Boş Vitese Atmak Yakıt Tüketim Değerlerini Nasıl Etkiler ? (Dizel Araçlar)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,197

SERKANEFE

Zirve
Mesajlar
1,291
Tepkime Puanı
31
Yer
Aydın
Değerli gezenbilir ailesi, öncelikle teşekkür ediyorum sorularımı yanıtladığınız için, sağolun..

Dacia serivisne gittiğimde renault 'tan bir usta başıyla aracın yakıt tüketimi nasıl düşürülür adı altında test sürüşüne çıktım, kendisinden aldığım ve arabanın kitapçığında yazan bilgilere göre ; "Aracı kesinlikle boş viteste kullanmamam yönünde". Merak ettiğim bir husus var, asıl sormak istediğim.

Yokuş aşağıya haricinde düz yolda ilerlerken aracı hiç bir şekilde boş vitese atmamalımıyız ?

Mesela ilerde bir trafik veya kırmızı ışık gördük, yinede boş vitese atmamalı mıyız ? vites 'i düşürerek 4-3-2-1 tarzında mı kullanmak mantıklı olur (ki böylede olunca araç pek boş vitesteki gibi uzun yol katetmiyor) yoksa boş vitese alıp fren yaparak yavaş yavaş mı durmalıyız ? Bunların hangileri motor için daha sağlıklı, yakıt değerlerini düşürür ?

Beni aydınlatırsanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Boş Vitese Atmak Yakıt Tüketim Değerlerini Nasıl Etkiler ? (Dizel Araçlar)

Dizel veya benzinli farketmez, 90'lı yıllardan sonra üretilen hemen hemen tüm motorların yakıt enjeksiyon sistemlerinde cut-off adlı yakıt kesici sistem bulunur. Bu sistem ayağınızı gazdan çektiğinizde pistonlara rolanti devri seviyesinde yakıt püskürterek tüketimi minimize eder. Yokuş aşağı vs. gibi durumlarda tüketimi azaltmak adına vitesi boşa almak motor kompresyonunu ortadan kaldıracağı için için hem güvenlik açısından çok risklidir hem de tüketime faydası olmaz. Ayağınızı gazdan çekmek tüketimi zaten minimize eder.

Ama 0 tüketim amaçlıyorsanız rampa aşağı seyrederken hem aracı boş vitese almak hem de kontağı kapatın ;D Şaka tabi şaka (aman şimdi biri dener falan!!!)

Düz yolda giderken aracı yavaşlatmak için neden 4-3-2-1 şeklinde vites küçültmeniz gerektiğini ise pek anlamadım. Şimdiye kadar yavaşlarken 4-3-2-1 diye vistesleri sıryala küçültmeye gerek görmedim. Aracı istediğim hıza düşene kadar frene basar veya trafik durumuna göre sadece ayağımı gazdan çekerek aracı kendi kendine yavaşlatırım sonra o hıza uygun vitese alarak sürüşe devam ederim, eğer aracı ilerideki bir kırmızı ışıkta durmak için yavaşaltıyorsam yeterince yavaşlayınca da aracı stop etmemesi için boşa alırım.

Zamanla sürüşte ustalaştıkça ve aracınızın karakterini tanıdıkça hangi hızda hangi viteste optimum performans gösterdiğini anlayacaksınız. Zaten pratikte bu olay kolay değil çünkü aracın yavaşlaması hızlanmasından çok daha kısa zamanda gerçekleşir.

(Ortalama bir binek otomobil 0'dan 100 km hızlanması 12-15 sn arasında ve bir kaç yüz metre yol aldıktan sonra gerçekleşir ama aynı aracın 100-0 km'ye panik frende durması için yaklaşık 35-42 m mesafede yeterlidir ve bu araç yaklaşık yaklaşık 3 sn'de durur.)
 

Ynt: Boş Vitese Atmak Yakıt Tüketim Değerlerini Nasıl Etkiler ? (Dizel Araçlar)

sevgili serkan kardeşime burad da denk geldim , o da benim gibi siteyi geziyor demek ki.

Afedersiniz kaç yıllık sürüş tecrübeniz var acaba , zamanla kendi stilinizi bulup en iyi tasarrufu da sağlarsınız diye düşünüyorum. Çok biline yanlışlara düşmedikçe. Örneğin düşük basınçlı lastikler , tıkalı hava filtresi , gereksiz yükler , aracı boşa bağırtmak , motor ısıtıcam diye yüklenmek gibi ?
 

Ynt: Boş Vitese Atmak Yakıt Tüketim Değerlerini Nasıl Etkiler ? (Dizel Araçlar)

Dizel araç olsun benzinli olsun bayır aşşağıya inerken kesinlikle viteste inilmeli ,
Araç ile bayır inişinde gaz pedalına basılmadıkça en az seviyede yakıt yakar. (Yakıp yakmama arası bir şey)
Işıklara yaklaşırken de arabayı hırpalamadan sarsmadan durdurmak zamanla sürüş tekniği olarak oturtucağınıza diğer arkadaş ın da fikrine katılmaktayım.
Kolay gelsin.
 

Ynt: Boş Vitese Atmak Yakıt Tüketim Değerlerini Nasıl Etkiler ? (Dizel Araçlar)

VİTESİ boşa almanın araç için bir faydası yok diye biliyorum hatta dizel araçlarda zararlı bilginize