KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
beyler ben forumda birkaç kişinin yaptığı gibi bitüself ile yalıtım yaptım. zift sıcaktan erimiyor kesinlikle. çamurda ileri geri yaparken artık araba alev alacak gibiydi şanzumanın üst kısmındaki levhaya elimi koyabiliyordum ve malzeme o sıcakta bile erimedi. ama balata spreyi malzemeyi yok ediyor. yol sesini kesti mi? dişli lastiklerle pek birşey farketmedi gibi. ama döşeme öncesi bence uygun seçim.
döşeme için cumartesi birkaç fiyat sordum. tavan döşemesi boyu 1,80 m. metresi 12TL(binek araçların tavanında kullanılan kumaş) zemin döşemesi boyu 1,80 metresi 12 TL (para paspasların parasız yada peteksiz olan düz kauçuk)
normal binek araçların zeminindeki siyah döşeme boyu 2m metresi 35 TL en kalitelisi.
hanımın çiftliğindeki araçları döşeyen döşemeci ile tanıştım hafta içi götürüp göstericem arabayı. ama aşağı yukarı 200-250 TL ( işçilik ) tavan ve taban tutar dedi. üstelik zemine kauçuk üzerine siyah halı rahat çıkıp takılacak şekilde.yani beyler 350-400 TL tüm döşeme şi tutuyor.
koltuk için birçok markaya göre hazır minder de satıyor. alt 17 sırt kısmı 17 TL. 30 a bırakırım dedi. mekanizmasız tabi.
sürücü ve yolcu bölmesi zemininde ihtiyac durumunda sökülmesi gereken levhalar var bunların üzeri ve dışında kalan kısımlar yekpare kaplanmasa daha iyi olur diye düşünüyorum.
*izolasyon konusunda en çok önem verilmesi gereken yer bence şanzumanın üzerinde kalan ince sac. şanzumanı indirirken o kısım açılıyor yukarıdan da mudahele ediliyor. o kısma bariyerli akustik sünger uygulamayı düşünüyorum. koltukların altındaki boş kısımların etrafına ve tüm deliklere slikon çektim su almayacak şekilde. o boşluklara ister strafor ister taş yunu ne olursa doldurulmalı sol öne de akünün altına ve etrafına aynı şekilde ses yalıtımı yapılmalı. yoksa bitüself de austik bariyer de tek başlarına mucizeler yaratmayacak.
ben henuz motoru indrimedim ama motoru indirdikten sonra göğüsün oraya bu akustik bariyer uygulanırsa ve etrafına ve üzerine bitüself çekilirse güzelce su da almayacak ve malzeme çürümeyecektir.
bence bu iki kısımdan sonraki en önemli kısım davlumbazlardır. davlumbazlarımız da alümunyum levhadan üretilmiş o yuzden davlumbazları da söküp akustik bariyer ile kaplayıp bitüself ile de etrafını çevirirsek onun üzerine de pütür sıkarsak ve tüm bu uyguladıklarımızı arka davlumbazlara da uygularsak ses ciddi ölçüde yalıtılacaktır.
atlamayalım çok önemli olan bu bölümü motor kaputu altına da bu şekilde uygulama yapılmalı. gezenbilirde bunu da biz topladık başlıklı konudaki defender ı arkadaşıma aldık. o araçta sadece bitüself ile kaplama var ama tek başına yeterli değil.
dogru söylüyorsun şimdi anladim sendekı komple göüslük beraber otura bilir sadcece orta konsul yapmaya calıştım eskı 1990 modellerdeki göğüslüğe takıldıgında vıtesler gecmiyor calişmalara devam ozaman.