Çeki Demiri Prosedüründe En Son Durum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cygnet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 145,757
Ayni konudan devam edeyim

Fatih beyin paylaştığı bilgilere bakılırsa olur gibi görünsede yinede danışmak istiyorum
Herhangi birinden satın alacağım Ce belgeli ve aracım için üretilmiş çeki demirini plan proje çizdirerek kendi ruhsatıma işletebilirmiyim
 

Etiketler
evet işletebilirsiniz fakat çeki demirini alırken dikkat edin normal piyasada üretilmiş demir olmasın bu işi yapan büyük firmalar var ben bosal firmasından aldım sizin aracınıza uyan yada uydurulan degil sizin aracınız için üretilmiş olmalı
 

Evet Bosal firması üretmiş
Ama bayi fiyatı ile kullanılmış olan arasında sadece 100 lira fark olunca çekimser kaldım
Ama böylece birşey daha öğrenmiş olduk
Teşekkürler abi
 

Evet Bosal firması üretmiş
Ama bayi fiyatı ile kullanılmış olan arasında sadece 100 lira fark olunca çekimser kaldım
Ama böylece birşey daha öğrenmiş olduk
Teşekkürler abi
herhengi birinden C belgeli alacagım derken ben 2. el kullanılmış demir alacagını düşünmemiştim

soru 1: sana 2. el kullanılmış çeki demirini veren kişi senin adına fatura verecekmi?

soru 2 : faturasız belgesiz demirini makina muhendisi çizdigi plana nasıl kaydedecek ?

Öneri : saglam bir firmadan c belgeli çeki demirini al
bir tamirciye taktır ( elin anahtar tutuyorsa kendin de takabilirsin )
daha sonra makina mühendisi
benim bildigim kadarıyla bu işin yolu bu kolay gelsin
 
Son düzenleme:

Evet abi ikinci el diyebiliriz,faturasının olduğunu belirtti satan arkadaş
Bende fatura size ait ama demir benim araca takılacak sorun olmazmı dediğimde,hiçbir sorun olmayacağını belirtmişti

Sizin dediğiniz gibi yetkili firmadan almak daha mantıklı.montajını en iyi şekilde kendimde yapabilirim
Bağlantı yerleri genelde araçta hazır oluyor
 



Merhaba. Ben de sadece 2 adet bisikleti pratik ve güvenli taşımak için çeki demiri taktırmak istiyorum. Aracım bir hackback otomobil. Acaba çeki demirini taktırdıktan sonra gidilen muayene de çeki demirinin elektrik tesisatına bakılıyor mu? Yani ben herhangi bir römork çekmeyeceğim, veya stop lambalı falan bir bisiklet taşıyıcı kullanmayacağım. Bunun için çeki demiri taktırmak istiyorum.
 

Muayenede elektrik donanımına bakmıyorlar. Aslında evrak dışında da hiçbir şeye bakmıyorlar.
Çeki demiri projeleri yetkili mühendisler tarafından yapılıyor. Onların ellerinde de tse' den verilmiş bir formül var. Aracın tip onay belgesi üzerindeki birkaç veriyi bu formüle girdi olarak verip çıkan sonuc belli sınırlar içindeyse "uygundur" diye yazıyorlar. Proje çizimi dediğiniz şey de öyle ahım şahım bir şey değil zaten.
Sonuç olarak tamamen birilerine para kazandırmak için kurulmuş bir sistem.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

Bu arada en son bizim SsanYong'a çeki demiri taktırırken gelen proje dosyasına bir göz attım. Yapılan hesap sonucu azami çekilebilecek kütle 1300kg gözüküyordu. Aracın fabrika verisi -ki kapı içinde de etiketi var- 2500kg diyor. Bizim karavan yüklü halde 1600kg falan.
Projeyi yapan mühendisi aradım; tip onay belgesi üzerinde çeki demiri bağlantı noktasının azami düşey yükü 25kg verilmiş; o yüzden hesap böyle dedi.
Anlaşılan vatandaşın biri 250kg yerine 25kg yazınca ülkedeki bütün SsanYongların başına bu gelmiş.
Sonra distribütörü aradık falan ama bir ilerleme kaydedemedik. Ruhsat böyle çıktı. Neyse ki ruhsatta katar ağırlığı falan yazmıyor.

Sen teknoloji üretmezsen; standart falan belirleyemezsin. Alman'ın DIN normunu tercüme edersin ancak. Onun için bile önündeki sayıyı yorumlayabilecek kadar mühendislik nosyonu olan çalışanlar lazım.
3 sene evvel başka bir araç için -marka vermeyeyim- bir tip onay geldiğinde fabrika verileri ile uyuşmadığını gördüm. Distribütöre açıklayınca düzeltip vermişlerdi..
Bunaldım yine

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

Merhabalar,
Konuyu inceledim ancak ben farklı bir konuda soru sormak istiyorum.
Diyelim ki aracıma tam olarak uysun diye yurt dışından (CE belgeli ve adıma faturalı) bir çeki demiri getirttim.
Bu durumda yapılması gereken yine Makine Mühendisleri Odasına başvurmak, muayeneden geçmek ve sonunda ruhsatı değiştirmek midir?
 


evet aynı kurallar geçerli . ( benim tecrübelerim budur , siz genede bir takipçiye sorun herhangi bir yasa degişikligi olabilir )
 



Teşekkürler, önümüzdeki hafta bu bilgiler işime yarayacak. Ben karavanı aldığım yerde çeki demirini monte ettireceğim. Farklı bir prosedür olursa burada aktarırım.
 

Teşekkürler, önümüzdeki hafta bu bilgiler işime yarayacak. Ben karavanı aldığım yerde çeki demirini monte ettireceğim. Farklı bir prosedür olursa burada aktarırım.


Merhabalar,
bu konuda aklıma takılan birşey var, diyelim ki karavanı aldığımız yerde çeki demirini monte ettirdik, evrakları aldık elimize, henüz ruhsat işlemlerini yapmadık, karavan arkamızda gidiyoruz, trafik polisleri sorun çıkarır mı yoksa evraklar elimizde olduğu için ve ruhsata işletmeye gidiyoruz dersek bi sorun çıkmaz mı?
Teşekkürler
 

 

tabii ki sorun çıkmaz. ama evrakları elinde aylarca bekletirsen yolda çevirseler de inandıramzasın. Niyet önemli.
 

1-Çeki demiri taktırdığım yerden projeler, standart belgeleri, fatura vs. alıyoruz.
2-Sigortacımızda ek1 dolduruyoruz.
3-Tüv de tadilat muayenesine giriyoruz.(ben 5 ay önce girmiştim, yine girilecek kaçış yok)
4-Trafik şubeden aras tesciline başvuruyoruz.(15 dk da çıkıyor)
 



Peki beyler benim 1954 model bir klasik aracım var ona çeki demiri taktirabilir bilir miyim. Müfredat falan okumaya kalktım ama kafam gitti bi yerden sonra​