Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 706
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 209,968
Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor


Sağolasın Emrah.

Motorun birde arkaya uzanan kısmı var şanzıman , arazi, şaftlar ....

RRC den aldığımız şanzımanın kulesi aynı discolar gibi ,arazi kolu önde, ana vites kolu arkada, Defenderda durum farklı ikisinin yer değiştirmesi gerekiyor.

Şöyle bir yöntem izledik, önce defenderin orjinal kule gövdesi içi yenilenerek alındı, defenderin orjinal şanzıman gövdesi kumlandı ve boyandı, iç kısmına RRC nin şanzımanından çıkan parçaların aynıları tamamı yenilenerek takıldı, RRC nin volan muhfazasıyla birlikte motora bağlandı aynı orjinal v8lerde olduğu gibi, hiç uydurma kaydırma yapmadan tamamen oırjinal parçalarla.

Arazi şanzımanı tamamen söküldü, gövdesi kumlandı, içi yeni model lt230 un yeni iç parçaları konularak topladı, şanzımana bağlandı.

Ön şaft Shortland zırhlı landroverlerin çift kardanlı agırhizmet şafıyla değiştirildi, Arka şaft çok sağlam olması için 3 mm çekme borudan orjinal bağlantı noktalarına argon kaynağıyla kaynatılarak sıfırdan özel olarak imal edildi.





 

Etiketler
Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Çekimleri çoğu zaman gece yaptığımız için , flaş kullanıyoruz, fotoğrafçılıktada çok tecrübem yok bas çek usulü ;D o sebeple bazı fotolarda pas veya benzer şekiller oluşuyor emin olun kendisi fotolardan çok daha güzel ve pırıl pırıl.
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

discovery-V8' Alıntı:
fotolarda pas veya benzer şekiller oluşuyor emin olun kendisi fotolardan çok daha güzel ve pırıl pırıl.



olmaz görmeden kabul etmeyiz Ya orda pas varsa
 


Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

ayrica benim gordugum bazi parcalarin ustu tozlanmis yakistiramadim ;D
 



Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

abi arkadaşlar batınca da kirlenmesin diye çamura, toza sokmazsın artık ;D ;D ;D
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

İçi ve dışı kendinden yalıtımlı sert ABS den imal edilmiş orjinal tüneli Ahmet in mahareti, Hüseyin AKBULUT (Hüsemen veya Hüseyin Usta , Otomekanik hepsi aynı kişi ;D ) un teknik destekleriyle ki kendisine bir çok konuda zaman zaman fikir danıştık, daha bir çok konuda elinden gelen her türlü desteği verdi çok çok teşekkür ediyorum. Şimdi hatırladım Hatta o tünelide bana hediye etti Tekrar teşekkürler.


 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

discovery-V8' Alıntı:
hasta etme adamı , söktürma bana herşeyi yeniden ;D ;D ;D ;D

Valla o siyah tası beğenmedim. One beee ööle ,iiki son haline bakmadım. Hemen çakmışın uyduruk parçaları. Hakana söylerim bak.


Ya evde yoksan
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

ufukozkan' Alıntı:
Valla o siyah tası beğenmedim. One beee ööle ,iiki son haline bakmadım. Hemen çakmışın uyduruk parçaları. Hakana söylerim bak.


Ya evde yoksan

tevbe tevbeeee ;D Yarın cila götüreyim dışarı çıkarıp flaşsız çekeyim bari ;D
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

discovery-V8' Alıntı:
tevbe tevbeeee ;D Yarın cila götüreyim dışarı çıkarıp flaşsız çekeyim bari ;D

yok yok sen kandırıyosun beni. Ben gider kendim bakar, kendim çekerim
 



Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Konu bütünlüğü bozulmasın diye bişey yazmak istemedim ama foto ve yorumları sabırsızlıkla devamını beklediğim için bir işaret koymam gerekti )

Yavuz abi eline sağlık böylebir arşivi parayla bile satmazlar
Hakan abi Allah güle güle kullanmak nasıp etsin
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Yükseltme işlemleri ve Denge amortisörlü A kolunun yükseltmeye göre pozisyonun düzeltilmesi.

Daha önce kısaca anlattığım gibi arka ve önde 6 derece açılı kollar kullandık, helezonların üst kısmına ekstra 3 inch helezon yatakları, ve helezonların alt ve üstüne retainer (helezon tutucu diye çevirebiliriz) yapıldı.

Denge amortisörlü Arka A kolu yapılan yükseltmeye (ki yaklaşık 5 inch gibi bir yükseltme yapıldı) uyum sağlamadı, bunu düzeltmek için A kolunun altına ayarlı (daha az veya daha çok yükseltmeye göre ayarı ileri geri / yukarı aşağı değiştirilebiliyor) bir parça imal ettik , A kolunun ve amortisörün normal çalışma aralığına gelmesini sağladık.









 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

bu aşk beni duygulandırdı.Tebrik ediyorum sizi ve emeği geçen herkesi.
 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Yükseltilmiş haliyle normal lastiklerle kapı eşiği yaklaşık olarak 90 cm civarına geldi.

 

Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Bu arada yeni depo , depo şamandrası ve benzin pompası alındı, benzin hatları orjinal yerlerinden yeniden çekildi.









 



Ynt: Bir Land Rover (Yeniden) Doğuyor

Yavuz şu fotoğrafları atarken araya iki kez enter yapsan daha güzel olacak. Bu şekilde birbirine karışıyor.