KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Motor 2,5 benzinliden modifiye edilerek dizele çevrilmiştir genelde silindir kapaklarında sorun vardır ömür olarak benzinlinin(kullanım şartlarına göre degişmekle beraber) yaklaşık 6 - 8/1 ömrü vardır,(buda yaklaşık 2,5 kat sıkıştırma oran farkından kaynaklanmakta)
Motor sorun sıralamasında en sorunsuzdan sorunluya dogru sıralandıgında 2,5 benzinli ön sıralarda 2,5 düz dizel son sıralarda yer almakta.
(bu konu daha önce tartışılmıştı)
Bir süredir 2.5 düz dizel 110 sahibiyim ve aracı günlük kullanıyorum. Bu güne kadar motor ile ilgili hiçbir sorun yaşamadım ( kendim sorun yaşamadığım için, sorunsuzdur demedim tabi ). Daha önce tartışılmış olan Land Rover motorları arasındaki kıyas ile ilgili konu başlığını görmedim, ararım onu. Defender 2.5 düz dizel motorun sorunsuz bir motor olduğu bilgisini forumda çeşitli konu başlıklarında ve yabancı Defender forumlarında daha önce ve halen kullanmakta olan kullanıcılardan okudum.
enderesen' Alıntı:
yakın bı dostumun sayesınde tanıştıgım arkadaşımın deposunda merak ıcın aldıgı 1973 land roverını sattıgını soyledı araca baktıgımda ve bındıgımde yuruyen aksamı ıyı kaptortası ıdare der ve sadece lastıklerı kötü oldugunu farkeetım rakam olarak ta armızda bı pazarlık yaptık.benım ıle yapacagı alısverıs karslıgında aracı teslım edıcek .yanı bu nedemek araç bana 4.000 tl ye mal olacak .sadece alım satım masrafı var . ne dersınız
1073 Land Rover, kısa mı - uzun şase midir? Büyük ihtimal benzinlidir herhalde. Bence 4000TL normal bir fiyat ( tüm yürüyen aksam ve motor iyi durumda ise ).
Fotoğraf olsa daha elle tutulur yorum alabilirsiniz. Bir de iyi bir Land Rover ustasından ( Series'lerden anlayan ) görüş almanızı tavsiye ederim.
Motor 2,5 benzinliden modifiye edilerek dizele çevrilmiştir genelde silindir kapaklarında sorun vardır ömür olarak benzinlinin(kullanım şartlarına göre degişmekle beraber) yaklaşık 6 - 8/1 ömrü vardır,(buda yaklaşık 2,5 kat sıkıştırma oran farkından kaynaklanmakta)
Motor sorun sıralamasında en sorunsuzdan sorunluya dogru sıralandıgında 2,5 benzinli ön sıralarda 2,5 düz dizel son sıralarda yer almakta.
(bu konu daha önce tartışılmıştı)
Valla biz de dizelin hiç bir sıkıntısını görmedik. Zaten aracın motoru komple yansa,motoru inse bile çıkacak rektefiye masrafı 2500 tl'yi geçmiyor.Gerek Toyotalarda gerek Land Roverın HSE vs. motorlarında bu rakam oldukça yüksek. Bu sebeple bazı sorunlar göz ardı edilebilir.Ama şunuda ekleyeyim Defenderın motoruyla ilgili çevremde duyduğum tek sıkıntı(Aracı zorlamadan,durup dururken ortaya çıkan sorunlardan) Berk Abinin motorunu kitlemesiydi. O da motoru rektefiye etti zaten.
Valla biz de dizelin hiç bir sıkıntısını görmedik. Zaten aracın motoru komple yansa,motoru inse bile çıkacak rektefiye masrafı 2500 tl'yi geçmiyor.Gerek Toyotalarda gerek Land Roverın HSE vs. motorlarında bu rakam oldukça yüksek. Bu sebeple bazı sorunlar göz ardı edilebilir.Ama şunuda ekleyeyim Defenderın motoruyla ilgili çevremde duyduğum tek sıkıntı(Aracı zorlamadan,durup dururken ortaya çıkan sorunlardan) Berk Abinin motorunu kitlemesiydi. O da motoru rektefiye etti zaten.
Berk'in araçta motorun kilitlenme sebebi ( durup dururken oldu dersek olmaz ): taktırdığı yeni çorum kalorifer sonrası, montajı yapan ustanın ilave hortumları hesaba katmadan, radyatör suyu eklememesinden kaynaklı yüksek hararettir. Hararet göstergesinin de çalışmamasındandır.
Defender, durup dururken motor kilitler fikrine kapılmasın hiçkimse ;D
Berk'in araçta motorun kilitlenme sebebi ( durup dururken oldu dersek olmaz ): taktırdığı yeni çorum kalorifer sonrası, montajı yapan ustanın ilave hortumları hesaba katmadan, radyatör suyu eklememesinden kaynaklı yüksek hararettir. Hararet göstergesinin de çalışmamasındandır.
Defender, durup dururken motor kilitler fikrine kapılmasın hiçkimse ;D
''Dizel tdi 300 veya puma degilse kesinlikle benzinli düz 2,5 dizel genel olarak ömrü kısa ve bazı kronikleşmiş sorunları var.'' yorumu üzerine bildirilmiş yorumlardır.
Yorum yapanlar ( Göktu dahil ) 2.5 düz dizel olan motorlarımızı 200tdi veya üzeri motorlar ile değiştirmeyi düşünüyoruz. Yani Göktu'nun LR'si de bu yorumlara dahil.
Yorum yapanlar ( Göktu dahil ) 2.5 düz dizel olan motorlarımızı 200tdi veya üzeri motorlar ile değiştirmeyi düşünüyoruz. Yani Göktu'nun LR'si de bu yorumlara dahil.
Göktu online değil, benim cevabımı da ters bir cevap gibi algılama, durumu özetledim. Arada bir tane 1973 Series hakkında bir soru gelmiş. Göktu'nun aracı da konu hakkında yorum yapanların da 2.5 düz dizel, ( Taha'nın Defender'ı hariç ) Göktu online olduğunda, kendi Defender'ı hakkında son durumu bildirir, devam ederiz yine ruhsat işlerine
valla çıkmadı ruhsat...
faturasında 10+1kapalı kasa m1g arazi taşıtı yazınca sıkıntıya sebebiyet vermiş, 1 günlük işi var dediğimiz ruhsat da plaka da hala gelmedi...
ben de araba yıkıyorum otoparkta
ctesi de göztepe sanayide tavan döşemesi işini sonlandırırım
valla çıkmadı ruhsat...
faturasında 10+1kapalı kasa m1g arazi taşıtı yazınca sıkıntıya sebebiyet vermiş, 1 günlük işi var dediğimiz ruhsat da plaka da hala gelmedi...
ben de araba yıkıyorum otoparkta
ctesi de göztepe sanayide tavan döşemesi işini sonlandırırım