KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Dün yine bitmek bilmeyen sorunlar listesine bir yenisi daha eklendi..Ustam aracın frenlerini denerken merkezin yetiştirmediğini ve frenlerin çok zayıf olduğunu söyledi..
Tabi dana 44 lerin merkezleri daha büyük olduğundan ve hortumlarda daha uzun olduğu için mevcut merkez yetersiz kaldı..Ne yaparız diye tartışırken olayı kesin ve net çözelim dedik..
Sonuç:
1 adet sıfır Amerikan westinghouse
1 adet sıfır Amerikan büyük tip fren merkezi
Off of ömrümüzü yedi valla..Ama bu arada araçta değişmeyen bir şey kalmadı demiştik frenleri unutmuşuz..Bu sefer gerçekten detaylı baktım sadece silecek motoru kaldı değişmeyen..O da nazar boncuğu olsun ne zaman bozulursa o zaman değiştiririz..
Ayrıca ön direksiyon amortisörü aldık. CJ için bağlantı kiti ile birlikte..Sanırım artık yürüyen aksam ile ilgili bir sıkıntı kalmadı.Bugün aracın marşına basıldı sesi telefondan çok güzel geliyordu
Evet sonunda CJ mizin yürüdüğünü gördük..Kendi başına egsozcuya gitti flowmaster susturucusunu taktırdı geldi..Şanzıman da bir sorun yok geçişler gayet iyi..Gerçi daha yeni fren sistemi takılmadığından frenler çok zayıf olduğu için hız yapılmadı ama düşük devir geçişlerinde çok çok iyi..
Shifter'ın konumu çok güzel oldu..Tam sürücünün elinin altında..Ancak direksiyondan sol lastiğe inen rot kolu ve diff tarafındaki rot başının bağlanacağı yer wagoner için olduğundan İstanbul'da kimsede bulamadık..Şimdilik geçici olarak tutturduk..Ankara'dan siparişini bugün verdik..Ancak yarın elimizde olur..Yani araç bayramdan sonra ki haftaya kaldı
Yapılan işler ile ilgili bazı resimleri ekliyorum..
Şimdi sizlere birşey danışmak istiyorum..Aşağıda ki resimde arka şaftın duruş açısı var..Allah ustalarımızı başımızdan eksik etmesin ama bazende basiretleri bağlanıyor galiba biz aracı yapmaya başlarken dif leri aldığımız yere dedik ki biz otomatik bir cj yapacağız buna göre bize wagoner difi lazım..O da tamam dedi ve bize difleri hazırlayıp gönderdi..
Buradaki usta da gayet güzel dedi ve difleri monte etti..Arka dife kilit montajları yapıldı vs.. Bu işlemler yapılırken otomatik şanzıman kısmen yerine takılmıştı.. Sonrasında arazi şanzımanı yerine oturtuldu ve sonuç:
Şaft resmen çapraz çalışıyor..Bizim usta beni arıyor abi bu dif ortadan çıkışlı olsaymış daha iyi olurmuş diye Arkadaş iş bu duruma gelene kadar neden söylemediniz..Neyse oraları geçelim..Bu şaft işinde İstanbuldaki en iyi ustalardan birisi geldi.Zaten şaftlarımızı da o yapıyor..Dif 1 cm yukarı çevrilecek şanzıman 1,5 cm aşağı alınacak dedi..Bizim usta da aynen yaptı..Şaftçı der ki: balans sorunu olmazsa ve hiç titreşim sorunu olmazsa bu şaft bu şekilde sorunsuz çalışır..
Bende Sami ye bu konuyu danıştım o da aynı şeyi söyledi..Balans ve titreşim yoksa şaft çapraz çalışabilirmiş..Gerçi o da resmi şimdi görecek..Daha detaylı yorumlarını şimdi bekliyorum..
Şimdi 3 yol var..1.yol:Bayramdan sonra şaftçı kontrolleri yapacak ve sorunsuz olur derse bu şekilde kullanacağız..
2.yol: Dif tornacıda işlem görerek karpuz yer değiştirecek ve aksların yerleri değişecek..Daha az maliyet çıkaracak..Ama diffte kaynak işlemi olacak..Sağlamlığı etkiler mi ?
3.yol: Ortadan çıkışlı yeni bir dif alınacak ve kilit vs.tüm malzemeler ona aktarılacak.Ama bu extra maliyet çıkaracak..
benim aracımda'da wagonner dif takılı şaft açısı aynı. 1 yıldır kullanıyorum hiç bir sorun çıkmadı. tam ortadan olsun isterseniz scoutt 2 dfi almanız lazım oda dediğiniz gibi bir sürü maliyet.
benim aracımda'da wagonner dif takılı şaft açısı aynı. 1 yıldır kullanıyorum hiç bir sorun çıkmadı. tam ortadan olsun isterseniz scoutt 2 dfi almanız lazım oda dediğiniz gibi bir sürü maliyet.
