Bir 54'ü Daha Kurtardık.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HAKKI BABALIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 143
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,578
Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Seyit Hocam,

Sanırım herkeze 50 üstü değil 80 üstü not vereceğim SEVİNÇ'TEN.
Bende gezenbilir sitesinde, senin dediğin gibi sınıfı geçtim herhalde.
Bu emeğin karşılığını almak çok güzel.
 

Etiketler
Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.


Bunun adı Willys.O civataları hepten söksen yine gider.Benzini bitirip köylerde evlerden şişelerin dibinde toparlayabildiğimiz gazyağını doldurup az dağ aşmadık.
Hadi hayırlısı bakalım.
Senin bölümde en bedavacı devre bu olsa gerek.Haybeden sınıf geçecek köftehorlar.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Kurt ağzının bakımı yapıldı. Yay kısmı bozuktu. Gürbüz usta yeni bir yay yaptı ve sorunsuz çalışıyor. Zamanla oluşan oksitlenmeler taşlanarak temizlendi. Boyası daha sonra yapılacak. Geçici olarak yerine monte edildi.







 


Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Yedek benzin bidonu altlığı orjinal ölçülerine sadık kalınarak baştan imal edildi (Orjinali de duruyor).



 



Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Tek kelime ile " harika"

Sırf buna binmek için - Bir de yıl 12 ay motorsikletime-
Gavur İzmir de yaşamayı isterdim

Ama yaş geçti, İzmir'in güzel hatunlarına bu kalp dayanmaz
 








Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Bu arada resimde görülen bidon kayışı geçici olarak takılmıştır. Orjinal tokasını bulabilirsem (araştırıyorum) deri kayışı ile birlikte takılacak.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Bidon sepeti harika olmuş.Ustan ustaymış vesselam.Hakkı bey ben bu bidonları (önceki Willys'i de dahil edersek) yaklaşık 50 yıldır taşıyor ve kullanıyorum.Hem sizdeki olandan ( Avrupa) ve hemde USA modeli olanlardan birkaç tane var.Bidonun arka kısmında kalan sepete kayışın sabitlendiği yer aşağıda kaldığından bidonun öne arkaya gezmesini kayışı ne kadar gerersen ger kesmek pek mümkün olmuyor.Bir süre sonra da sürtünme kayışı aşındırıp koparıyor.Ben önceleri arka kapağın üst kenarındaki borumsu kısmın hemen altına gelecek şekilde tente eteklerini bağladığımız "U" lardan ( footman loop) birer tane monte etmiştim ve bidonun arka kısmında kalan kayışı yukarıda bu footman loop içinden ayrıca geçirmek suretiyle bağlıyordum.Böylece yukarıdan bidonu geriye doğru sağlama alıyor ve sarsıntıyı kesiyor.Sonradan bu iş için özel parçalardan iki adet getirttim( resim ekliyorum) ve her iki bidonu da bunlarla sağlama aldım.
Kayış konusuna gelince; acele etmezsen ben sana yapar gönderirim.
Şu an benim Willys de sanayide ağır bakımda.Sağ taraf kapı boşluğu altında ,takım dolabı içinde kalan kısımdan eteklerde biraz çürük oluşmuştu,bu vesile tamamen kazıtıp kaporta bakımını iyice elden geçirdikten sonra yeniden boyatacağım.Aslında geçen yıl yapacaktım ama bazı aksilikler araya girdi.Ardından bildiğin üzere kapılar yeniden yapılacak.Sonra oturup tentesini kendim dikeceğim,işte o zaman tüm bu toka-kayış vs ortaya dökülecek.Sanırım sana bir adet ayarlamam mümkün olur.
Yukarıda unuttum,bir de sepetin kapağa bağlandığı delikler her nekadar arkaya ve dışa doğru çıkıntılı olsada bu yeterli olmuyor.Önceleri ahşaptan takoz yapmıştım ama çürüyor.Bu kez polly amid den ortalarını delip her dört civata deliğine kapakla sepet arasına koyacağım.( yaklaşık 2.5 Cm yüksekliğinde)Bu da aklında olsun.Bu olmazsa kapağın üst kısmı bidonları dışa doğru itiyor.

 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Yine unuttuğum bir detay daha var; Kapağın iç kısmına destek koymazsan bidon kapağı çatlatıyor.Özellikle MB ve M 38 arka kapaklarının iç kısımların incelersen stepne ve bidon için içerden konulan destekleri göreceksin.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Aceleyle iki adet resim buldum,sanırım olayı açıklamaya yetecektir.





 



Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

O DÜŞÜK MODELLERDE OLABILIR AMA BU ARABADA ONA GEREK YOK SANIRIM.BEN SU ANA KADAR 20 TANE DDAMACANA YERI YAPIP BAGLAMISIMDIR HICBIRININ ARKA KAPAGI CCATLATTIGINI GORMEDM