Bir 54'ü Daha Kurtardık.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HAKKI BABALIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 143
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,824

Etiketler







Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Öncelikle 54'ü en son civatasına kadar sökülebilecek neyi varsa hepsini söktük ve temizledik. Aydın ve Nazilli sanayisinde eksik ve orjinal olmayan civataları hurdacılardan tek tek topladım. Şu an üzerinde orjinal (stock) olmayan hiçbir civata (özellikle üzeri çukur olanlar) yoktur.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

54'ün üzerinde hiçbir boya lekesi kalmayacak şekilde itina ile temizlendi. En ince yerlerine kadar tek tek kazındı.
Bütün parçalar taşlama ve zımpara işlemlerinden geçirildi. Tüm doğrultma işlemleri ABD'den gelen kitaplara göre doğrultuldu. Daha yazamadığım bir çok işlem fabrika çıkış özelliklerine göre itina ile araştırılıp doğrultuldu. Tabi, yukarıda bir kaç satırda yazdığım işlemeler buz dağının görünen kısmı, altında onlarca işlem var. Bu işlemlerin 2 yıl sürmesi ne kadar hassas ve itinalı çalışıldığının bir göstergesidir.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Bu araç uzun yıllar sağlık bakanlığının emrinde, Manisa Veteriner müdürlüğünde hizmet görmüş bir araçtır.
Buradan ihale ile alan şahıs 2 yıl öncesine kadar aracı kullanmış. Yani ben 3 sahibi oluyorum. Bunları belgeleyen tüm evraklar elimde mevcut. Eski bir dosya içerisinde. Aracın rengi konusunda incelemeler yaptık. Veteriner müdürlüğünün rengi olan gri renk çok iyi uygulanmış. Yeşil rengin altından gri renk çıktı. Çok araştırdım ve 1954 yılında üretilen Willys'lerin renk kataloğunu internetten buldum. Çok fazla bir renk çeşidi olmadığını gördüm. Zaten üç boya firması ile çalışılmış. Toplam 8-9 renk kullanılmış 1954 yılında. Bizde aracın her yerini inceledik. Rengin bej renk olduğuna karar verdik. 1954 yılında kullanılan bej rengin DUPONT Boya firmasının ürettiği CORONADO SAND rengi olduğunu gördük. Bu rengi bulmak için çok araştırdım. Alman boya firması olan STANDOX' da CAMEL BEJ rengi CORONADO SAND'in tam karşılığı olduğunu gördük. Çok pahalı olmasına rağmen orjinallikten (stock) vazgeçmeme adına bu boyayı aldım ve uyguladık.
 







Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Parçalar tek tek itina ile battaniyelere sarılarak şasenin bulunduğu tamirciye gönderiyoruz.





 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

54'ün bütün elektrik tesisatı ABD kaynaklı şema ile yeniden kablolanıp yenilendi.