Valla içimi rahatlattınız..Bu işe çok canım sıkılmıştı açıkcası..Bende öncelikle bu şekilde kullanacağım..Gittiği yere kadar böyle gitsin bakalım..Ama bir yandan da scoutt 2 dif aramaya başlayacağım..
bazen işi çok iyi bilmekte hatanın önüne geçemiyor demek sağlık olsun inşallah bu şekilde kullanım sorun çıkarmaz
birde fotolarda birşey gözümü tırmaladı. tentenin arka şeffaf brandası kasıntılı gibi duruyor sanki, bu kadar harika duruşlu bir CJ de göz tırmalıyor, çalışmalarda kolaylıklar dilerim. flowmasterlı sesini duyabilirsek kulaklarımızda şenlenecek
Valla içimi rahatlattınız..Bu işe çok canım sıkılmıştı açıkcası..Bende öncelikle bu şekilde kullanacağım..Gittiği yere kadar böyle gitsin bakalım..Ama bir yandan da scoutt 2 dif aramaya başlayacağım..
Scoutt 2 difi maalesef olmuyormuş..Çünkü 5 bijonluymuş..Ve ne kadar doğru bilmem ama wagoner kadar sağlam değil dediler..Ayrıca 1-2 kişi ile daha görüştüm dana44 wagoner difi takan herkes bu şekilde kullanıyormuş..Yan şaftta bir sıkıntı yok ise hiçbir sorun çıkarmıyormuş..Hatta 2 senedir bu şekilde yarışan CJ var ;D
Valla içimi rahatlattınız..Bu işe çok canım sıkılmıştı açıkcası..Bende öncelikle bu şekilde kullanacağım..Gittiği yere kadar böyle gitsin bakalım..Ama bir yandan da scoutt 2 dif aramaya başlayacağım..
gerek yok bence ama garanti olsun diyosanız çift kardanlı şaft takın olsun bitsin. scout II nin de aksları kolay bulunmuyo bişey olursa çok aks ararsınız. illa alıcam derseniz de bildiğim bir yerde var bayramdan sonra gidip kodunu alırım eğer gerçekten scout II ise sizi yönlendiririm.
artık koduyla bakmadan çıkmacıların sözüne güvenip parça almıyorum ne olduğu belli olmayan difleri scout diye satmaya çalışan çok çıktı
Scoutt 2 difi maalesef olmuyormuş..Çünkü 5 bijonluymuş..Ve ne kadar doğru bilmem ama wagoner kadar sağlam değil dediler..Ayrıca 1-2 kişi ile daha görüştüm dana44 wagoner difi takan herkes bu şekilde kullanıyormuş..Yan şaftta bir sıkıntı yok ise hiçbir sorun çıkarmıyormuş..Hatta 2 senedir bu şekilde yarışan CJ var ;D
bazen işi çok iyi bilmekte hatanın önüne geçemiyor demek sağlık olsun inşallah bu şekilde kullanım sorun çıkarmaz
birde fotolarda birşey gözümü tırmaladı. tentenin arka şeffaf brandası kasıntılı gibi duruyor sanki, bu kadar harika duruşlu bir CJ de göz tırmalıyor, çalışmalarda kolaylıklar dilerim. flowmasterlı sesini duyabilirsek kulaklarımızda şenlenecek
Evet haklısınız tente daha tam olarak ayarlanmadı..Birde galiba yeni tentelerde bir süre bir miktar bol durması daha iyiymiş.Güneş görünce hafif sertleşecekmiş ve ondan sonra içindeki ayarlardan gerginliği ayarlanacakmış..Ya da beni kekliyorlar ;D
Flowmaster takılıyken video çektik ama ilk fırsatta yüklerim..Borla headers,flowmster 40 serisi susturucu ve aradaki boruyu da krom yapınca çok tatminkar hatta v8 e yakın bir ses aldık..
gerek yok bence ama garanti olsun diyosanız çift kardanlı şaft takın olsun bitsin. scout II nin de aksları kolay bulunmuyo bişey olursa çok aks ararsınız. illa alıcam derseniz de bildiğim bir yerde var bayramdan sonra gidip kodunu alırım eğer gerçekten scout II ise sizi yönlendiririm.
artık koduyla bakmadan çıkmacıların sözüne güvenip parça almıyorum ne olduğu belli olmayan difleri scout diye satmaya çalışan çok çıktı
Evet evet araştırdıkça bunun normal bir durum olduğunu anladım..İstanbul'da Necmi usta falanda bu şekilde takmış ve araçlarda en ufak bir sıkıntı yok Yardımlarınız için çok teşekkürler..Şaft işini de çift kardanlıya dönüştürme işini de düşüneceğim..
Evet haklısınız tente daha tam olarak ayarlanmadı..Birde galiba yeni tentelerde bir süre bir miktar bol durması daha iyiymiş.Güneş görünce hafif sertleşecekmiş ve ondan sonra içindeki ayarlardan gerginliği ayarlanacakmış..Ya da beni kekliyorlar ;D
Flowmaster takılıyken video çektik ama ilk fırsatta yüklerim..Borla headers,flowmster 40 serisi susturucu ve aradaki boruyu da krom yapınca çok tatminkar hatta v8 e yakın bir ses aldık..
slm bendede ayni defransiyel var eyer cift mavsala cevirirseniz sorun olmayacaktir aslinda uzun aracta hic bir puroblem olmuyor fakat siz araci kisaltiniz icin olacaktir sizede cift mafsalin bulabilirseniz sorun ortadan kalkacak ve defransiyel aramaniza gerek kalmayacak guzel bir is cikarmissiniz ellerinize saglik cift mafaslin resmi benim feyisde var ordan bakabilirsiniz