yakıtlı dizel motoru takırmaktanmı kaynaklanıyor? bu ayrımı yapamadım
burada bahsi geçen konu olayın bürokrasi kısmı yoksa siz isterseniz ford motoruda koyabilirsiniz isterseniz isusu yada reha beyin dediği gibi landrover benzinli motoru biraz tadilat ile dizel yapabilirsiniz ama bu yapmış olduğunuz işlemler motorunuzu bürokrasi teferruatlarını aşamayıp ruhsatınıza işletemedikçe yasal olmayacaktır yani benzinli versiyon aracı dizel olarak değiştirip ruhsata işletmek çok karmaşık ve sancılı bir yol önceleri bu işlemi makinacılar odasının vermiş olduğu belgeler ile yapılabiliyordu fakat şimdi ise çok değişik standartları ve şartları sağlamanız gerekiyor bu işlem de hem zor hem de maliyetli bir işlem
Bir ara (70 li yıllarda petrol fiyatlarının yükseldiği zaman sanırsam), amerikalılar alel acele eldeki benzinli araç motorlarını dizele çevirmişler (fabrikada üretim sırasında yapılan bir işlem, sonradan değil). O gün bugündür amerikalılar dizel araçlardan nefret eder. Akıllarda ikide bir arıza yapan kara duman makinesi olarak kalmış.
Uzun lafın kısası fabrikada bile bunu alel acele ancak bu kadar yapabildilerse sanayide yaptıracağınız çevrim fazla uzun ömürlü olmayacaktır.
Bürokrasi de cabası.
Selamlar
LR Defender'da yapacağınız değişiklik, benzinli Defender motorunu "orjinal" dizel haline getirmek.. yani "uydur/kaydır" yöntemler ile değil. Zaten dünyada bunun yapılabildiği sayılı motor bloğundan biri bu bloktur.
Sonuç, kanuni/idari taraflarını bir yana bırakırsanız teknik olarak "düz dizel" elde etmekte bir sıkıntı yok. Ancak, düz dizele geömenin artı/eksilerini tartmak gerek. reha