Bir 54'ü Daha Kurtardık.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HAKKI BABALIK Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 143
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 70,849
Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Sezar ın HAKKI Sezar a )
Emeklerinizin karşılığını almış olmanız ne güzel
Güzel günlerinizde kazasız belasız kullanmaya devam ediniz inşallah
 

Etiketler
Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Herkeze Merhaba,
Uzun bir aradan sonra 54'e yeni uygulamalar yaptık. Bunları sizlerle paylaşmak istedim.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

54'ün üzerinde bulunan çadır iskeleti kötü durumda olduğu için aynı iskeleti yeniden yaptık. Bazı resimleri ekliyorum.





 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Çadır iskeleti ve branda aksamı yapılırken aracın yanında olmamadan dolayı yapım aşamalarını fotoğraflayamadım.





 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Metal aksamı Aydın'da Yılmaz usta, branda kısmını Aydın Çine'de Murat usta yaptılar.



 




Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Branda bezi olarak klasik canvas kumaş kullandık. Sadece askeri yeşil rengini bulabildik. Diğer renkler sanırım bu kumaşta üretilmiyor. Çok araştırdım fakat nafile. Pek sorun da etmiyorum. Çünkü bu kumaş hemen soluyor. 1 ay içerisinde rengi soldu ve istediğim renge çok yaklaştı. Yeni resimlerini çekemedim. Daha sonra yayınlayacağım. Şu an branda rengi tam yeşil değil. Koyu bej renge doğru gidiyor. Biraz daha güneş görürse tam istediğim renk olacak. Bu konuda biraz şanslıyım galiba.

 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Hakki bey, hayirli olsun gule gule kullanin, su gecirmezlik ne durumda yagmurda kullandiniz mi?
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

hakkı bey çok güzel olmuş. hayırlı olsun. hem bu sene çok yağmur yağdı. isabetli olmuş
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Merhaba Sinan Bey,
Branda bezi sıvı geçirmeyen bir kumaş değil. Buradaki uygulamada tavan kısmına alttan sıvı geçirmeyen
plastik esaslı ek bir bez daha yerleştirdik. Yani tava iki bezli oldu. Yanlar ve arka kısımları tek kat canvas
kumaş olarak kaldı. Araç 3 defa yağmur altında kaldı. Tavan kısmından herhangi bir sızıntı yok. Yanlar ve
arka kısımlarda yoğun yağmurlarda hafif nemlenme ve ıslanma oluyor. Aslında yan ve arka kısmada çift
kat uygulama yapılabilirdi. Bunu yaptırmadım çünkü aracın içinin hava alması gerekiyor. Araç nefes aldığında
pas ve çürüme daha geç gerçekleşeceğinden uygulamayı bu şekilde gerçekleştirdik.
 




Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Forumu çok uzun zamandır takip eden ve aracım olmasada jeep sevdalısı birisi olarak, böyle titiz ve bilgili bir çalışmanın yapılıp böyle bir aracı hayata döndürmenizi tüm samimiyetimle ayakta alkışlıyorum Tebrik ederim.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

merhaba,
hakkı bey aracınızın rengi camel bej mi? ben aracımı sizinki gibi olmasa da toplamaya çalışıyorum. orijinal rengine boyatmak istiyorum. bir de daha önce hemen hemen bütün aşamaları yazdınız ama toplama süreci konusunda sizin daha sonradan farkettiğiniz, böyle ya da şöyle olsa daha iyi olurdu dediğiniz bir şey oldu mu acaba. bu konuda tavsiyelerinizi almak isterim .
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Merhabalar Maziwillys,
Benim aracımın rengi Coranoda Sand. Türkiye'de bulunabilecek renk ise sizin yazdığınız gibi
Camel Bej'idir. Toplama konusunda her türlü soruyu sorabilirsiniz. Benimde aklıma birşey gelirse
hemen buradan yazacağım. İlk aklıma gelen renk konusu oldu. Aracınızı iyice inceleyin ve fabrikasyon rengini
belirleyip o rengi uygulayın (rengi beğenmesenizde). Klasik araç restorasyonunda orjinal renk önemlidir.
 

Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

Maziwillys, Bu tarz restorasyonlar oldukça zaman alır. Size sabırlı olmanızı tavsiye ederim. Sanayide ustalarla
uğraşmak gerçekten çok zor. Her şeyden önce 'Mechanic manual' i temin etmeniz gerekir. Sizin
aracınızın tam olarak özelliklerini yazarmısınız. Üretim yılı, motor özellikleri vb. Elimde varsa size
Mechanic Manuel'i gönderirim. Birde isminizi yazarsanız sevinirim. Maziwillys diye hitap etmemiş olurum.

hakkı babalık
 



Ynt: Bir 54'ü Daha Kurtardık.

merhaba hakkı bey, kusura bakmayın şehir dışında olduğumdan siteye girip bakamadım, yazamadım. öncelikle ben sizinki kadar güzel bir çalışma ortaya çıkarabileceğimizi düşünmüyorum. bulunduğum yerdeki usta, sanayi, willysten anlayan kıtlığı vs gibi nedenlerden dolayı dört dörtlük bir iş olamasa da burada yapabileceğimizin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. bu arada mechanic manuel nedir bilmiyorum. tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. sanırım uygulaması en zor tavsiyeniz sabırlı olmak. insan bir an evvel bitsin istiyor.