Arkadaşlar merhaba, uzun zamandır planladığım projemi hayata geçiriyorum forumu uzun uzun okudum araştırdım çoğunluk hazır almaktan ve profesyonellerden fikir almak üstünde yoğunlaşmış. Bulunduğum şehirde bu işi yapan insan sayısı yok denecek kadar az ki karavanı olan kişi sayısıda çok diyemem.
Daha önce yük taşımada kullanılan orjinal yapım bi römork buldum 2 mtr e 120 cm büyük bi tasarım olmayacak. Ağırlık 450 kg ı geçmeyecek gibi. Yükseklik toplamda yerden 170 cm iç yüksekliği 110 cm olacak.
İlk sorum şu tekerlek römork un arkasında makaslı sistem var. Bunu 2 mtr genişliğindeki römork un neresine almam gerekli? araçla çektiğimizde herhangi bir sallama yaşamadık.
Şimdi beni bu işten vazgeçirmek yerine yapmam gereklenleri yada fikirlerinizi benimle paylaşırmısınız?
Römorkün, özellikle alttan resmini koyabilirmisiniz?
Tekerleklerin gövde dışında kalması durumunda ki normali bu, dinginin yerini; hesaplayan formülleri olsa da, pratikte topuza düşecek ağırlığı hedef alıp, önceden bitirdiğiniz serbest gövdeyi, ileri geri oynatarak da bulabilirsiniz.
İçine karşılıklı açılıp kapanan 2 kişi yatabileceğin 0.60x2 = 1.20 cm lik yatak yaptır . Yatağın alt kısımlarına eşyalarını koyarsın . Tekerler yerinde kalsın .
Kolay gelsin , çok hafif ve pratik bir romork karavan olur inşaallah .
Daha ilk mesajında da öyle sert ifadeler de kullanma emi .
İçine karşılıklı açılıp kapanan 2 kişi yatabileceğin 0.60x2 = 1.20 cm lik yatak yaptır . Yatağın alt kısımlarına eşyalarını koyarsın . Tekerler yerinde kalsın .
Kolay gelsin , çok hafif ve pratik bir romork karavan olur inşaallah .
Daha ilk mesajında da öyle sert ifadeler de kullanma emi .
Çok teşekkürler, amacım sadece içinde yatma amacı ile kullanmak, denge muhabbetinden dolayı teker kısmında ufak bi takılma yaşadım, bunu biraz düşünüyorum.
Römorkün, özellikle alttan resmini koyabilirmisiniz?
Tekerleklerin gövde dışında kalması durumunda ki normali bu, dinginin yerini; hesaplayan formülleri olsa da, pratikte topuza düşecek ağırlığı hedef alıp, önceden bitirdiğiniz serbest gövdeyi, ileri geri oynatarak da bulabilirsiniz.
Römrk un aldığımda toplam ağırlığı 220 kg dı, üzerinden çıkan parçalar 50 kg fazla yaklaşık boş römork ağırlığı 180 kg.
Tekerler içte, bu bir problem yaratırmı?
Alttaki saç sökülecek görünen yerlerde çürük yok boya yapılmadığı için paslanmış temizlenip pas koruma yapılacak.
180 kg bence oldukça fazla üstelik böyle makaslı olması gövdenin alışılmış tarzların dışında yüksekte kalmasına sebep olacak demektir. Yalpalamayı ~250-300 kilo yükle de denediniz mi ? Tabi karavanda ağırlık merkezi daha da yukarılarda olacak.
Römorkün topuz tarafına doğru, alttan resmî var mı ?
Not
Profesyonel değilim. Sadece karavan yapımının zorluğu yönünde bilgilerim var.
500 kiloyu geçmeyen Teardrop'un ilk başlayanlarca yapılması mümkün olmalı. ? Tabi kilo tutturulursa ?
Bence izolasyona girmeyin derim.
Hayır
İzalasyon fazla ve gereksiz ağırlık bu boy için.
Yazın kullanacaksanız gündüz içinde değilsiniz, gece zaten bir faydası olmaz.
Baharda ve fazla olmayan soğuk günlerde, bu hacmı kendiniz ve gerekirse sıcak su torbaları ısıtır. Uyku tulumu da cabası..
Makasların iptali dolayısıyla azalan yükseklik tamamda, ağırlık sorunu hala olacak. Ağırlığın kitlendiği yer özellikle şasi olmalı !
Sırf dingili iki hafif dörtköşe boruyla (A) şeklinde kaplinle birleştirmeniz mümkün mü ?
Ya da yeni ve hafif bir dingili ? Tabi torsiyonlu olması daha makbül olur..
.
Bu , Al-Ko'nun Knaus firması için geliştirdiği, 750 kg a kadar (!) hatta 4 kişi için kullanılabilen yeni şasisi.
Tekrar araya gireceğim ama, belki başkaları için de akla uygun gelebilir diye yazıyorum.
Teardrop'larda izolasyondan vazgeçilmek istenmezse, ikinci kontrplak yerine sadece 1 cm lik kendinden yapışkanlı kapalı gözenekli yalıtım malzemesi kullanılabilir. Üstünün çeşitli renklerde bulunabilen esnek ve ucuz ince keçe kumaşla kaplanması da mümkün. Anglo-Sakson ülkelerde benzeri şık örnekleri var.
Bu daha hafif, daha kolay, daha çabuk bitirilebilen, daha tesirli ve belki de daha ucuz bir çözüm olmaz mı?
Dingilin yeri değiştirmek için işi bilen bikaç arkadaştan da bilgi alıp dediğniz gibi çeki demirine en az yükü bindirecek yeri seçmeyi planlıyorum, eğer römorkun gidişini ve sallantıyı etkilemeyecekse.
Dingilin yeri değiştirmek için işi bilen bikaç arkadaştan da bilgi alıp dediğniz gibi çeki demirine en az yükü bindirecek yeri seçmeyi planlıyorum, eğer römorkun gidişini ve sallantıyı etkilemeyecekse.