Benzinli Ocakların Isınmak İçin Kullanılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ahmet Selim Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,211

Ahmet Selim

Kamp I
Mesajlar
132
Tepkime Puanı
2
Merhaba arkadaşlar. Geçen gün kampa gittim. Gece hava soğuktu, acıkmıştım da. MSR XGK EX ile yemek yaptım, üzerine de çay kahve içtim. Çay içerken ocağı kısabildiğim kadar kıstım. Hani üşüdüğünüz zaman ateşin başına oturup ısınırsınız ya, aynen onun gibi ocak sürekli hemen önümde yanıyordu. Benzinli ocaklar çok yüksek ısı verdikleri için üşüdüğünüzde bu şekilde ısınmak için de kullanabilirsiniz. Zaten bunları mümkün olan en kısık ateşte çalıştırtırdığınızda adeta benzini kokluyorlar. Çok az benzinle saatlerce yanıp sizi ısıtabilirler. Benim ocağın 800ml. yakıt deposu var. kimi zaman yemek yapıyorum, kimi zaman çay yapıyorum, kimi zamanda önüme koyup ateşiyle ısınıyorum. Eğer ocağın alevini çok açarsanız benzini çok daha erken bitiyor. Ama kısık ateşte çalıştırırsanız sürekli yanan bir ateşiniz olur. Benzinli ocağı olan arkadaşlar bunu bi denesinler. Tabiki ocak rüzgarlığını da kullanın ki ısı çevreye yayılmasın sadece sizin olduğunuz yeri ısıtsın. Benzinli ocakların böyle bir avantajını keşfettim, bu ocaklar ısınmak için de kullanılabilir.
 

Etiketler
Ynt: Benzinli Ocakların Isınmak İçin Kullanılması


Paylaşım için teşekkürler.

Yeterli benzin olması gerekir. Koklasa da tükenecektir.
Üşüyen bir sporcu arkadaşımız öncelikle kan değerlerini de ölçtürmeyi unutmamalı.

Düşük kan değerleri normal hava koşullarında bile üşümemize vesile olacaktır.
 

Ynt: Benzinli Ocakların Isınmak İçin Kullanılması

Bizde buz tutmuş botlarda bu yöntemi uyguladık , fakat botun derisi yada astarı çok zarar gördü kısık ateşli ocağın dibine sokmamamıza rağmen
 

Ynt: Benzinli Ocakların Isınmak İçin Kullanılması

kocaksamet' Alıntı:
Bizde buz tutmuş botlarda bu yöntemi uyguladık , fakat botun derisi yada astarı çok zarar gördü kısık ateşli ocağın dibine sokmamamıza rağmen

botlarda birden fazla cinste kumaş ve deri kullanılıyor. mesela botun iç astarının kumaşı ısıya maruz kalınca hemen kuruyabilir. Fakat iç astarın hem altına botun ayağımızı acıtmaması için konulan pamuk, sünger, pamuklu kumaş vb. yumuşak ama suyu çok fazla emen malzeme konulur. Botu ateşte ısıttığınızda iç astarın yüzeyi hemen kuruyabilir. Fakat süngerli, pamuklu vs. kısımlar suyu çok fazla emmiştir. O kısımların kuruması için uzun zaman botun ısınması lazım. Bu sefer de eğer botunuzu ateşte kurutuyorsanız iç astarın yüzeyinde hiç su kalmadığı için o kısımlar yanacaktır. Kısacası botun farklı kısımlarının su tutuşları çok farklıdır. Dolayısıyla bir tarafı hemen kuruyup yanarken diğer taraf çok ıslak olur. Ama elbiselerde genellikle tek tip kumaş kullanılır. Veya su tutuşları birbirine yakın kumaşlar kullanılır. Mesela orada bir bot değilde tek tip kumaştan olan pantolonunuzun paçalarını kurutmuş olsaydınız pantolonunuz yanmayabilirdi. Sorun sizden değil de botun yapısından kaynaklanıyor. Bot kurutmak gerçekten de çok zor iştir.
 

Ynt: Benzinli Ocakların Isınmak İçin Kullanılması

Bot Kurutma;

Kampta da - Evde de olsanız bence kolay.

Sadece malzemeniz olması gerek.

Bol gazete kağıdı ve iki naylon poşet.

Gazeteleri fazla ufaltmadan parçalayın. Bot kalıbını bozmadan içine doldurun.
Sonra başka gazete kağıdı ile botu hediyelik paket gibi sarıp sarmalayın.

Bu hali ile naylon poşete yerleştirip sıkıca bağlayın. Botta ki nem gazete kağıtlarına geçecektir.
Kampta ertesi gün giyilecek kadar nem azalmış olur.

Evde iseniz ertesi gece tüm gazete kağıtlarını çıkarıp işlemi tekrar etmelisiniz.
En son olarak güneş görmeyen havadar bir yere botlarınızı çıkarın.

Gazete kağıtlarını da çıkarmayı unutmayın.